Vågar födda 06, typ...
-
Gäst
Linbodel: Vi väntar med spänning på att höra hur helgens samsovningar har gått!
Jag glömmde bort att skryta lite igår, Hugo sov hela långluren på 2H utan ett pip igår, ända tills jag väckte han. Annars brukar han vakna till 1-2 gånger men snabbt somna om med lite hjälp av dom ömma. Jippie!
indra: Dom är ganska bestämda av sig dom här BB-barnen
Jo ålder, jag är nog yngst här och då menar jag inte bara här på tråden utan hela forumet tror jag. 23 år!
Jag glömmde bort att skryta lite igår, Hugo sov hela långluren på 2H utan ett pip igår, ända tills jag väckte han. Annars brukar han vakna till 1-2 gånger men snabbt somna om med lite hjälp av dom ömma. Jippie!
indra: Dom är ganska bestämda av sig dom här BB-barnen
Jo ålder, jag är nog yngst här och då menar jag inte bara här på tråden utan hela forumet tror jag. 23 år!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Duggan:
GRATTIS till sovningen utan pip! Nu har Hugo visat att han kan somna om utan hjalp av de omma, sa nu kan du backa!
Fina bilder det ar pa er alla, ha en skon pask!
Linbodel:
Lycka till med alla i samma rum. Jag skulle ha pamint dig om att ta med oronproppar...
Alla coola vagmamme-paskkaringar: 8)
Forsta inskolningen pa dagis for trillingen Griffin var igar (jag tror inte jag skrivit vad han heter, varan pojk, men nu borjar det kannas konstigt att inte saga det i var lilla Vag06-grupp!). Det gick bra. Fortsattning foljer nasta vecka.
Nu har storasyster fran Sverige kommit till oss for pasklov, hurra!
Pasksmallar i massor till er alla fran oss
GRATTIS till sovningen utan pip! Nu har Hugo visat att han kan somna om utan hjalp av de omma, sa nu kan du backa!
Fina bilder det ar pa er alla, ha en skon pask!
Linbodel:
Lycka till med alla i samma rum. Jag skulle ha pamint dig om att ta med oronproppar...
Alla coola vagmamme-paskkaringar: 8)
Forsta inskolningen pa dagis for trillingen Griffin var igar (jag tror inte jag skrivit vad han heter, varan pojk, men nu borjar det kannas konstigt att inte saga det i var lilla Vag06-grupp!). Det gick bra. Fortsattning foljer nasta vecka.
Nu har storasyster fran Sverige kommit till oss for pasklov, hurra!
Pasksmallar i massor till er alla fran oss
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
Hejsan alla! Hoppas ni har haft en trevlig påsk!
Nu kapar jag tråden lite för vi har hamnat i en ond cirkel med hugo. Alltså skrattet till go natten har börjat tjorva! Alltså det började vara svårt att få han till skratt, när han var sjuk men har fortsatt med det. Nu blir han ledsen när man lägger han i sängen och det känns ju bsolut inge kul när kan tidigare bara tagit tummen och suckat förnöjt.Tidigare har vi haft ganska utdragen läggning med bus med mamma och pappa/ sen bus med pappa i Hugos dörröppning och vinkat god natt och sen busat med mamma och sen släckt lampan och hopp i säng. Nu har jag provat korta av men det funkar inge bättre alls med avkortat nattning. Så nu vill jag har era absolut bästa och mest hissnande tips till skratten till go natten!
Visst ska man inte busa med han när man lagt ner han i sängen?
Nu kapar jag tråden lite för vi har hamnat i en ond cirkel med hugo. Alltså skrattet till go natten har börjat tjorva! Alltså det började vara svårt att få han till skratt, när han var sjuk men har fortsatt med det. Nu blir han ledsen när man lägger han i sängen och det känns ju bsolut inge kul när kan tidigare bara tagit tummen och suckat förnöjt.Tidigare har vi haft ganska utdragen läggning med bus med mamma och pappa/ sen bus med pappa i Hugos dörröppning och vinkat god natt och sen busat med mamma och sen släckt lampan och hopp i säng. Nu har jag provat korta av men det funkar inge bättre alls med avkortat nattning. Så nu vill jag har era absolut bästa och mest hissnande tips till skratten till go natten!
Visst ska man inte busa med han när man lagt ner han i sängen?
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Ja du Duggan, jag hade lite sådana konstigheter med Tor när han var runt 4 mån. Jag löste det så här...
Skratt till go natt sker på skötbordet, kill på olika delar av kroppen, pruttar, borra in näsan. Skickar upp honom på axeln och killar ryggen massor.
Sen går jag rakt in i sovrummet som är kolmörkt inget tänt, INGENTING, lägger rakt ner, ibland lite tillrätta max 10 sek, ut med Sooooov Gooooott, ute ur rummet och resten av ramsan.
Inte gå runt och säga go natt till saker, inte släcka och ingen nervarvning. Allt detta i min bok är som upplagt för att skapa kvällsångest. Här läggs man mitt i skrattet nästan. Klappas på huvdet och ut, inget kvardröj eller så.
Vad tycker du om detta?
Skratt till go natt sker på skötbordet, kill på olika delar av kroppen, pruttar, borra in näsan. Skickar upp honom på axeln och killar ryggen massor.
Sen går jag rakt in i sovrummet som är kolmörkt inget tänt, INGENTING, lägger rakt ner, ibland lite tillrätta max 10 sek, ut med Sooooov Gooooott, ute ur rummet och resten av ramsan.
Inte gå runt och säga go natt till saker, inte släcka och ingen nervarvning. Allt detta i min bok är som upplagt för att skapa kvällsångest. Här läggs man mitt i skrattet nästan. Klappas på huvdet och ut, inget kvardröj eller så.
Vad tycker du om detta?
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
-
Anna&Viktor
Vi äter nattslurk nere i vardagsrummet. Skratt och bus sker här, sen flyger vi flygplan upp för trappan och in i Viktors rum. Pang i säng, släcka lampa och ut och ramsa. Han joxar runt lite och hmm-ar, sen somnar han. Jag går in efter 10 minuter och lägger till filten.
Äter er gludklimpar själva? Jag menar håller i skeden själv? AW skriver ju att man ska låta dem äta själva (och samtidigt matas) för då kan dom äta soppa vid åtta månaders ålder. När jag matar Viktor sitter han med armarna rakt upp-ut och gapar och börjar skrika om det går för sakta. Som en liten fågelunge
Jag har provat att stoppa en sked i handen på honom. Antingen åker den i golvet eller så slår han sig själv i huvudet med den eller så börjar han gnaga på skaftet.
Äter er gludklimpar själva? Jag menar håller i skeden själv? AW skriver ju att man ska låta dem äta själva (och samtidigt matas) för då kan dom äta soppa vid åtta månaders ålder. När jag matar Viktor sitter han med armarna rakt upp-ut och gapar och börjar skrika om det går för sakta. Som en liten fågelunge
Viktor född 060924
Felix född 090617 (BF 090628)
Felix född 090617 (BF 090628)
TorsMamma: Det låter ju jätte bra. men jag vet inte hur jag ska kunna behålla skrattet från busstället ända till sängen. Som det är nu så busar vi i våran dubbelsäng, hugo har sitt rum i vårt rum, en sovalkov alltså i rummet, men med dörr och allt så det är tt lite eget rum i vårt rum. och han kan skratta så det bubblar men så tar jag han i famnen och går mot hans rum och då stelar han til och ser samanbiten ut, det är det jag vill lösa, att skrattat ska hålla ända tills sängen. hellst skulle jag vilja busa i sängen men det får man väl inte? Jag har provat flyga in han i hans rum direkt efter bus, men han hinner ändå kallna så att säge..inge skoj. Så vad göra?
Anna&Viktor: Ja Hugo äter med egensked, men han skruvar nästan altid skeden upp och ned så det mesta glider av innan det har kommit så lång som till munnen. men han vägra låta mig mata han om han inte får "äta" med egen sked och gnaga på en skorpa mellan tuggorna. Han har också lärt sig skrapa av leverpastejen från skorpan och äta den med skeden
Däremot har han svårt att manövrera flaska och pipmugg så det är säkerligen olika.
Anna&Viktor: Ja Hugo äter med egensked, men han skruvar nästan altid skeden upp och ned så det mesta glider av innan det har kommit så lång som till munnen. men han vägra låta mig mata han om han inte får "äta" med egen sked och gnaga på en skorpa mellan tuggorna. Han har också lärt sig skrapa av leverpastejen från skorpan och äta den med skeden
Däremot har han svårt att manövrera flaska och pipmugg så det är säkerligen olika.
Duggan: Vi har alltid haft lampan tänd när vi lägger honom förutom när han var riktig liten när han sommna av nattslurken
. Vi busar inne i hans rum åker flygplan i hela rummet
o snurrar runt han. Så innan han kommer in i hans rum vid läggdags så har han ett förväntansfullt leende, sen brukar jag kittla han lite i sängen så det sista jag hör är skratt. sen släcks lampan snabbt o ut med ramsan
. Min man tyckte ej om den släckta lampan i rummet vid godnatt så jag gav vika, och det funkar utmärkt..Kan du inte testa o köra flygplan in i rummet o busa i sängen, så det är kul både utanför o inne i rummet vid sängdags..
Anna o viktor: Teo brukar få äta med när han krånglar vid maten, skall skärpa mig där, så han får äta med jämt
./indra
Anna o viktor: Teo brukar få äta med när han krånglar vid maten, skall skärpa mig där, så han får äta med jämt
Pojk 2006-09-08
Tös 2009-01-26
Tös 2009-01-26
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Er Anna, 64
(65 i OKTOBER
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Tack Anna, jag och Tor känner oss hedrade att du ville ta dig tiden att läsa denna långa tråd som det kacklas ganska vilt på.
Självklart lyfter vi upp våra STORA frågor till annat forum och med relativ rubrik
Ps. jag tror Mrs. Tall kan behöva din hjälp på sin kur tråd hon har. Ds
Massa Påsk pussar och kramar från snöig skärgård.
Självklart lyfter vi upp våra STORA frågor till annat forum och med relativ rubrik
Ps. jag tror Mrs. Tall kan behöva din hjälp på sin kur tråd hon har. Ds
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Nu när Anna har varit här och tassat och läst vårat tråd, då vart jag ju inspererad att läsa igenom den från början (och jag har ju så mycket tid över när lilleman sover) hihi ja nog får man le en del, och VI har verkligen ganska så söta ungar!
Tack för tips om kvällsbus så ikväll ska jag försöka busa runt i hans rum innan han hamnar i säng så kanske kan slutar spänna sig när vi är på väg dit! Tjohej!
Tack för tips om kvällsbus så ikväll ska jag försöka busa runt i hans rum innan han hamnar i säng så kanske kan slutar spänna sig när vi är på väg dit! Tjohej!
-
Gäst
Rapporteringsdags. Klipper in mitt inlägg från min andra tråd där jag bad om hjälp inför helgens övningar.
Och hon matar gärna pappa med sin sked och ler väldigt stort när hon lyckas pricka rätt!
Apropå det där med amningen så brukar jag sjunga en mamma mu-sång när Pyttan tror att hon inte vill äta, och gunga i takt och då brukar det faktiskt funka. Är så glad att amningen funkar igen.
Duggan: hoppas ni får rätsida på skrattet!
Visst är vi bra allihop! Anna har helt rätt - vi är underhållande.
Pyttan äter inte själv än men håller en sked + ev. fat/skål annars VÄGRAR hon bestämt att gå med på nåt.Linbodel skrev:Ööööh ... det funkade![]()
![]()
Anna: Du hade helt rätt, hon väckte inte storebror och han verkade inte störas öht av hennes högljudda samtal. Har du gjort det här förr kanske![]()
Storebror har dragit iväg lite och utökat sin läggning med nån minut men det funkar bra ändå. Vi pussas lite och blåser på axlarna och sedan vill han ha täcket över huvudet innan man går. Så vi gjorde det klart och sedan ner med Pyttan i hennes säng och ramsa ut. Första natten hade storebror mardröm och väckte lillasyster + att hon vaknade några gånger till. Fortfarande tjock snuva första natten så det spelade säkert in. Och så var det ju många nya intryck att bearbeta. Natt 2 och 3 gick mycket bättre. Tredje och sista natten vaknade Pyttan 05.30, jag pangramsade och sedan en gång till x 4. Hon somnade om och båda barnen vaknade 06.10 men låg nöjda i sina sängar.
Så nu ser vi fram emot fler härliga helger på landet med mormor och morfar som underhållning. Pyttan tyckte morfar var lite läskig först med sitt stora skägg men efter ett tag kom hon på hur skoj han är och fyrade av värsta charmskrattet så stackars gamle morfar smälte ju alldeles.
Tack för stöd och tips![]()
Var väldigt skönt att veta när vi la dem att det skulle funka. Gjorde mycket för attityden.
Apropå det där med amningen så brukar jag sjunga en mamma mu-sång när Pyttan tror att hon inte vill äta, och gunga i takt och då brukar det faktiskt funka. Är så glad att amningen funkar igen.
Duggan: hoppas ni får rätsida på skrattet!
Visst är vi bra allihop! Anna har helt rätt - vi är underhållande.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022