Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Var inne på sajten "allt om barn" och surfade runt (finns mycket bra läsning där!) och så var det ett test på vilken av mammorna i Beverly Hills man var mest lik. Jag har själv inte sett just den serien, den kom när jag var lite för gammal :roll: för att följa just en sån serie, men eftersom jag har så tråååkigt så kunde jag ju inte låta bli att tjuvkika på det där testet :wink: .

Roligt var det att för att vara en "Donna-mamma" så skulle man ha Anna Wahlgrens mobilnummer i adressboken :lol: :lol: :lol: ! Så tänk - nu är hon med och är innehåll i en lista över Beverly Hills-brudarna också :wink: :!:

(här är länken: http://www.alltombarn.se/kulturnoje/bev ... ma-1.17404 )
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Tänk vilket PÅLITLIGT test det var då! :lol: Jag ska kolla vad jag var för nåt sen.

Jag mår lite mindre illa idag, har petat i mig lite youghurt och en kiwi. Samtidigt som jag var klen och var en blöt trasa låg jag i sängen och läste Den hemlige kocken så nu är jag dubbelvaccinerad mot mat-skiten. Både intellektuellt och känslomässigt. När jag läste om allt elände så mådde jag så illa att de olika E-numren, aromerna och dravlet nu är för evigt ihopkopplade med kräkkänsla i min värld. :lol:

Men det är inte lätt att unvika dem! :shock: Jag kunde inte ens dricka mitt morgonte för det var inte smaksatt med riktig bergamottolja utan med bergamottarom. Friggs blåbärste (de brukar vara pålitliga) innehöll visserligen blåbär också men även blåbärs- och vaniljarom.

Jag vill inte bedöva mina och barnens smaklökar med fusk! Det känns helt hemskt!

Så nu ska jag ta upp mitt slumrande brödbakande igen. Så här kan vi inte ha det. Och mer hemgjord glass och fler handtrillade chokladbollar åt folket!

Nu väntar vi med spänning på blom-bloggen! :thumbsup:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Har alla nu läst blommans vampyrblogg? :thumbsup: Annars får ni pallra er dit direkt, den är inte så lång.

Jag inser att det måste ha varit de inte så pigga räkorna på en pizza jag åt i ett anfall av svull som orsakat min sjuka för ingen annan i familjen har blivit dålig. Det värsta är att jag ätit en sån på samma ställe en gång förut och mått lite illa. Blä.

Idag har jag ätit både det ena och det andra men jag tål fortfarande inget svårsmält. Jag känner mig lite darrig men det kan vara blodsockerfall och omställning av tiden i kombination med allt det andra kanske.

Så nu är brödburken full av grahamsbullar och frysen full av glass. Inget ont som inte har något gott med sig... :D

Egentligen borde jag plugga nu men jag har ingen luuuuust...

Ut i höstsolen!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

blomman, fleeeer BloggBlommor åt folket! :lol: =D>

Alla andra?
Friska..?
Glada..?
Deppiga...?
Det är tyyyyst i surödlan, hmmm :-k

Här har vi höstlovets första "riktiga lediga dag" och storbarna lufsar runt i pyjamas. Kylan är på väg så nu går vedspisen så varm att jag lagade bottenlös paj till lunch i dess ugn idag. :heart:

Lotass har vart hos frissan tidigt i morse för å bli snygg - han kråmar sig i sina nya glasögon och övar som lillkillen i reklamen:
- you talkin' to me ?

:lol: :heart:

Fjällfar har blivit hemskt trött :sleep: :heart: nu sen jag började friska på mig... Det senaste året har tagit hårt på min man. :? Förslag på uppmuntran och mentala vitaminkickar någon?

Nytt bildspel på hemsidan, svartvit KanHelv-kavalkad :wink: hittas via bloggen...

kram från kyliga fjäll!

/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

fjällmor: uppmuntran och kickar...
tja kanske inte precis vad du söker, men här hemma är det verkligen tydligt hur vi turas om med att dra och när det är jag som drar, ja då brukar jag göra lite mer än vad han gör. 8) Ge bort några sovmornar :wink: , skämma bort lite extra, dutta med en smula.
Och så går det över. Och han vaknar en morgon med mer energi. Eller så måste han bara sätta sig vid rodret igen... :)

Ja också vitaminer och sånt då förstås. Men det vet du ju redan.

Jag är just hemkommen från en vansinnigt rolig träff i vasaparken med forumvänner. Barna sover och jag ska göra mig en köppa. Sköööönt.
Elle

Inlägg av Elle »

Det var kul att ses idag kattklo :D Karla :heart: är ju så söt så klockorna stannar, vilka ögon. Åh Allan :heart:, vilken charmör. Vilka juveler du har!

Här hemma sover de två mindre juvelerna och storkusinen som är på besök kollar på "Fem myror". Jag tar mig en stor köpp och bara slappar.

Vad skönt Fjällmor att du börjar känna dig friskare. Jag håller med kattklo om hennes tips, så brukar vi göra här hemma om någon av oss är trött och sliten. Även tid för träning tycker jag är kanon, det hjälper verkligen för att piggna till igen.

Jannika hur mås det idag?

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej gulliga Elle! Tack för att du frågar. :heart: Det är bättre men jag är inte bra än. Fattar inte vad jag fått för sk-t?

Idag har jag utmanat min klena kropp och skyfflat hela ligan plus lånehund till skogen för korvgrillar-lunch och långpromis på fm och samma gäng till bibblan på sta'n på em. Egentligen orkar jag inte alls det men jag blir så trött på att vara trött.

Nella har haft en toppendag och tog biblioteket med storm. Hon halvspramg fram och tillbaka mellan bokhyllorna och lilla ritbordet med en hög pennor i munnen, glatt tjoandes åt alla som ville ge henne ett leende. I Hemlingbyskogen körde hon "hinderbanan" rätt av. Jag hade fullt sjå att hänga med upp och ner för alla broar, klätterställningar och stubbar. Inte för att hon behövde mig utan mer för att mamman inte har SÅ mycket is i magen. Hon är så otroligt orädd min minsta unge. Hon bara kör. Med ett soligt smajl på läpparna.

Och hej katten! :D

Fjällan, Jag har ju precis varit megaklen och då ville jag ha ensamlek fast hemma. Få vara mitt i familjestöket men slippa ta ansvar för mat, konflikter och styr. Kunna läsa, vila och prata, göra småfix själv. Och massage förstås! Det är ju etta på min lyxlista.

Kram till er alla! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Egentligen orkar jag inte alls det men jag blir så trött på att vara trött.
:lol: :heart: det där hade kunnat vara jag..eller är...typ... :roll:

:-({|=

Tack för tips för bot till Fjällfar. Så, en kopp varm choklad i en snödriva, lekande barn, en glad fru och en massa kramar och ett å annat hångel är på sin plats med andra ord :wink:

Kram!

/Fjällmor (som fått en egen logga i present av av sin far, den pensionerade grafikern :heart: )
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla söta!

Jag har fått biljetter till Stoffe! \:D/ Jag har fått biljetter till Stoffe! :thumbsup: (Alltså blommans Christoffer Appelqvist men vi är ju på smeknamnsbasis efter det här så.... :wink: ) Tack blomman för ev påtryckningar. :wink:

Så imorgon kväll blir det skrattfest. :lol: Det kan jag behöva efter de senaste veckorna.

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag måste få berätta! Jag har fått mig ett aldeles eget Barnaboksbarn! Inte mitt eget, så klart, men kära grannars! De begåvades med en liten tös i tisdags, första flickan i Krusenberg på evigheter!
Vi tycker mycket om varandra, och de har tittat och njutit av vårt föräldraskap nästan lika mycket som vi. (De är lite sena i produktionen och har ett och annat att jämföra med.) Så när det äntligen blev deras tur har de bestämt sig att komma rätt från början! Jag är så glad och har lovat att vara backup när helst! :D
Så snart jag får ska jag dit och snusa! :heart: Det är ju nästan värre än att gå på dejt! Känner inte ni också så?
Gäst

Inlägg av Gäst »

http://www.expressen.se/klimathotet/1.1 ... -pa-kottet

MIn första reaktion:

:shock: :-s

Min andra reaktion:

:lol: :lol: :lol:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Och OJ :shock: Vad många karlar hon lyckades få upprörda med sin rapport :lol: :roll: Det verkar ha något med namnet att göra: Anna Wahlgren = någon att reta upp sig :evil: -vligt mycket på :P :lol: Speciellt om man är karl :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla ödlor!

Här är det vinter, tjocksockar och overaller på och USA-valet närmar sig. Ujujuj. :lol:

Här har vi haft en hektisk helg med kurs, gig och möten men idag ska jag "bara" jobba. Tack för det. Vår barnvaktar-logistik kan bli ett flätverk mellan varven men det finns alltid nån att peta in i hålen i den här sta'n. Tack hängivna släkten!

Ju mer jag läser på min BILDkurs :shock: desto mer övertygad blir jag om att människor ska tas om hand av folk som verkligen älskar dem. ÄKTA känslor. ÄKTA engagemang. RIKTIGA möten. Livslånga relationer. Att förbinda sig. Vad är det för samhälle vi ordnat oss? Det långsamma, reflekterande och närvarande har ingen vidare status. Jag kan bli lite ledsen i själen när jag tänker på det.

Jag har haft fantastiska diskussioner med tre förskolelärare på min kurs. Underbara, kloka människor med massor av erfarenhet. Vi har pratat om de små barnens villkor och jag har varit hög på de samtalen hela helgen. Sen har vi knådat ingeggat papper till allt möjligt samtidigt, haha!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Heeej Jannika! :heart: \:D/

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeej på dig själv knäppo! :heart: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"