Ottilia - så häftigt!!!

Jag vill också!! Men som en vanlig glad amatör i en alldeles för liten lägenhet kan jag inte tänka i de banorna, inte just nu i allafall. Jag fortsätter att säga som tidigare: Om jag fortfarande tycker att det är lika roligt när jag närmar mig 40-strecket, då får mina nära och kära skramla till en overlock-maskin. Så får man se vart man går därifrån. Och eftersom jag inte riktigt är på väg mot 40 än (har någon annan födelsedag mellan), så får jag jobba på mitt tålamod.
Oj, halsmuddsexpert - vilken chock!

För så är ju inte fallet direkt. Men ändå, jag skulle också ha en ganska mycket kortare mudd i halsen, oavsett om den är rund eller öppen och stängs med knappar. Jag tycker att det är svårt att dela upp den i fjärdedelar, för halsringningen på baksidan är ju kortare än på framsidan, så jag brukar ha lite mer på framsidan, men jag höftar. Nålar som bara den och håller tummarna, helt enkelt. Ibland har jag sytt på det hela med jättelös raksöm bara för att se om det funkar, för att sedan nåla igen och sy fast ordentligt.
När det gäller tvillingnål kan man ju släppa på övertråden. Det rådet fick jag när jag ringde min symaskinstillverkare, men på min maskin tycker jag inte att det blir någon skillnad, så jag låter det vara. Men testa att släppa lite, så kanske det blir lite smidigare?
Förresten - jag blev så irriterad igår! Jag har köpt små jättesöta tygmärkesblommor som jag skulle stryka på ett par tajts. Så fastnade inte de när jag strök och jag tänkte att Walle haft dem i munnen lite för mycket (han skall ju hjälpa till!). Så jag var inne i en butik igår för att köpa nya - då är det inte strykmärken utan symärken! Vilket gjorde mig jätteirriterad, för de är så små och hur sjutton syr man på dem snyggt???

Och så skulle jag köpa tråd, men bara en rulle och de tog inte kort för mindre summor än 100 kr. Då blev jag ännu mer irriterad. Rusade vidare till Åhléns, men de har bara 100-metersrullar och jag vill ha 200-meters! 100-meters tar ju slut bara man spolat över till undertrådsspolen, än mindre till en annan spole också för att kunna sy med tvillingnål! AAAAAAHHHHHRRRRGGGGGG!!!!!
Fast sedan gick jag på vattengympa och njöt av livet igen. Kom hem till min gosiga familj och livet var rätt härligt ändå!