Glad-tråd! Fokus-skifte!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lua

Inlägg av Lua »

:D över att min mamma kom hit idag och hon hade mindre ont.

:D över att det har varit VÅR här idag.

Kram Lua. :heart:
fjällström
Kontakt:

glad

Inlägg av fjällström »

Oh, vilket bra påhitt med denna tråd :!: Jag har skrivit en klagotråd tidigare idag :oops: . Men efter att ha läst denna tråd så ser jag ljusare på tillvaron :) Jag har också en massa saker att vara glad för :roll:

:D Jag är så glad för att jag fått uppleva den enorma lyckan att bli förälder :!:
:D Jag blir så lycklig när lilla Sara kommer mot mig och vill komma upp i min famn. Så kramar hon mig och säger "no, no, no, no" (betyder att hon är go och att man är omtyckt av henne :heart:
:D Jag är så glad för att jag har en sån underbar och fantastiskt hjälpsam äkta man :heart:
:D Jag blir så lycklig när jag kittlar lilla Elin på halsen och hon skrattar hejdlöst :heart: :lol:
:D Jag blir så varm i hjärtat när Sara leker med hunden. Dom pratar inte alls samma språk, men Sara lyckas i alla fall få hunden att släppa pinnen och backa några steg så att hon törs ta den för att sen kasta. Hunden sitter snällt och väntar tills Sara säger "god" (varsågod), varpå hunden springer och hämtar pinnen :) Denna lek kan dom hålla på med hur länge som helst :!:
:D Jag är så glad för att Elin sovit sitt långpass utan hjälp idag :thumbsup:
:D Det är vår :!: Det gör mig glad :D
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Idag är jag glad över att solen skiner och att Vega verkar tycka att den nya sandlådan är toppen. Jag har suttit på kanten och solat ansiktet medan Vega grävt på för fulla muggar.

:D Jag är också glad över att Malte älskar att få riktig mat. Det är bara att lassa in i den lilla munnen- smakisar vad är det :roll: REJÄLA portioner tack :!:

:D Till sist är jag glad just nu för att jag har en stund för mig själv när båda barnen sover. Sitter i soffan med laptopen och en kopp the framför mig

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jag är glad över luften som var så varm och tung av regn i dag på förmiddagen när jag, Karla och hunden gick ut.

Jag är glad över hundkursen som jag äntligen går och som ger oss så mycket.

Jag är glad över hunden som så tydligt är en one-womens-dog. Och den kvinnan är jag. :lol: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Öhum, öh... :roll:

:D Jag har varit glad för mamma-besök idag!

:D Jag har varit glad för "den lille humoristen" som jag delar vardagen med... :lol:

:D Jag har varit glad för att jag SLAPP åka till Barnmottagningen, de kunde skicka en elektronisk beställning på mera-mat till min tjej direkt till apoteket...

:D Jag har varit glad åt ett nytt recept på lax, som jag hittade, mums... :P

:D Jag har varit/är glad åt en lugn och skön kväll, i egen lugn och ro...
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:arrow: Jag är glad över att vår dagmamma är så superbra. Vi försökte pussla idag jag och maken och fick inte riktigt ihop det. Så vi lämnade Vera tidigt idag (7.45 istället för 9), men istället för att behöva hoppa över ensamleken helt, så fick hon äta frukost där. :D

:arrow: Jag är glad för att vi var på avdelningsdag med jobbet. En trevlighets/gemensamhetsdag. Vi åkte båt till Visingsö och åkte remmalag och fick en guidad tur i en Kyrka - vet ni om att Sverige har regerats från just Visingsö i närmare 300 år. Det är en rätt ansenlig tid, även om det är längesedan...

:arrow: Jag är glad för att jag köpte två par skor idag. Kunde inte välja och det var riktigt bra pris, så jag köpte båda :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Jag är glad över att Fjällfar beställt ny dator idag. En present åt mig för att jag lyckats sluta röka tidigare i år :!:

:D Jag är glad över att vi planterade penséer igår, jag och lillprinsen..

:D Jag är tokglad över allt som prunkar i mina fröodlingar

:D Jag är glad att jag sover så gott på sistone :sleep: :heart:

:D Jag är glad över att min familj är som nykär sen Fjällräven la sig på lur... Riktiga fåntrattar hela bunten :wink: :lol: :heart:

/Fjällmor
Saara

Inlägg av Saara »

Hej!

Jag blir glad då ni alla är så glada :D :D :D

Lite extra glad blir jag då jag hör om den lilla Fjällräven :heart:

Sara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Gäst

Inlägg av Gäst »

FIck verkligen anstränga mig för att skriva i den här tråden:
Men
:D Jag är glad att jag bestämde mig att stanna hemma från jobbet trots allt idag. Och vara med familjen hela dagen istället.
:D Jag är glad att Anton somnade om efter sitt morgonsnack 6.30 imorse, han är snorig och behöver sin sömn.
:D Jag är glad att jag ska få melon till frukost
Åse

Inlägg av Åse »

:D I denna stund över en stor, rykande kopp nybryggt med varm mjölk, det här underbara forumet och över sonen som grejar i sin ensamlek...

Å så över tanken på Fjällräven :heart:
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Gablex

Inlägg av Gablex »

Och här vill vi inte vara sämre!

I dag är jag glad åt
:lol: att Storprinsen, som skulle på utflykt, kunde steka sina pannkakor själv
:lol: en lite tre-åring som "äkkar" sin mamma :lol:
:lol: öht mina vackra barn!

Alla dagar är jag glad åt
:lol: att jag lever med en man som jag känner sådan kärlek och vänskap för
:lol: mina barn!
:lol: att jag hittat ett heltidsjobb med fullständigt flexibel arbetstid (=mer tid hemma)
:lol: att vi genom homeopati & kostomläggning har börjat få helt nytt hopp för Storprinsen

Och så lite fjantiga saker som att jag älskar vårt hus... :oops: :lol:

Fast jag får inte glömma en sak som jag är VÄLDIGT glad för alla dagar, och det är att min odåga till lillebror :wink: :lol: lyckades övertala en kombination av Björk & Pippi Långstrump med finskt blod (=Päivi :heart: ) att gifta sig med honom :lol: Jag är väldigt glad & stolt över min svägerska och det stöd du alltid ger, både till kända & okända!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: :o :D

:heart: Tycker om dig med! :-({|=
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Idag är jag glad för

:D att jag nästan inte alls är nervös för att ha barnen ensam i tre dygn from imorgon ( min sambo ska resa bort med jobbet)

:D att solen sken även idag, och vi kunde vara ute i trädgården nästan hela förmiddagen. Håller på och mäter upp för en "häck" under altanen. Vega växlar mellan att stega upp med mig samt sitta i sandlådan och gräva. Malte sover på altanen alt sitter i sittern/babybjörnen. Utesäsongen är verkligen här nu :D

:D att jag tog en promenad efter jag hade lagt Malte för natten. SKÖNT

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag glädjs med födelsedagsbarnet idag!

:D Jag glädjs över det vackra vädret!

:D Jag glädjs åt tigerkakan, som jag faktiskt tänker ta en bit av, med gossen, till em.fikat, som vi för en gångs skull skall ha...

:D Jag glädjs åt att ha två underbara barn att älska, även denna dag!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Jag gläds åt att ha en dålig vecka, för då är alla andra så mycket bättre.

:lol: Jag gläds för till helgen kommer Guben hem.

:lol: Jag gläds för att Tor har 8-mån ångest och jag tappar inte attiyden.

:lol: Jag gläds för att jag har ont i halsen och skall bli sjuk, men inte Tor

:lol: Jag gläds för det är HUR längesen som helst jag var dålig sist.

:lol: Jag gläds för jag fick äran och möjligheten att hjälpa Loviset med sin son. Ännu en härlig bebis får glädjas med sin mamma :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"