Träning 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån bröst & biceps
tors ben & mage
lör rygg &triceps

Vad du ligger i LindaVega! Det finns många bra övningar att göra med en Pilatesboll, men gung till amning verkar ju bäst! :)

Bra jobbat ni andra också :thumbsup:
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

LindaVega: Men jösses! :shock: =D>
Sofiapia: :thumbsup:

Nu har vi utsållat oss i klungan tjejer! Det är ju alltid många som anmäler sig i början varje år, (nyårslöften :?: ) men som droppar av den ena efter den andra. En del föder barn mitt i tråden :wink: , andra är mer sporadiska då och då, (ALLA väkomna vill jag poängtera!) men VI kämpar på in i det sista:!: Jag blir bara så STOLT över oss som hängt i!
Visst är vi BRA!! :D :wink: En applåd för oss alla =D> =D> =D> =D> :-({|= \:D/
TJOHOOOO!!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Veckans träning

mån, tis, ons: promenad med vagn ca 45 min (lite kortare på tisdagen)
lör: crosstrainer 30 min
sön: crosstrainer 20 min, fettförbränningsprogram + 20 min styrka m pilatesboll

Har börjat väga mig på söndagar, har ju ca 10 kg att gå ner efter graviditet (gick upp 24 kg :shock: ) Jag skyndar långsamt. Målet är att vara tillbaka på normalvikt till min födelsedag (23 mars) Hoppas att det är ok att jag rapporterar mina framsteg i tråden, även om det inte är en viktminskningstråd.

Denna vecka: -0.7

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Bra Linda Vega! Självklart kan du rapportera viktminskning också!

Jag har haft en vecka med några 17 timmars-arbetsdagar, är glad att jag fått ihop 3 pass ändå. Jag har börjat sälja textilprodukter ihop med det handgjorda pappret, och det föll ut bra kan man säga! :D Dels massa beställningar ut till butikerna, och dels massa tråk-jobb med att stryka OM c:a 600 felvikta handdukar... :evil: (kanske tränade jag armen lite den dagen :wink: )

Mån: joggade 5 km
Fre: aerolates 1 tim (länge sedan!)
Lör: 15 min motionscykel, 15 min roddmaskin, 30 min Zumba =1 tim

Per har köpt en roddmaskin, jeg provade den, men tror inte det blir någon följeslagare i denna tråd, i alla fall inte som helt pass. Trååååkigt. Men det är nog bra träning, så som tillägg till annan träning kan man nog ha den!

kram anna
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning: :(
ons: Bröst & biceps
fre: ben & mage

anna: Bra jobbat att få in tre pass en hektisk vecka :thumbsup:
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Veckans träning 4 pass :)

må: jogging 6 km + styrka 30 min (ben, rumpa, mage)
ons: jogging 6,5 km + styrka 30 min (armar,rygg, mage)
to: styrka 1 timme (hela kroppen)
sö: jogging 11 km+ stryrka 20 min (mage armar)

Har gjort mycket situps tidigare, men nu ska jag prova med att enbart göra statiska magövningar, olika plankor. Blev inspirerad an Olga Rönnberg som skriver blogg på mama. Hon har en otroligt platt mage nu ett år efter att hon fick tvillingar och har inte gjort situps alls utan enbart olika plankor. Hon har många bra träningstips på sin blogg. Jag är rätt så nöjd med min kropp, men magen...den vill liksom inte bli plattare hur mycket jag än tränar :? Men kanske det blir bättre med lita nya träningstips :wink:
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: herregud 17 timmars arbetsdagar :shock: Vad kul att det går bra för ditt företag :D

Tilda: tack för tips om Olga Rönnberg, har ju hört talas om henne tidigare, men visste inte att hon hade en blogg. Har lagt in den bland mina favoriter.

Bra jobbat tjejer :D

Linda
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

veckans träning :)

må: styrka hela kroppen 1 timme
ons: styrka övre kroppen 40 min ( armar,rygg,mage )
to: jogging 7 km + armhäv, dips, några plankor för magen
sö: jogging 22 km

kallt har det varit här... just nu -16. Gäller att klä sig rätt på joggingen :wink:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Tilda :thumbsup:

Tack igen för tipset om Olga Rönnberg. Har läst igenom hennes blogg och även hittat hemsidan. Wow! Det finns massor av bra träningsfilmer där. Har kört ett Mamma-Express pass idag t ex. Kort innebär det styrka i form av cirkelträning för hela kroppen. Tanken är att man kör hela programmet i ett svep utan vila (ca 15 min) men jag tog det lugnare. Boll och vikter behövs.

Denna vecka
Mån-Tis: Promenad ca 45 min med vagn
Onsdag: Promenad ca 45 min med vagn + styrka nederkroppen (hittade bra upplägg på Olgas sida)
Torsdag: Intervallprogram på Cross, 20 minuter
Lördag: Intervall på Cross, 20 min
Söndag: Mamma-express pass

Vikten: -0.3

Vi har också kallt värre, imorgon skulle det bli -22 här också, just nu -18. Brrr

Kram
Linda
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
lör: rygg, triceps & axlar
sön: bröst & biceps
Nästa vecka blir bättre.... :)
Bra jobbat LindaVega och Tilda :!: Du får rapportera om plankorna visar sig vara bättre än situps.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Ursäkta att jag aldrig kommenterade förra veckans kämpar, men det var mycket då... Och denna vecka har fortsatt i samma tempo, för nu fick jag hem disktrasor med vintage-motiv och det blev en vansinnigt tryck! :D
Jag är van vid 12-14 timmars-arbetsdagar. Alltid. Men när det blir 16-17 känns det!
Jag säger heja heja till alla för både den förra veckan och denna!! :thumbsup:

Lyckades i alla fall klämma in 3 pass denna vecka, hoppas på 4 nästa!

Tis: Snöskottning för hand 40 min (visst måste det kunna räknas, var trött så jag var YR efteråt och hade träningsvärk dagen efter)
Fre: Poweryoga 45 min.
Lör: Pilates mix 1 tim.

Idag var jag på utflykt med Ida och massa barn i pulkabacke, och att pulsa upp och ner i djupsnö är jobbigt, men jag räknar det inte som ett "pass" :wink:

Förresten hade jag en helt ledig dag i veckan också! Var med mamma, stora och lillasyster i Jönköping och shoppade hela långa dagen i torsdags!
Det behövde jag! :D

kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: pulkabacken är definitivt träning. Om man inte står längst upp och hejar på vill säga :wink:

Denna vecka:
mån: promenad 45 min med vagn+ crosstrainer 20 min" fatburn"
tis: promenad 45 min +MammaExpresspass- styrka ca 30 min
ons: promenad 45 min
lör: crosstrainer 35 min
sön: MammaExpresspass (som tisdag)

Är nöjd med veckan. Extra nöjd att jag har kommit igång med styrketräningen. Hade så grym träningsvärk ons-lör att jag knappt kunde gå :shock: Ändå körde jag lugnt. ME-passen är cirkelträning och tanken är att man ska köra tre varv. Än så länge orkar jag bara två.

Vikten: -0.4

Linda
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: ben & mage
ons: bröst & biceps
fre: rygg & triceps
Lite bättre än förra veckan... :) Lite pulkaåkning har jag fått motion av också.

LindaVega: Skoj att du kommit igång med styrketräningen. Styrkan kommer tillbaka snabbare än man tror efter de första tunga passen.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

HÄRLIGT jobbat LindaVega och Sofiapia! :D

Denna vecka 4 pass:
Mån: Poweryoga 45 min
Ons: Motionscykel 1 tim
Fre: joggade 5 km
Sön: Var med när Clara red islandshäst. Denna dag var det rätt ut i skogen och jag pulsande i djupsnö, varvat med jogging bredvid när de travade. Kämpade på i 50 min, och var så trött att jag räknar det som ett pass!

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Härligt jobbat flickor :D

4 pass + plankor varje dag utom må :)

ti: mamma-express 30 min + några plankor,biceps,triceps med vikter 30 min
to: jogging 7 km + några plankor, armhäv,dips
lö: mamma-express 30 min + några plankor
sö: jogging 12 km + några plankor

Linda,roligt att du också gillar Olgas träning. Mamma express passet var verkligen effektivt :) Var helt andfådd och svettig efter det :wink: Hade träningsvärk i benen på ons. Jag har ingen kettlebell så fick ändra lite, använde hantlar istället. Boll har jag inte heller vilket behövdes i första passet. Så boll och kettlebell står på julklappsönskelistan :) Tittade just på veckans pass, verkar bra. Mer betoning på övre kroppen, då förra veckans tog mera på benen.

Sofiapia, ska bli intressant och se om plankorna är effektivare. Tror de tar mer på de djupare magmusklerna. I alla fall känns de mera. Får inte träningsvärk av situpsen, fast jag skulle göra massor. Men nu har jag kännt av i magmusklerna. Härligt med träningvärk, känns att man verkligen gjort nåt :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"