Halloj Nunnu (och ni andra med såklart

)
Inga nyheter är goda nyheter, eller
Har tänkt på dig och tösen mycket nu, och speciellt efter sen jag träffade din syster mrstall

i Gastsjön!
Hur har ni det?
Här har höstterminen börjat superbra, sextonåringen (killen) har börjat gymnsiet och trivs jättebra, han går Industriprogrammet.
Han har flyttat ut till vår gäststuga (avnavlingen har börjat

) och håller på att bli en mycket fin unga man (SÅKLART

).
Han är lugn, det märks att han trivs i sin nya kostym, som mer är en vuxen än ett barns, och han delar förtroenden och vi har KUL ihop! Ett sant nöje att umgås med honom
Jag kan inte FATTA ibland när jag tittar på honom, att han är min lille fis, som (faktiskt) alldeles nyss älskade att sova på min arm, eller sa "blönk" istället för mjölk, eller var rädd för mörkhåriga gubbar eller... ja, ni förstår
Och nu rakar han sig på morgnarna, och övningskör

Ja herreminje, ni kan tro att jag verkligen försöker ta till vara småbarnstiden med de tre små!!!
Min fjoristjej hade det TUFFT förra året! Nu har hon haft en skön sommar att landa på, och ur det här jobbig har vi hittat tillbaka till varandra! Inte så att vi är bästa vänninor och delar allt, men vi kan mötas utan att hon snurrar med ögonen, eller jag blir superirriterad, eller hon smäller i en dörr osv.
Hon har lämnat några stökkompisar bakom sig, och går in för skolan på ett helt annat sätt! Förra året skolkade hon och brydde sig så gott som noll
Och hon röker inte!!!
Häromdagen sa hon faktiskt (och jag höll på att svimma av glädje) att hon var GLAD över att jag fått henne att sluta innan det blev riktigt jobbigt! Men hon sa också, rak som hon är, att hon kunde bli "jävligt röksugen" ibland... Det går fort att bli beroende, och på sätt och vis är jag glad att hon känt av det, för då kanske hon förstår att det går lika fort att skapa andra beroenden också!
Dock kliver hon upp HALVFEM på morgnarna för att hinna sminka sig och klä sig, hon ser ut som om hon ska på världens disco varje dag

Men man lär sig att välja sina strider! Och den striden kan jag inte vinna, och jag vet att det går över också

Hon gör numera kväll redan klockan sju, tidigare än småbarnen
Min tredje stora började sjuan nu, hon fyller tretton i december. Hon har sett och hört hur jobbigt storasyrran haft det, och säger med jämna mellanrum "SÅDÄR tänker jag aldrig göra/säga/se ut" osv...
Så jag hoppas och tror att hennes första högstadieår blir lugnare! Hon är också en helt annan typ av unge, godmodig och lugn, men OM det blir tufft, så är jag redo
Jag hoppas det är bra med er med, och att hon börjat gymnasiet och trivs!

Kram från Mia