Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Den i vanliga fall så pratsjuka Nancy har fallit offer för tvåbarnschocken och sitter nu med glåmig blick och ammar tills jag blöder medans storabarnet slår sönder huset... nä vänta lite, inte riktigt så :roll: Men nästan. För ammar gör jag inte och nån chock är det väl inte tal om. Och inte slår Leia sönder huset även om det kanske krävs lite fler mutor i form av tv för att friden skall hägra.

Lussi är förkyld sedan snart två veckor så mina storslagna SM-planer... Men skam den som ger sig.

Och VE den som mesar sig, hör du det Gablex [-X Vad är det för stil... :roll: Nöja sig med nästan i mål när man kan nå hela vägen :P 8) :lol:

Äh jag fattar precis. Har varit där många gånger. Och det som hjälpt är nog inga råd jag på allvar vill ropa ut i tråden...

:-$ Men om jag viskar så: Har levt vilt singelliv med dejtande och festande och så mycket tankar på karlar, vin och sång så kilona runnit bort av bara farten :wink: 8) :lol:

Men vänta lite... Jag var ytte-pytte smal då jag träffade Maken och fortsatte faktiskt att vara det ända fram tills jag blev gravid... Hur gjorde jag då :-k :?: Jo, vi hade alltid något Projekt på gång. Flyttade, målade, fixade, rensade...

Så jag räknar alltså iskallt med att min kombination av höstprojekt: "Rensa bort kilon" och "Rensa i röran" tillsammans skall ge den oslagbara effekten av tjusigt hem och tjusig figur :!: Slimmat och avskalat.

Annars var förslagen om för små jeans, helfigurspegel och foton på kylskåpet bra :thumbsup:

Annars kan du ju alltid spara några points till ett glas vin eller två, sätta på en skiva med favvolåtar och fixa en dejt med maken = vilt singelliv på låtsas :wink: 8)

:heart: Kram till alla från Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy skrev: mycket tankar på karlar, vin och sång så kilona runnit bort av bara farten :wink: 8) :lol:
:lol: :lol: :lol: Vilket trevligt & bra förslag, tyckte jag! Men vänta lite, sådär lever jag ju redan!

Karlar - jag tänker ständigt med :heart: på mina tre karlar Iggy, Storprinsen och Pojkpirayan och med lite mer :twisted: på ett par karlslokar på mitt jobb...

Vin - varje fredag! \:D/ \:D/ \:D/

Sång - eller ja, vad man nu kan kalla Idol :wink: :lol:

Och min inre målbild är alltså hur jag i mars -08 tar emot folkets hyllningar som nybliven 40-åring - benig & eländig, förlåt smal & läcker ska jag vara!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla :heart:

Jag tog till mig ett tips som nån här gav mig i våras: jag äter en points för lite varje dag, och på lördagen så äter jag min fria måltid och dricker ofta vin till, och efter 8 på kvällen äter jag smask!
Och räknar det inte :D
Kanske blir det lite för mycket points :roll: , men om jag vet att jag INTE får äta nåt sånt nånsin, då VET jag att det inte funkar i längden alls för mig!

Jag har tagit fram fläskfilé idag, är det nån som har nåt smaskigt tips?
Gärna en gryta :!:

Pliiis!!!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

miar70 skrev:jag äter en points för lite varje dag, och på lördagen så äter jag min fria måltid och dricker ofta vin till, och efter 8 på kvällen äter jag smask!
Och räknar det inte :D
Va, va, va!??? Berätta mer! Det där låter intressant! :lol:

Fattar inte... Alltså... din fria måltid - är det något du inte räknar points på alls, eller? Så en Pizza eller så skulle va ok...? =P~ (Eller är det 0-points gryta, kanske?)

Och... funkar det? Går du ned i vikt, eller håller du samma vikt?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lillamolntuss

Nancy skrev: :-$ Men om jag viskar så: Har levt vilt singelliv med dejtande och festande och så mycket tankar på karlar, vin och sång så kilona runnit bort av bara farten :wink: 8) :lol:
Haha... Been there, done that!

Olycklig kärlek är bästa bantningskuren för mig! Inte undra på att kilona rullar iväg då man börjat leka familj och inte har ett moln på sin himmel...?!

Har själv gått upp 20 kg sen jag träffade min man (och gått ner några nu då...). Tog bara 6 år och 2 graviditeter! *hehe* :wink:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Lillamolntuss skrev:Fattar inte... Alltså... din fria måltid - är det något du inte räknar points på alls, eller? Så en Pizza eller så skulle va ok...? =P~ (Eller är det 0-points gryta, kanske?)

Och... funkar det? Går du ned i vikt, eller håller du samma vikt?
Nej, jag räknar inga points till lördagens middag och kvällmys!
Ibland blir det hämtpizza, ibland friterat, grillat med feta såser osv :D Jag har fått höra att kroppen reagerar med att öka förbränningen om man äter så här en dag i veckan :!:
Och så spar jag en points varje dag under veckan för att "mildra" lördagsmumset :lol: (+ mina motionspoints som jag aldrig använder!).
Och visst går jag ner i vikt, kanske skulle det bli mer per vecka om jag var STENhård lördagarna också, men då vet jag att det inet går i längden!
Jag vill ju ogärna se viktväktarna som en bantningsmetod, utan faktiskt ställa om mitt sätt att äta och leva, för alltid...

Funkar för mig :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss

Det där låter ju heeeelt ok!

Vi diskuterade just livet efter kuren, hur man ska göra för att behålla sin vikt och resonerade just i dessa banor. Synda en dag i veckan och ha koll de andra.

Härligt!
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej alla :heart:
Får veckorapportera idag för imorgon är vi inte hemma förrän kvällen, dvs ingen våg. :D

-0.8... :? får väl duga men mer hade ju inte gjort något. :wink: Är bara att kämpa på.

Jag gör som du Mia. Tar i regel någon point mindre varje dag och använder inte motionspoints. Räknar med att jag äter upp dem på helgen... :wink:

Det finns en teori om att man ska äta lite två dagar, normalt 1, lite två dagar och normalt 2. Precis som Mia skrev så ställer sig då kroppen inte på sparlåga. Nomalt ska ju dock inte innebära mycket... :wink: Jag försöker därför att minimera söndag och måndag samt onsdag och torsdag. Sedan liiite mer (typ då alla 18 points) tisdag. Fredag och lördag lägger jag under normalt. Vi får väl se om detta funkar...

Men det ska funka i långa loppet också.

Nu sade de ju dock att jag måste äta 20 de dagar jag tränar, eller dagen innan om det är morgonträning. Hon tyckte 18 var på tok förlite annars för tung träning. Vågade då inte nämna att jag försöker hålla mig på 16...

Bilder är lysande som pepp...fast jag har istället gärna hemska bilder. Får se till att bli nykär i maken. Kanske kan klara det i natt... :D

Nancy - har lite trebarnschock och tycker inte jag hinner med riktigt. Barnen är ljuvliga men det är en del att administrera just nu tycker jag. Så datatiden har minskat för närvarande...but I will be back.

Kramar alla :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nancy

Inlägg av Nancy »

Åh vilken intressant läsning om förbränning och kost :D

Smyger in med liten korrigering av det jag skrev om två barn och ev chock... Tycker bara jag var lite orättvis mot mina ljuvliga små töser :heart: Bara det att maken började arbeta i måndags så nu är det bara tjejer i huset dagtid. Har fortfarande mycket värk i kroppen (gnäll) så det blir en del pusslande. Nej, sånt prat hör hemma på Klagomuren och jag var inte ute efter sympati för i denna tråd är det banne mig INGEN som mesar sig :twisted: :roll: :lol:

:heart: Skickar kollektiv kram till alla kämpande dagen före dagen (för det är väl fredag imorgon :roll: :-k ) och passar på att hjälpa Mia lyfta upp sin önskan om recept på fläskfilégryta :P (hittar inget själv) och heja på Susanne som jag tycker skall vara lite mer nöjd med sina minus 800 gr :thumbsup:

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Lag Syd fortsätter att imponera på domarna med sina tappade gram. Nästa steg blir att vinna tävlingen där man genom att hetsa krabbor med pinnar skall få krabborna att springa fort i snistlad bana i sanden (ungefär så). Denna typ av övningar visar faktiskt vilka som VERKLIGEN skulle klara sig på en öde ö.

Nancy:

Kvar till målvikt: 9,1 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka: -0,9kg :D
Sammanlagd viktnedgång: -2,2 kg
Startdatum: 23/8

Mia, hur gick det med fläskfilén :?:

Susanne: "Administrera" var ett bra ord, det lånar jag genast.

8) Förresten har jag insett att jag tillhör en ny kategori på denna expedition. Här finns ju redan Nord, Syd och Mullvad. Genom att använda mina points till mer fett och proteiner och mindre kolhydrater borde jag ju kvalificera mig til den skara många före mig (enligt omgivningen) har kvalat in som: "Falsk". Var det inte via Robinson som varenda skolunge plötsligt visste att en "falsk" person var sådana som vände kappan efter vinden :?: Och hade man inget annat att klaga på hos personen kunde man alltid kalla personen "falsk" så nickade alla och mumlade med självgod min...

:heart: Kram från Nancy (pratsjuk så det förslår denna morgon innan töserna vaknat)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Veckorapport: -0,6 kilo!

(Jag sammanställer inte sådär fint som du gör, Nancy :oops: jag hoppas kära duggan har kollen :lol: )

(fläskfilén blev god, gjorde "som vanligt" en gryta med paprika, lök, curry, matgrädde osv och serverade bulgur till!)

Vad ska ni ha för fredagsmiddag :?:
Här står det still... tar gärne emot tips!

Kram på er alla, oavsett lag :wink:
duggan

Inlägg av duggan »

Hövdingen som känner sig lite partiskt med lag nord, gör an kraftanstängning och kan stoltsera med -1,7 kg denna vecka!!! Ugh ugh!!!

Som hövding har jag nu röstat ut Päivi ur lag syd, som nu befinner sig på ön X, och ligger i bakhåll för en revansch mot det spännande slutet!

Och till sisst! VE DEN SOM MESAR!!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
duggan

Inlägg av duggan »

Miar70: Jag har koll :wink: (hoppas jag!)

Till fredags middag blir det hemma gjorda klyftpotatisar och fetaostfyllda köttfärsbiffar och gräddsås gjord på ica fraice (8%) ...så smaskigt!!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Storskaliga 100 gram neråt den här veckan. :? Ähhhhhhhhhhhhhhh! :twisted:

Nååååååååååååååå väl: det är dock åt rätt håll. Neråt. :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vavava? Sitter jag nu på en öde ö också, mitt i den spännande tävlingen... :shock: Voy! :lol: Det ÄR för tur att man har Vanan Inne från allt semestrande i de finska Björnskogarna... 8)

PRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT!

:P

VE DEN SOM MESAR SIG!

Jag kommer igen, med nya rapporter... O:)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"