Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :heart: :lol: :cry: :lol: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Father A jag älskar dig, hejdlöst och för resten av mitt liv :heart:

Kram S
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jadu, Father A, det var väl en uttömmande sammanställning! :lol:

Men nu måste jag få fråga dig direkt, hur kommer det sig att du tror att du bara kan göra pojkar? Har du träffat någon spådam som påstått det eller har du mer vetenskapliga belägg? Magkänsla? För ni vet väl inte än vad det blir för sort än? Eller?

Hursom, mina allra varmaste gratulationer även till dig, Kökschefen! :heart:

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oh du kloke matlagarkollega.... :heart: [-o< :lol: :-({|=

Kan det kanske vara som så att ni båda väntar barn men symptomen varierar beroende på kön...? :wink:

Kram!
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Father A! Hur länge ska du hålla mig på sträckbänken i den här intressanta könsfrågan? SusanD! Hjälp mig! :wink: :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jag vill också veta :!: :D :wink: :lol:

(och om jag inte missminner mig fanns där nån teori om att det blir pojkar om man har hm.. extra trevligt.. då de tillverkas :?: Tog upp detta med maken min för ett tag sen och som stundande tvåbarnsfar till döttrar protesterade han å det vildaste :roll: 8) :lol: )

:heart: :wink: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Stackars maken, Nancy! Det var inte SÅ jag menade...
Nancy

Inlägg av Nancy »

:shock: Åh nej, vilken miss av mig :oops: :P :lol: Ställa stackars Father A och hans väna maka till svars för teorier som kom från Jannika :roll: :wink: :lol:

:wink: Kram från Nancy
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:lol: Kära vänner, ni är för goa ni. Father A roar sig mest med att arbeta i Storstaden i förhoppning om att få gå på semester nästa vecka. Kanske funderar han på sin teori och hur han ska försvara den. Vad vet lilla jag?

Personligen tror jag också att vi väntar en pojk till och är därmed beredd att stödja Father A:s teori oavsett om den är vetenskapligt uppbyggd eller ej. :) Father A har ju en stor son sen tidigare och så Emil vilket innebär 100 procent pojkar :wink: .

Och visst hade vi roligt :oops: men, men har man inte alltid det :oops: , eller :?:

Får vi en pojk till så kan vi ju alltid ha lite mindre roligt och se om vi får en tös nästa gång? 8)

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Tycker det verkar onödigt att ha MINDRE roligt, faktiskt. Heja Father A!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och teorin kommer inte från mig men däremot är det min väninna som fällde påståendet att det är roligare att göra pojkar. Vilket jag bara delar med mig av till er, kära forumister. Skjut inte budbäraren... :lol: Kan tillägga att hon har två pojkar hon med, haha!
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

:D Ni är för söta :!:

Den gångna helgens intensiva profylaxkurs är nu avklarad, kan hålla med om att det var givande :shock: Vi kommer nu att vara väl förberedda den här gången inför hans :D födelsedag. Dessutom tydliggjordes ytterligare hur dumt det egentligen är att påstå att "pappan också är gravid". Som pappa gör vi nog bäst i att vara så ogravida som möjligt, så att vi kan stötta och coacha den gravida mamman på det sätt som vi nu lärt oss :!:

Och kära vänner, att det blir en pojke är jag helt övertygad om, det är en stark känsla som jag har, inte bara i magen utan i hela kroppen. Jag kan tyvärr inte riktigt förklara hur, jag har inga direkta tro-kunskaper utan lever på känsla :D

Längtar hem :!:
Kram
A
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Puss :heart: på dig Father A.

S
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tack för klargörande i könsfrågan Father A :!: Så enade som ni är frun och du är jag benägen att sätta en rejäl slant på att det är en liten pojk ni väntar :heart: Kloka ord om mannen och graviditet :wink:

Jannika, inte skjuter vi några budbärare :roll: Tar dem bara i örat lite så att de behagar klämma fram "sina" teorier :wink: :heart: Såg att du redogjort för dem i din tråd och skall genast dit och dryfta :lol:

Susan: Om du tänkte få en liten tjej nästa gång och jag en liten pojk så måste vi återkomma med tips och diskussioner om hur roligt man får ha egentligen (med våra respektiva alltså, annars blir det nog inte mycket till pojkar/töser) :P :wink: :lol:

Du verkar må fint i graviditeten och jag hoppas att du får må bra tiden ut :D Sen håller jag en extra tumme för att era profylaxövningar kommer till nytta :thumbsup:

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Tack Father A!

Lite hederlig magkänsla alltså, den tar vi. Jag håller med Nancy om att det onekligen lutar åt pojkhållet med så enad front. Vad säger Emil? :heart:

Vilken vecka huserar ni i nu då?

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"