Okej, jag ger upp. Hade inte tänkt posta idag, känner att det har varit lite "duttvarning" på postandet i tråden. Jag behöver ju inte skriva en analys på varje läggning
Men jag behöver hjälp med schemat!! Var rätt nöjd med det, men upptäcker att det inte håller. Är på dag nummer två i uppföljningsveckan och tänkte att skall jag ändra schema skall jag göra det NU

Inser att det i alldeles för hög grad är baserad på hans 30-minuters-lurar.
Så här ser det ut nu:
08 Väckning. Flaska
10-10.45 Sova
(för sent?)
11 Flaska
12.30-14 Sova
14 Mat: fast och flaska
14.30-16 Vagnspromenad. Ca 15.15-16 Sova
17 Flaska
17.30-18.15 Sova
19 Bad, gröt+flaska & skratt
20 Sova
Okej, så här är problemet. Killen sover normalt enbart 30 minuter, inne som ute, vagn eller säng spelar ingen roll. Jag har i schemat gett utrymme för längre tupplurar, men än så länge har det inte fungerat. Förrän nu...
Vid halv-ett-luren sov han först bara tjugo minuter. Vaknade, jag ramsade. Tio minuter senare somnar han om - i tio minuter. Jag ramsade vidare och HAN SOMNAR OM!!! Får till slut väcka honom klockan två! Långt ifrån en och en halv timmes sömn, som jag drömmer om, men ändå tjugo minuter längre totalt!
Men nu blir det ju strul med vagnssömnen! Den ligger för tisigt i schemat! Normalt somnar han mellan 15.05 och 15.15, men det kan variera även där. Nu var han svårsomnad och somnade först när jag lagt honom på mage och vagnat lite, ca halv fyra. Sov 30 min, men om han vaknade för att minuterna passerat (det mest troliga) eller för att jag strulade med vagnen vid trappsteg, det vet jag inte.
Okej, skall jag tidigarelägga första luren och senarelägga vagnsprommisen? Har ni några idéer, åsikter och förslag? Normalt sover han bara 30 min per lur, men om det nu skall trilla på plats och bli en timme till totalt, då skiter sig schemat helt, tror jag! Och det är väl en timme till jag skall utgå ifrån, eller??? Han ÄR trött på kvällen (och precis just nu, faktiskt), så han behöver den extra timmen, tveklöst!
Tips och råd mottages EXTREMT tacksamt! Vill ändra så snart som möjligt, innan det sitter som en smäck - vilket det inte gör nu, men det är på väg.
Annars vaknade han så klart för tidigt, men idag var han NÖJD och glad. Brydde sig inte mycket om mina ramsor, tystnade bara en stund, men så länge han inte klagade och gnällde, så tyckte jag att det var ok ändå. Plockade inte upp förrän han var tyst, hur som helst.
I det stora hela är han en underbart nöjd och gullig kille, men han har verkat sömnigare under ett par dagar. Kanske börjar han hinna ikapp sig själv och är på väg att sova ÄNNU bättre???
Kramar från Göteborg, där solen skiner och vinden viner