kiki skrev:
åååååå, en kanarieholme suck vad skönt. Blir lite orolig dockdu är väl hemma till den 11 oktober då vi ska kackla i norrtälje, pls pls pls pls
Kram Kristina
Surkål och ödlor
Hej allra raraste Elle! Hoppas ni får det alldeles fantastiskt skönt på fågelholmen.
Planering och planering...
Jag är glad att vi fick iväg inbjudningarna till slut, haha! Men jo, det går rätt bra tror jag. Mycket av "jobbet" är ju beroende av vilka som kommer så just nu är det rätt lugnt.
Darlingen köpte ett par snyggbyxor idag och nu ikväll provade han hela kitet. Han är så snygg min karl att jag svimmar.
Själv letar jag efter skor, i alla fall mentalt. Har inte riktigt tid att springa på stan och leta om man säger så. Börjar nästan misströsta på att hitta ett par ljusa, sköna, snygga skor som passar både inne och ute på vintern. Just för stunden lutar det åt ett par gympadojjor.
Jag tänker INTE ha ont i fötterna av fåfänga skäl, det är jag alldeles för gammal för. Vigseln börjar ju redan tre och sen är det fullt ös till natta så det krävs bra pjuck, det har jag redan räknat ut.
Nåt annat, vet ni vad många fyrbarnsfamiljer vi känner!
Hur stor är chansen? LoA kanske? På Nellas dop var fyrfamilisarna i majoritet.
Kram Jannika
Planering och planering...
Darlingen köpte ett par snyggbyxor idag och nu ikväll provade han hela kitet. Han är så snygg min karl att jag svimmar.
Nåt annat, vet ni vad många fyrbarnsfamiljer vi känner!
Kram Jannika
-
Fjällfolket
-
Gotlandsmamma
Vilket ställe!!!Fjällfolket skrev:snabbinhopp!
Jannika har du kollat dreggelbutiken![]()
http://www.have2have.se/
/Fjällmor
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällan - nu måste jag skälla på dig! Varför varför varför var du tvungen att lägga ut den länken??? Nu känner jag ju att jag bara inte kan leva utan Dc Marten's kängor modell mjukare för det härligt pittoreska priset 1800:-!!! Jag är ju helt käng/stövel-galen och nu blev mitt liv SVÅRT!!!
Annars är det bättre, faktiskt. Igår var visserligen en jäkligt pissig dag (åtminstone förmiddagen), men i det stora hela gick det bra ändå. Men att kapa håret SKITKORT, permanenta ögonbrynen (oj, de är mörka och breda - lugnar sig om en dag eller så) och bara sitta och lyssna till min kacklande hårfrisörska (och låtsas-terapeut) var SKÖÖÖNT! Fick ur mig lite sväris-klagan också och kände mig som en ny människa. Nästan söt, faktiskt.
Jobbigast just nu är att min vikarie har börjat på jobbet och sitter halvt bakom mig, så han ser om jag går ut här...
Jag skall nu vara lugn, pedagogisk och kunna allt. Vilket är lååångt ifrån sant. När han undrar över åtkomster och uppkopplingar känner jag mig totalpuckad. Jag minns väl inte hur man gjorde!? Jag jobbar med datorer, men sånt där som installationer och sånt liksom tekniskt, det kan jag inget om alls. Då lägger jag alltid huvudet på sned och ber någon om hjälp.
Är det inte det man har killar till???
Elle - som kanske redan är på väg - Walle mår rätt bra, trots en förkylning som inte vill ge sig riktigt. Han har hostat någon vecka nu och snorar mer igen. Men han är ändå go'ast i världen. Mormor är helt fascinerad, för han är så självgående och nöjd på egen hand, till skillnad från storkusinen, som är klängig, uppmärksamhetskrävande och supertrotsig. Då blir jag ändå lite stolt och hävdar att AW och BB har en del med det hela att göra. Fast vad vet jag egentligen?? Han har väl bra anlag, eller??? Faktum är ju helt enkelt att han ÄR världens bästa lilla kille!!!
(Kusinen är inte så dum han heller, när han inte trotsar, för han är universums roligaste!)
Imorgon är jag LEDIG!!! Skall till BM och mäta magen en extra gång och tar mormor med. Inte för oro, utan för att hon ville. Sedan skall vi shoppa på stan! Här skall handlas babykläder!!! (Och kanske tuffa kängor???)
Annars är det bättre, faktiskt. Igår var visserligen en jäkligt pissig dag (åtminstone förmiddagen), men i det stora hela gick det bra ändå. Men att kapa håret SKITKORT, permanenta ögonbrynen (oj, de är mörka och breda - lugnar sig om en dag eller så) och bara sitta och lyssna till min kacklande hårfrisörska (och låtsas-terapeut) var SKÖÖÖNT! Fick ur mig lite sväris-klagan också och kände mig som en ny människa. Nästan söt, faktiskt.
Jobbigast just nu är att min vikarie har börjat på jobbet och sitter halvt bakom mig, så han ser om jag går ut här...
Elle - som kanske redan är på väg - Walle mår rätt bra, trots en förkylning som inte vill ge sig riktigt. Han har hostat någon vecka nu och snorar mer igen. Men han är ändå go'ast i världen. Mormor är helt fascinerad, för han är så självgående och nöjd på egen hand, till skillnad från storkusinen, som är klängig, uppmärksamhetskrävande och supertrotsig. Då blir jag ändå lite stolt och hävdar att AW och BB har en del med det hela att göra. Fast vad vet jag egentligen?? Han har väl bra anlag, eller??? Faktum är ju helt enkelt att han ÄR världens bästa lilla kille!!!
Imorgon är jag LEDIG!!! Skall till BM och mäta magen en extra gång och tar mormor med. Inte för oro, utan för att hon ville. Sedan skall vi shoppa på stan! Här skall handlas babykläder!!! (Och kanske tuffa kängor???)
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
-
TorpSara
-
Gäst
Ni är för roliga!
Jag för min del är kär. 8) igen.
Göteborg har fått en ny radiokanal. 104 8
BARA rockmusik. 8)
Jag har väntat och längtat i bara 24 år
De spelar TILL OCH MED D.A.D.
Jag ser att mitt lilla krypin har växt i besökarantal och inregistrerade sedan jag svarade på ett par frågor i den här tråden. 8)
Coo-ooolt...
Och kul att kunna inspirera!
Nu kommer tiotusen dollars frågan.
Tjejer.
Min son har åkt sin väg för att övernatt hos mormor. Bara för att.
Hur gör man med bara ETT barn..
Fjällan, Blomman, Åsa Torpan: Jo, DM och jag har också ett lååååååångt förhållande. Längre än mitt och makens
Men senaste åren har jag varit lite otrogen. Kanske blir ändring på det nu 8) *Trånande suck*
Och Åsa: Frissa/terapeut
Jag VET ju att du är supersnygg i kort hår. Det hade du ju när vi sågs. Så det låter som avkoppling big time. Min lugnar inte ner tillvaron så stort
. Snarare tvärtom. Vi lyckas missförstå varandra rejält varenda gång
Jag hade så lång utväxt att jag tyckte jag kunde gå tillbaka till min egen hårfärg, helt och hållet - och bara ha några tunna ljusa slingor. Men hur gör man med de där ljusa testarna längst ner... "Jo, då får man färga av och bla, bla, bla. Och du har ju lite grå hår och det är ju lite råttfärgat sådär." "Jo, men jag kan faktiskt leva med både gråa hår och lite råttfärgad hårbotten. Det är helt ok för mig." Summan av kardemumman - jag kommer ut med kopparrött hår!!!! Blä och helvete. Jag har varit rödhårig nästan hela mitt vuxna liv, utom de senaste 5, typ. Och vill INTE vara det igen. Men det tycker tydligen frisörer att jag ska vara. Hon säger att det röda kommer gå ur inom några tvättar, men själv är jag skeptisk. Min ordinarie frissa är mammaledig, så det här är ju vikarien. Nej ursäkta ego-spåret här. Härligt att du blev nöjd, Åsa 
Och Åsa: Frissa/terapeut
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
Fjällfolket
Lite reklam för kackelträff i Norrtälje den 11 oktober
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 810#167810
Jannika, kom kom kom det är ju nära
Kramar Kristina
Jannika, kom kom kom det är ju nära
Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
Alltsåkiki skrev:Lite reklam för kackelträff i Norrtälje den 11 oktober
Jannika, kom kom kom det är ju nära![]()
Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet