Hmmm... nu tänker vi tillsammans, här!
Det där med plötslig skrik och panik samt evigt snuttande låter misstänkt likt en amningskris av något slag 
, nu skall vi se, när var det de små beställer mera mat?
Efter en vecka, efter tre veckor, och efter 7-9 veckor enligt boken B...
Sedan får man nog själv använda sitt sunda förnuft, tycker jag, när det gäller barn som kommit tidigt eller sent, i hur man räknar ålder på dem.
OM det är en tillväxtfas då barnet beställer "mera mat" så tar det ju några dagar innan dina bröst fattar galoppen - det kan ta upp till n vecka, till och med...
Så alltså:
ge bebisen mat, mycket mat, mera mat, och se det som en övergående period - det är flera här som har skrivit att det är svårt att hålla sig till SM när barnet är i en "beställningsfas"...
om du är orolig för att det blir för lite sömn, så skulle jag mata lilla bebisen alldeles proppmätt
precis innan läggning, och därefter bestämma mig för att här behöver nu sovas; barnet behöver sin sömn lik väl som sin mat...
och reslut vagna vid uppvak. Jag skulle antagligen sikta på att bebisen skall få sova åtminstone 1,5 timma i stöten ett par gånger/dag; det kan räcka med en 45-minutare på morgonkvisten eller på kvällen... (de torkar ju inte ut på 1,5 timme om de precis fått vätska, SÅ fprt går det inte.)
Nätterna kan under en ökningsfas bli skakiga, så det är bra att vara förberedd på det - ge extra slurk innan DU går och lägger dig, alldeles oavsett ifall det har behövts på sistone eller inte - det behövs nu..
Värmen kan visst ge skrikighet, så nu gäller så lite (om några alls) kläder på som möjligt, skugga, solhatt, och vid sovning i vagnen myggnät, och så lite kåpa på som möjligt - se till att vagnen får skugga på annat vis. Kåpan ger lite bastukänsla inne i vagnen...
Jag ska hojta på LindaVega som har en lyckad amning bakom sig till skillnad från mig - hon kan nog tipsa dig vidare om det rör sig om amningskris.
Om det INTE är amningskris vet vi nog det inom loppet av ett par dagar eller senast en vecka - för då ger sig ju inte strulet.
Vi skall nog lösa detta med, skall du se!