Kram Lua.
Glad-tråd! Fokus-skifte!
-
Lua
-
fjällström
- Kontakt:
glad
Oh, vilket bra påhitt med denna tråd
Jag har skrivit en klagotråd tidigare idag
. Men efter att ha läst denna tråd så ser jag ljusare på tillvaron
Jag har också en massa saker att vara glad för
Jag är så glad för att jag fått uppleva den enorma lyckan att bli förälder
Jag blir så lycklig när lilla Sara kommer mot mig och vill komma upp i min famn. Så kramar hon mig och säger "no, no, no, no" (betyder att hon är go och att man är omtyckt av henne
Jag är så glad för att jag har en sån underbar och fantastiskt hjälpsam äkta man
Jag blir så lycklig när jag kittlar lilla Elin på halsen och hon skrattar hejdlöst

Jag blir så varm i hjärtat när Sara leker med hunden. Dom pratar inte alls samma språk, men Sara lyckas i alla fall få hunden att släppa pinnen och backa några steg så att hon törs ta den för att sen kasta. Hunden sitter snällt och väntar tills Sara säger "god" (varsågod), varpå hunden springer och hämtar pinnen
Denna lek kan dom hålla på med hur länge som helst 
Jag är så glad för att Elin sovit sitt långpass utan hjälp idag
Det är vår
Det gör mig glad 
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
kattklo
-
Gäst
Öhum, öh...
Jag har varit glad för mamma-besök idag!
Jag har varit glad för "den lille humoristen" som jag delar vardagen med...
Jag har varit glad för att jag SLAPP åka till Barnmottagningen, de kunde skicka en elektronisk beställning på mera-mat till min tjej direkt till apoteket...
Jag har varit glad åt ett nytt recept på lax, som jag hittade, mums...
Jag har varit/är glad åt en lugn och skön kväll, i egen lugn och ro...
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Fjällfolket
/Fjällmor
-
Gäst
FIck verkligen anstränga mig för att skriva i den här tråden:
Men
Jag är glad att jag bestämde mig att stanna hemma från jobbet trots allt idag. Och vara med familjen hela dagen istället.
Jag är glad att Anton somnade om efter sitt morgonsnack 6.30 imorse, han är snorig och behöver sin sömn.
Jag är glad att jag ska få melon till frukost
Men
Och här vill vi inte vara sämre!
I dag är jag glad åt
att Storprinsen, som skulle på utflykt, kunde steka sina pannkakor själv
en lite tre-åring som "äkkar" sin mamma
öht mina vackra barn!
Alla dagar är jag glad åt
att jag lever med en man som jag känner sådan kärlek och vänskap för
mina barn!
att jag hittat ett heltidsjobb med fullständigt flexibel arbetstid (=mer tid hemma)
att vi genom homeopati & kostomläggning har börjat få helt nytt hopp för Storprinsen
Och så lite fjantiga saker som att jag älskar vårt hus...
Fast jag får inte glömma en sak som jag är VÄLDIGT glad för alla dagar, och det är att min odåga till lillebror
lyckades övertala en kombination av Björk & Pippi Långstrump med finskt blod (=Päivi
) att gifta sig med honom
Jag är väldigt glad & stolt över min svägerska och det stöd du alltid ger, både till kända & okända!
I dag är jag glad åt
Alla dagar är jag glad åt
Och så lite fjantiga saker som att jag älskar vårt hus...
Fast jag får inte glömma en sak som jag är VÄLDIGT glad för alla dagar, och det är att min odåga till lillebror
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Idag är jag glad för
att jag nästan inte alls är nervös för att ha barnen ensam i tre dygn from imorgon ( min sambo ska resa bort med jobbet)
att solen sken även idag, och vi kunde vara ute i trädgården nästan hela förmiddagen. Håller på och mäter upp för en "häck" under altanen. Vega växlar mellan att stega upp med mig samt sitta i sandlådan och gräva. Malte sover på altanen alt sitter i sittern/babybjörnen. Utesäsongen är verkligen här nu
att jag tog en promenad efter jag hade lagt Malte för natten. SKÖNT
Linda
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Gäst
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.