Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack för tipset Gablex :D Skall ringa till hälsokosten och fråga så får maken agera ombud :wink:

Kram från Nancy
Lua

Inlägg av Lua »

Hej alla och Nancy :heart: :!:

Jag känner igen mig! Vissa veckor kan vara hemska. Mitt knep är att arbeta förebyggande, typ enligt standardmodellen :wink: De dagar när det är jobbigt ser jag till att äta massor av god och nyttig mat, på regelbundna tider. För mig är det viktigt att jag får äta MYCKET och då måste det ju vara kalorisnåla grejor man stoppar i sig. Ett tips är potatis och rotfrukter, tillagade i ugnen med lite olja. Till det kycklingfilé och en sås på minifrache, fransk senap och timjan. Man får ju äta typ hur mycket som helst!

Jag är också extra noga med att få i mig mellanmål. Om jag lyckas med det blir suget hanterbart.

Men ibland blir det ändå som ett svart hål i huvudet där hjärnan nyss satt... Då får man försöka minimera skadorna och snabbt ta sig upp på banan igen! Just nu är det clementiner och juläpplen som konsumeras i stora mängder.

Kram Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

A-HAAAA :!: :)
Lua skrev:Då får man försöka minimera skadorna och snabbt ta sig upp på banan igen! Just nu är det clementiner och juläpplen som konsumeras i stora mängder.
Brukar Anton hänga här hos er ibland? Fattar inte hur han kan trycka i sig 5 clementiner och 4 äpplen ungefär, dagligen. Och då får jag ändå stoppa honom 100 gånger från äta fler, jag menar, det vore ju bra om lite middag också fick plats... Visste inte att han var viktväktare :-s :shock: :lol:

emetim, mamma! jäppa kala! ante illa! mmmm... :lol:
(clementin, mamma! hjälpa skala! ante gillar!)
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Nancy :!: :D :heart:

Sådana dagar och veckor hålls samma rutiner som Lua beskriver. Kyckling, potatis samt fullkornspasta som jag också tycker funkar bra och mättar länge.

Sedan kan man förstås också se till att det enbart finns bra saker hemma sådana veckor. Typ knäckebröd och annat smaskens. :wink:

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Är här och smyger lite ifall man måste sälla sig till gänget när det är dags att förlora alla extra kilon efter Sigge. Förra gången försvann allt av sig själv och jag blev till och med lite smalare än innan jag väntade Emil. Nåja, jag resonerar som så att om det nu tar 37 veckor att öka så mycket i vikt, typ 18 kg, så kan man ju inte gå ner allt på ett par veckor speciellt inte när bebisen vill ha tjock och go mjölk att äta. 8)

Men när jag pluggade och det blev för mycket godis så åt jag Kromtabletter som jag köpte på hälsokosten. Det enda som hjälpte mot ett starkt godissug så jag kan varmt rekomendera er att prova det. Fast inte tyckte jag att jag blev så blank och fin inte :? men godissuget/suget försvann och det var ju det viktigaste.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: :heart: :heart: till alla rara, peppande, kloka och upplysande inlägg :D

KRAM från Nancy som inte alls har lust att rapportera nån vikt imorgon eftersom den nedrans vågen behagade lägga på ett helt kilo imorse jämfört med gårdagen då besökande Päivi sa att jag gått ned i vikt, så det så :!: *lägger armarna över bröstet och surar :evil: *

:twisted: Men vänta bara tills nästa vecka. För oavsett vad vågskrället säger har jag trots extremt hungersug inte gjort större utsvävningar än att viss belöning bör komma. Basta.

Extrakram till SusieD och varmt välkommen när du känner att det är läge.
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nancy skrev: besökande Päivi sa att jag gått ned i vikt
Det sa hon till mig också, så det säger hon nog till alla! :lol: :lol: :lol:

Nej men det var ju inte så snällt skrivet, kom jag på.... :twisted: :wink: Jag är säker på att vågen är vänligare inställd nästa vecka. Kom ihåg: det här är bara EN veckovägning. Fortsätt på din inslagna väg så kommer belöningen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex skrev:
Nancy skrev: besökande Päivi sa att jag gått ned i vikt
Det sa hon till mig också, så det säger hon nog till alla! :lol: :lol: :lol
:lol: :wink: :lol:
(eller också behöver Päivi kolla synen...)

Rapport från Nancy: status quo (55,3 kg). Mitt mål att väga 50 kilo till Lucia var nog en smula... ambitiöst... men just då kändes Lucia väääääldigt långt borta.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Om JAG säger att folk har gått ned i vikt då HAR de gått ner i vikt, och så är det inget mer med DET :!: (Ni hör att jag tar till lärarbrösttonerna nu, va :?: :P )

Jag har glädjande nyheter att raportera! :D

Först så hände det sig att folk fyllde år. :roll:

Sedan hände det sig att folk åkte till London och hade sig. :roll:

Sedan hände det sig att vågen visade på siffror som vi inte alls ville vara med om. :roll:

Men SEDAN hände det sig att jag träffade en smal &snygg svägerska, som fick mig att känna: :shock: :o :? ( :? = men jag vill också...!)

Och DÅ sade bara till KLAK inom mig, och plötsligt satt all motivation där det skulle och veckan har förflytit i LCHF-askens tecken. 8)

Och NU visar vågen på 1kg MINUS i alla fall! :D

I'm back! :twisted:
Gäst

Inlägg av Gäst »

LCHF- askesens. :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

O:) ...sen hände det sig att på juldagsmorgon...

Ok då, vi konstaterar följande:
:arrow: Päivi har enligt egen sträng utsago inget fel på synen [-X
:arrow: Man bör skaffa sig en slank svägerska (men vänta lite, det har jag ju redan, konstigt att det inte bitit på mig... :-k )
:arrow: Man bör hitta på egna piffiga uttryck som "KLAK" och så POFSS så går man ner ett helt kilo...

Nämen FY på mig vilken vass tunga jag har såhär på fredag morgon... Jag skyller på Gablex, det var hon som började :P :roll: :lol:

Kram från Nancy
ps. GRATTIS Päivi :heart: ds.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vaddå? :shock: "KLAK" och "pofss" är det inte klassiker :?:

(Har inte era barn såna där leksaker som man drar efter i snöre, typ krokodiler och ankor som helt klart säger "Klak"... :roll: och pofss - det är ju djinska! Djinnin - anden i lampan låter så! Herre gud, människor, allmänbildning! [-X )
Sussi

Inlägg av Sussi »

Här blev det ett blygsamt - 0,1 men det är den där veckan, ni vet... ;) Och choklad :twisted: har hälsat på typ varenda dag, veckan innan mens är hemsk :(
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Förresten: Grattis Päivi! \:D/
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Men vad tusan! Grattis Sussi! Allt ner är ner! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"