Bebis 2008?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
kattklo

Inlägg av kattklo »

Det är KLART att det kan bli en 08-bebis.
Likväl som en 09-a bebis. Inget fel på dom heller! :wink:
Har fresten hört att er lilla Vera är en riktig godbit.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Intygas med emfas! Coolare brud får man leta efter. Och mer självklart närvarande och omtänksam också. Puss-Vera! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Nu är vi ju några här på forumet (iaf två) som lyckats affirmera våra darlings till rätt bebis-sinnesstämning så Tove, det är bara att hänga på. :lol: Man kan alltid prova.
ok, ok... :roll: det är jag :wink: :lol:

:-$ :lol:

/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

Åhå!
Så tillvida att det nu bakas eller är redan på jäsning??
8)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol:

verksta'n är öppnad, om man säger..

8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:shock: :D :thumbsup: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kattklo

Inlägg av kattklo »

Bra!
Här oxå. Fast inte storstilat invigd, verksamheten bara rullar på... :wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Som sagt jag behöver inte affirmera karl'n till rätt stämning. Jag försöker kalla hit änglar...

Är det någon som vet hur man gör det? Jag har i alla fall öppnat sinnet för att det kan finnas änglar - ett steg.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
kokos

Inlägg av kokos »

Fjällfolket skrev::lol:

:thumbsup:

Vi har faktiskt planerat sommarbebisar båda gångerna och lyckats på momangen. Dvs sexat till det under ägglossning när vi känt oss bebissugna och då har det liksom suttit. Men vi har inte använt skydd på 4 år så att det blivit så som vi planerat kanske mest var en slump - jag vet inte... Eller så var det änglar som hjälpte till just då när vi hade bestämt oss - och andra änglar som skyddar oss emellan? Men nu tror man ju att man ska lyckas direkt ännu en gång. Tänk om det tar evigheter om vi väl bestämmer oss? Kanske bäst att börja öva? :lol: :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
emb

Inlägg av emb »

Fjällfolket skrev::lol:

8)

:thumbsup: :heart: :thumbsup:
/Eva
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
tove79

Inlägg av tove79 »

När jag initierade denna tråd så var det mer utifrån en önskan om bebis snarare än planering. Jag har stor förståelse för att barn inte kan beställas och att många har svårt att bli gravida. Om jag uttryckt mig klumpIigt eller sårat någon (någon som kanske har läst men inte skrivit) så ber jag om ursäkt.

Jag har haft lätt att bli gravid båda gångerna. Första gången åt jag mini-piller och glömde en ynka dag, tillräckligt för att hinna få ägglossning tydligen, och ett barn blev till. Det var oplanerat och ingenting jag ville. Abort övervägdes starkt men jag kunde inte genomföra det. Jag pluggade, Per var arbetslös, vi hade ett kort andrahandskontrakt och inga pengar. Men vi var kära i varandra och det räcker ju hur långt som helst - allt det andra kan ju fixas. Och det gjorde det. Vi fixade både jobb och lägenhet och ett komplett baby-kit av lånat och begagnat. Och så blev vi föräldrar.

Några år senare var vi än mer stabila, jag hade pluggat klart och hade fast jobb, vi trivdes där vi bodde och livet var bra. Jag längtade efter ett barn till och tyckte att Gustav skulle få ett syskon. Så då slutade vi skydda oss vid sex och jag blev gravid direkt. Och det var efterlängtat, önskat och alldeles underbart. Att vänta barn så, utan oro kring det praktiska och full av positiv energi är fantastiskt! Så kom Ivar en blåsig maj-dag. Vår andra prins.
Så jag vet lyckosamt nog ingenting om svårigheter att bli gravid, och det är jag så tacksam för.
Nu tycker min man att det räcker med två barn medan jag vill ha fyra! Eller fler...Men det går inte en dag utan att jag är förundrad över att jag är mamma till två alldeles perfekta små människor och skulle det inte bli några fler barn så har jag ju ändå allt jag kan önska mig :heart:
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Du har i alla fall inte sårat mig. Om det är det du är orolig för. Jag önskar av hela mitt hjärta att få en liten till och bad om lite extra hjälp med just önskan i denna tråd - just för att du startat den. Hade inte startat en själv, för att jag inte vill att folk ska tycka synd om mig.

Jag tycker att du ska tänka dig ett par till, så kanske du kan övertyga mannen i ditt liv utan att tjata (det är ju det som är att affirmera) 6666666666666666666666666666666666666666
6666666666666666666
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
000000000000000000000000000000000
666666666666666666666666666
Fick lite hjälp. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

/Fjällmor
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

:D Hehe! Det här var en spännande tråd :!:

LO - vet du vad jag kom att tänka på då jag läste dina inlägg... Då vi för några år sedan för första gången öppnade bebisverkstan inredde jag helt omedvetet lägenhet med gravid- och bebis"symboler" :D . Jag märkte det först då vi flyttade och jag städade bort alla grejerna. T.ex. i sovrummet hängde IKEA-gardiner med stora gröna halvmånar på (= såg exakt ut som högravida magar), på ena väggen i hallen hängde en samling små tavlor (alla föreställde familjer eller små bebisar), en söt liten bebisnalle placerade jag brevid min säng...osv. :D :lol: :shock: Något att tänka på :idea:

Och vi fick snabbt två bebisar på raken :!: Lycka till alla :!:
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
tove79

Inlägg av tove79 »

Så jag kanske inte ska stuva undan urvuxna baby-kläder på vinden då? :lol:
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"