Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

anna skrev:jo,jo LO/, men det får du ta EFTERÅT :wink:
Nja, ska vi vara lite seriösa så uppmanades jag att knipa. Inte minst för att hålla ihop bäckenbotten och på så sätt hjälpa till att bära, och då minska foglossningssmärtan.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lovis

Inlägg av Lovis »

:-k Idag är det lördag...i morgon är det söndag....och jag har inte gjort något under hela veckan....kan man låtsas att nätverksservern inte funkar i morgon så att man inte kan rapportera?....måste komma ut.....och det har snöat...
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

8) Rapport från Östersund (som fortfarande har toookmycket snö :shock: blä :x är less på vintern nu)

Är rejält förkyld :( så jag passar på att avlämna min rapport såhär på morgonkvisten. Tänkte mest ligga i soffan och slappa idag nämligen. :wink:

Tisdag: löpning (långrundan)
Onsdag: aerolates
Fredag: löpning (kortrundan)

Om jag inte hade känt mig så ynklig hade jag def kört ett pass aerolates idag också, för att komma in i programmet. Annars planerar jag att köra aerolates måndagar, löpning tis, tors, styrketräning fredagar. Får se hur det blir kommande vecka......

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Lovis

Inlägg av Lovis »

:| Näe..det blev inget denna vecka...

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

LindaVega: Very good! Ta hand om förkylningen nu, låt den ta sin tid och ta det lugnt så länge!!! Man ska ha stor respekt för bacillerna! Krya på dig!

Lovis: Inget? Veckan är ju inte slut, du har fyra timmar lite drygt på dig. Vad väntar du på???

Själv har min vecka sett ut så här:

Mån: Vila
Tis: Tåeleändet. Tröst: 1 påse Polly
Ons: 1 påse Polly
Tors: 1 tim promenad. 1 påse Polly
Fre: 1 påse Polly
Lör: 1 tim prom, lite styrka. 1 (liten) påse Polly
Sön: 1 tim prom, lite styrka. 1/2 påse Polly

/Pollyknarkaren
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nya mamman skrev:LindaVega: Very good! Ta hand om förkylningen nu, låt den ta sin tid och ta det lugnt så länge!!! Man ska ha stor respekt för bacillerna! Krya på dig!

Lovis: Inget? Veckan är ju inte slut, du har fyra timmar lite drygt på dig. Vad väntar du på???

Själv har min vecka sett ut så här:

Mån: Vila
Tis: Tåeleändet. Tröst: 1 påse Polly
Ons: 1 påse Polly
Tors: 1 tim promenad. 1 påse Polly
Fre: 1 påse Polly
Lör: 1 tim prom, lite styrka. 1 (liten) påse Polly
Sön: 1 tim prom, lite styrka. 1/2 påse Polly

/Pollyknarkaren
:lol: Det är GOTT med Polly! :)

Jag hade halsont i början på veckan, men fick i alla fall till 30 minuter Body pump i torsdags och 1 timme igår. Glömde visst rapportera förra veckan, men den var halvbra/dålig så den kan vi glömma ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Lovis :evil: :!: =;
Kom igen nu!! :!: Vad har du att skylla på, varför blev det inga pass :?:
Nya friska tag nästa vecka - lova det! :wink:

Härligt jobbat LindaVega :!: Krya på dig, och ta hand om dig!

Nya Mamman: Det är ju som det är med tå-eländet, men lite lyckades du träna ändå, det är bra!! :D

Ulricehamnsrapporten lyder - 4,5 pass :D

Tis: löpning
ons:motionscykel
fre:aerolates
lör: muskelträning 30 min (det räknar jag som ett halvt pass, för det var så kort)
sön: stepup

Mycket nöjd :!: :D
Jag ger mig inte, utan tänker ligga i som hundan tills jag nått dit jag var innan.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja, jag har ju redan rapporterat om veckan, eftersom det var i måndags jag startade min vattengympa. Och det kommer jag att köra på måndagar även i fortsättningen. Annars går jag med sjöljungrusteg (hur det nu går till :roll: ) och det hjälper. Smärtan är mindre påtaglig och jag kan i alla fall vara utan att hela tiden bli påmind om den.

Jag kan bara intyga att anna är en GOD bit på väg - skitsnygg! Och eget gym, det är nog en del som avundas dig ;)
Tack för idag. Vera tyckte att det var jättekul att leka med Ida - till slut :lol: Hoppas det kan bli att ni kommer och hälsar på oss någon gång.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo idag blev det lite...

vagnpromenad i spåret, 4 km
Pilatespass på kvällen

Men vem bryr sig... världen är ond idag... :cry:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

b]/LO:[/b] Trött, trög men vetgirig som jag är: Vad är "sjöljungrusteg".
Härligt med vattengympa annars!!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:lol: Jag är nog också trött och seg - gravid :roll: . Sjöjungfru-steg = gå med benen ihop...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

/LO: Såklart! Tack!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Tack själv för idag LO/, och tack för komplimangen :D :wink: Jodå, jag har kommit en bit på väg med figuren, fast så vidare snygg kände jag mig inte idag, lite "dagen efter 40-års kalas" och så... :? :oops:
Och jag kan intyga att LO/-magen är rund och grann :D :D

Tinis! Bra, nu har du ju kommit igång lite vet´ja!! :D :thumbsup:
:cry: Ja, världen är ond så det skriker i själen idag... :cry:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lovis

Inlägg av Lovis »

Tack för din pådrivning Anna! Skitbra, den tog!!
Denna tråden är verkligen jättebra för har man inte rört på sig så får man skämmas och har man rört på sig så kan man malla sig lite! :wink:
Jag behöver er hjälp;
Jag har så svårt för att ta mig tiden, jag har kommit ifrån det på något sätt. Innan barnen tränade jag mycket regelbundet både löp, yoga och Friskis men nu har jag tappat bort mig, FAST jag vet att jag MÅSTE :!: Jag har ju MS (och lider med Mia-vännen som inte kan få veta om hon har det eller inte :( ) vilket betyder att jag blir väldigt trött. En bra hjälp emot det är konditionsträning. Så jag borde vara mycket motiverad...men är inte det.
Hur fasen ska jag hitta tillbaka? Min man cyklar mycket och tränar nu inför Vättern, han är noga med sin träning på veckorna, jag är väl lite snäll ibland och "släpper iväg" honom på ett långpass medan jag hoppar träningen (läs; promenad) den dagen. Han försöker verkligen pusha mig så det är inte så att han är träningsegoist! Det borde finnas tid för oss båda! Det gör det ju..

Planerar ni in (rätt så precist) veckans träning redan på söndagen? Ni är ju några som gör det, ser jag ju i tråden. Eller, griper ni tillfällena?
Egentligen vet jag inte varför jag sitter här och svamlar om sjukdom och ditt och datt. Allt är upp till mig själv :evil: :!:
En sak som jag måste släppa är att bli färdig med allt innan jag sticker ut...jag ska bara....jag ska bara...
Man har ju alltid saker som ska göras...ska man ta hänsyn till det så skulle man ju aldrig kunna träna.

Jahapp...lång utläggning från en som sitter och grunnar på hur jag ska hitta tillbaka och känna träningsglädje.

Tack för att ni läste!

LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Lovis: sluta tänka och bara gör är mitt tips :!: Jag planerar träning som allt annat som ska göras under veckan. Jag är inte alltid sugen när det är dags att ge sig ut, men jag gör det ändå ( är inte alltid sugen på att laga mat, tvätta, städa heller) Det är en kortsiktig vinst att hoppa över ett träningspass, vinsten efteråt är värd all vånda.

Jag jobbar heltid ( ja just nu har jag semester) eftersom min sambo är hemma. Jag brukar komma hem mellan 16-16.30, då är det rätt intensivt tempo med barnen fram till läggdags kl 19.00. När vi har lagt barnen byter jag om, och bara går ut. Om jag springer mitt långpass är jag hemma igen strax före kl 20.00. Då har jag ändå en stund kvar av kvällen att duscha, titta på TV, förbereda inför morgonen. En trevlig bieffekt av löpning är att du får lite extra energi. Jag orkar vara uppe minst en timme längre de kvällar jag har rört på mig.

Jag är alltså FÖR planering och inte gripa tillfället i flykten (även om jag också kan göra de när andan faller på) Börja i alla fall med att ha fasta dagar/tillfällen och analysera inte så mycket över om du har lust eller tid eller andra mer eller mindre vettiga undanflykter.

:D Kom igen nu :!:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"