Sockerberoende nu ska det bort

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

:) Ja att varra känslig mot mjöl är ingen höjdare, så jag förstår om din mage protesterade lite,

Här såg vi melodifestival, och spanade efter sonens kompis som var där live, gissa hur lätt det var?! :shock: :shock:
Tillslut filmades en åländsk flagga och sonen gick direkt med på att där satt nog kompisen, pust! Sen var han nöjd :)

Barnen och maken frossade i chips och godis, och jag föll dit och tog några chips (förlåt, jag skulle ju sluta :oops: :oops: :oops: )
Sen kom jag på att jag hade ost som blev över sedan gorgonzolasåsen i fredags, den tog jag, och även lite pepparost "mustapekka" skar i skivor och njöt. Nu väntar en ny vecka utan godsaker, och maken bortrest, så då blir det nog lättare, då han är ännu större godisgris än mig :)

ha en fortsatt trevlig helg

Katarina
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, igår var vi ju bortbjudna på kvällen, och man kan ju inte styra över vad som står på bordet.
Och det var kolhydratsrik mat av stora mått... :? Men VÄLDIGT gott alltihop :!:

Förrätt: Samosa (?) Köttfärsfylld smördeg friterad i olja
Huvudrätt: Indisk kycklinggryta med grönsaksris
Efterrätt: Liten fylld kaka (gjord av mycket kakao och mörk choklad) med gräddvaniljglass.

Jag höll mitt löfte, och tog dessert, men inget mer sött sedan. (Jo, EN godisbit, men bara EN)
Hade med jordnötter.

Igår under dagen var jag så stolt över min platta fina mage, men efter den middagen, och även idag, är den svullen och stinn och ser inte alls snygg ut:cry: Som om jag vore i 5:e månaden...

Jag ser fram emot en ny och sockerfri vecka nu!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

vet ni, idag gick jag igenom byxorna i min garderob, och nu får jag på mig byxor jag inte kunnat ha sedan i somras på mig igen :shock: , eller jag får dom på mig och kan knäppa knappen, men de känns inte bekväma ännu :) Men iallafall, jag är på väg mot mitt mål. Måste nog väga mig nästa gång jag far och tränar, för antingen har hullet omfördelat sig rejält, eller så har jag tappat något kilo sen jag började träna och äta bättre :) För jag har svårt att tro att en veckas godisfrånvaro gör så stor skillnad, eller :? :?: :?:
Den här veckan har jag lyckats få brorsan att barnvakta så jag får två pass av bodycombat trots att maken är bortrest. Hurra :) Det kändes att man brände lite fett när man hoppade karatehopp och luftboxades för allt man var värd :)

Bra jobbat tjejer, ny vecka nya tag :)
vi ger inte upp nu, utan nu kör vi, försten till målvikt och en månad godisfritt vinner :wink: :D :D :D :D

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Det är ju så himla kul för dig, verkligen (som jag skrev i träningstråden också!)

Hmm....en månad godisfritt...klarar man det...? :-k
Ja, jag ska banne mig försöka :!: :lol:

Per hade en tutti-frutti-godispåse i skafferiet idag.
Men rakryggat slängde jag en föraktfull blick på den, och gick vidare och gjorde mig en kopp thé med grädde i stället.
Med era namn ringande i huvudet! Skulle jag svika? ICKE, nu kör vi så det ryker :!: :D

Målvikt, ja det skrev jag också om i den andra tråden. Det är egentligen 2 kilo till jag vill ha bort. Men det kan vara så att det är fett som blivit muskler, och de inte vill ge med sig.
Egentligen spelar det ju inte så stor roll vad det står på vågen!
Huvudsaken är att min kropp har omfördelat sig så enormt sedan kostomläggning och träningen (som jag började med tidigt i höstas)!

kram anna
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

2 kilo?? :shock:
Ja jestanes, då lär jag få ligga i jag vill åtminstone ned 8-10 kg. Då hamnar jag på vikten jag hade mellan graviditet 1 och 2 :)

Men samma här, jag har sneglat på godiset som var kvar igår, men sen lät jag godhjärtad som jag är barnen och maken vräka i sig själva ;)

Ha nu en bra dag, idag ska jag jobba efter en veckas sportlov, och mattanten på skoloan hon jagar rejäl fet husmanskost, så nu gäller det att ha hökögon och välja rätt på matbordet utan att bli tvungen att förklara sig för 6st 7åringar om varför man inte äter potatis ris eller pasta längre :)

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Katarina-Mamma duracell skrev: Ha nu en bra dag, idag ska jag jobba efter en veckas sportlov, och mattanten på skoloan hon jagar rejäl fet husmanskost, så nu gäller det att ha hökögon och välja rätt på matbordet utan att bli tvungen att förklara sig för 6st 7åringar om varför man inte äter potatis ris eller pasta längre :)
..."jo, jag tror min mage kanske är allergisk mot det. Så jag provar utan och ser om jag mår bättre då. Är ni allergiska mot nåt?"

8)

/Fjällmor
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Förlåt mig vänner...... jag har syndat :oops: :oops: SHAME ON ME!!
en halv kaka fazers thin dark 70%.

Till mitt försvar säger jag, jag började med en kopp the med grädde, tog därefter en banan, och en morot, sen tog suget överhanden, men jag åt bara en halv och det borde bli 40gr då en kaka är 80gr. Tror att röda vågen är på kommande, för jag har verkligen haft sötsug idag trots att jag inte haft känningar på en hel vecka.

HAr även införskaffat skaldemans bok, så nu ska jag läsa på vad jag ska äta för att förbränna fett och forma muskler :)

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

FYYYYYY :!: :!: :!:

Jag som är så enastående duktig hela tiden, och tänker på dig när det suger :twisted:

Nåväl :wink: Nya tag nu, eller hur?
Och du - det var ju bra att det var MÖRK choklad, för det är ju faktiskt helt ok :!: :D

kram anna
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:lol: :lol: :lol: :lol:
yupp, nya friska tag, bara man slipper vinterkräksjukan.
halva min elevgrupp var sjuka i morse, och det var bara en sjuk igår, så nu brakar det väl snart lös för alla :(

Åt en bit brie för en stund sedan. Så konstigt det känns att äta sådant man förr var försiktig med, och istället minska på sådannt man åt mycket av alla dagar :-k
Sen är det ju så att viktminskningen är något jag önskar, men mest av allt är det konditionen jag är ute efter.

Idag blir det nog bara lite armhävningar odch sit ups när barnen somnat, sen får vi se hur det går i morgon eller om det får bli ett träningspass till helgen istället.

T.P

Inlägg av T.P »

Du har väl svalt hela vit peppar korn :shock: :? :wink: ?? Minns dock ej hur många... minst 10 ?? ngn som vet??

Vill bara säga att jag följer dessa tränings och socker sugs trådar :wink:
Äter inte helt och hållet LCHF men måste säga att söt suget är så annorlunda nu..Inte för att jag åt så himla onyttigt förr heller men NU känner man ju alla " kemikalier" å annat konstigt i onyttigt godis/mat/dryck! Målvikten är nådd för ett tag sen,hade ca 5-8 kg att gå ner ef graviditeten .."bubbel" magen är borta..härligt :D Nu återstår endast träningen :roll: !!

kram alla
barn födda 04/06/08
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

jo vitpeppar äter vi alla i lärarkollegiet. Vitpepparburken står mitt på bordet i lärarrummet.
Tio stycken har jag hört att det är, vid känning av bubbel i magen. Och vi har börjat med att alla lärare har handsprit i klassrummen så att vi spritar händerna efter kontakt med barnen. Jag brukar sprita efter var lektion, då man tagit i böcker, barnens pennor, hårsnoddar håller händer osv, speciellt före maten, då spritar jag lite extra, för jag vill verkligen inte bli sjuk. (ni har väl stt reklamen där ett barn nyser i sina händer och man följer bacillerna runt hela dagis innan pappan tar emot lilla flickan i sina armar?? )

Så håll tummarna att inte magsjukan sprider sig hem till duracellerna :)

Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Var det någon mer än jag som såg Du är vad du äter??
Alltså, om man tar bort treo och nässpray så hade Sofia Wistam kunnat vara jag. Jag är precis lika stor godisgris, hoppar över mat och äter godis istället osv, Tur att jag är här med er så att jag inte kan komma undan, men idag måste jag erkänna att matsedeln sett skral ut, till frukost en kopp the, Lunchen var däremot enorm ,kokerskan har verkligen varit toppen, fick någon sorts fiskpytt, som innehöll lax, purjo, tomat, paprika, broccoli, brysselkål mm, och inte en potatis inget mjöl eller mjölk så långt ögat kunde nå. :) Mellanmål gjorde hon fruktsallad åt mig, jättegott :) De andra fick oboy och smörgås.
Middag däremot blev kokt korv, utan bröd för min del, och banan till efterätt, så jag känner att det var för dåligt, för nu kommer huvudvärk och irritation, så nu ska jag just gå och koka några ägg och göra mig lite kvällsthe och ägg.
Skärpning på mig, i morgon är en bättre dag :)

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jo, jo, men du höll ju dig borta från godis ändå :!:

Det gjorde inte jag idag.... :oops: Läs tråden "oj, vad det körde ihop sig", eller vad jag nu döpte den till, så förstår du nog.
Men jag måste ändå säga att det VAR faktiskt en ask sockerfri läkerol jag åt, så jag skäms inte jättemycket för det, bara lite...

Eftersom jag hade godishylla efter godishylla bakom mig därjag stod i strssen kunde det blivit bra mycket värre.

kram anna
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

alltså nu har nog min dator fått spunk. Jag har svarat på ditt inlägg tre gånger och inte ett enda verkar fastna idag.
:( :(
Nåja vi gör ett försök till sen ger jag upp,

En läkerol är ok, GÖR INTE OM DET BARA!!!! :evil: :lol: :lol: :lol:
Alla faller vi på repet, och jag skulle säga att du bara gjorde en tjusig snubbling :)

Idag har jag och sonen smaskat ananas, färsk uppskuren direkt från frukten mmmmmmm vilket godis.

Sen fick jag ett tips av en arbetskamrat. Köp naturell kesella, och rör ned kakaopulver, tada, så har man en smarrig chokadmousse som inte innehåller socker, och är ljuvligt krämig.
Tror jag ska prova en sådan i morgon som lördagsgodis. :oops: :oops: kanske några hallon till så är det rena efterrätten :)

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

NEJ, JAG SKA INTE GÖRA OM DET :!: :!: :!: :twisted: :twisted: :wink:

Vad är det för jävla (f´låt :oops: ) ursäkt egentligen Det var så fruktansvärt stressigt omkring mig, så jag tog en ask sockerfri läkerol!!! Jag hör ju själv hur lamt försvaret är :!: :evil:

:!: Uppsträckning :!: :!: :!:

Nu blir det svåra att hålla emot tjejernas lördagsgodis imorgon, men det SKA gå!
Har köpt frysta sockerfria blåbär, som jag tänkte blanda med vipgrädde och äta imorgon istället :wink: Eller din chokladmousse, den är verkligen ingenting att göra :oops: -gubbar över!! Den låter jättebra! :D

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"