Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Grattis stumpan! 25 tror jag väl ändå? :-k Näe, 65 i klokhet trots klent tålamod. :wink:

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Jannika och Mia! :D

Jo, sonen förmanade mig väldigt om att jag minsann fick vara rädd om den där symaskinen. För tar jag sönder den får jag faktiskt ingen ny....... :shock: :lol:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Grattis Tinis till alla åren (hur många de nu är?!) och till ny symaskin!
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack, Stilla! Det är 35! Hur skön ålder som helst. Fortfarande ung och välbevarad :wink: , men tillräckligt gammal för att ha hittat sig själv lite....jag GILLAR den här åldern! :lol:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Grattis på födelsedagen Tinis! :D

Vad härligt det är att komma hem efter en ganska jobbig vecka på mässa och läsa era inlägg! Det där med tålamod är definitivt min akilleshäl. Jag kan bara explodera och det är hemskt. Men jag tror att jag sakta men säkert blivit bättre iallafall. Kommer ihåg nu hur jobbigt det var ibland när Lovisa var i förtrotsen och jag var gravid. Tack och lov för sängdumpning säger jag bara. Lättnad för båda parter! Hannes har nog inte kommit i nån riktigt förtrots än. Hoppas att den blir lindrig och inte som storasysters!

Har som sagt varit borta hela veckan och kom hem sent igår kväll. Mannen och barnen är i Tyskland fortfarande och hälsar på familjen. Nu saknar jag dem så det gör ont. Det är ju bra att få sakna dem lite men nu räcker det! Ute snöar det och är riktigt grått så idag har jag inga andra planer än att plocka lite, vika tvätt och ta det lugnt.
Kram
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Stilla

Inlägg av Stilla »

Tinis skrev:jag GILLAR den här åldern! :lol:
Vänta bara tills du fyller 40! :wink:
:heart: Stilla
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hallå!

Är hemma från jobbet idag då jag åkte på influensan a la megavarianten. Himla roligt. Barna o pappa är hos svärisarna så jag får vara lite själv o rå om mig. Skönt. Känner att jag är på bättringsvägen men orkar inte vara på jobbet...

Hur gick det med kursen i lördags Tinis?

Tänker ibland på Kalaskakan o undrar hur hon har det, hon har inte varit här på länge, skulle inte hon ha barn snart? :-s

Nu blir det java o lite läsande i Mera självkänsla. Kan behövas för en annan!

Måndagskram! :heart:
Gotlandsmamma

En del av er har blogg, man kan se bilder, läsa mer om ert liv osv. En del har man lärt känna lite mer genom året som gått. En del av er vet man inte så mycket om...som Stilla tex. Vad vet jag om henne?
att hon har 2 barn
att hon hade problem med vårtor, har de försvunnit?! 8-[
att hon är över 40
att hon bor 300 m från havet, på östra sidan Svärje
Gud vad du är hemlig! :mrgreen:

Kaffe var det ja!
Stilla

Inlägg av Stilla »

Gotlandsmamma skrev:Stilla tex. Vad vet jag om henne?
att hon har 2 barn
att hon hade problem med vårtor, har de försvunnit?! 8-[
att hon är över 40
att hon bor 300 m från havet, på östra sidan Svärje
Gud vad du är hemlig! :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: Haha vilken rolig bild av mig själv jag ser framför mig nu!
Typ häxa med vårtor, solglasögon och insnärjd i sjögräs! :lol: :lol: :lol:
Nej vårtAN är kvar. :(
Stilla
Gotlandsmamma

Hör några fåglar ute som kvittrar - tänk, snart är det vår!
(positivt tänkande gagnar välmåendet)
Gäst

Inlägg av Gäst »

haha, Gottis! Du är för skön!

När jag kom hem på lördagkvällen hade min älskling gjort hummersoppa, helt från grunden. Mamma och pappa och min syster med familj hade dykt upp och så blev det en lång födelsedagsmiddag med vin, soppa och PRINCESSTÅRTA. Mums!

Kram på er!
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:52, redigerad totalt 1 gånger.
Gotlandsmamma

Låter himmelskt med hummersoppa. Det är väl kärlek det, att laga ihop en god middag och servera vin och allt, när man hållt kurs och behöver lite påfyllning av energi! Guldklimp!

När min man lagar mat blir det inte så exotiskt...men han lagar god mat, idag gjorde han o Caesar köttgryta med krossade tomater, bönor, lök och färsk koriander och basmatiris till. Riktigt gott. Och trevligt hade de haft.
Jag och Josef hade också trevligt, utomhus, på promenad. I en timma promenerade vi och då gick vi 2 gator bort och rundade av där och gick hemåt. Det tog tid och det var spännande. Vi letade ekorrebajs, J kastade stenar i vattenpölen, J fick klappa en terrier, han sprang upp och ner i diket, han la sig på marken och testade sin mamma litegrann (!!), vi lyste med våra ficklampor...och lite till. Utevistelseär härligt! Sen gick vi in och åt mat!
Nu är maken iväg och tränar. Han kom på det själv, att han skulle börja träna och har gjort upp ett schema för gymträning. Mäkta imponerad. Tror att det är bra, att han får egentid och få bygga upp kroppen.
Jag tror att jag orkar med lite ashtangayoga i morrn. Har ont i ryggen av för mkt soffliggande när jag var risig...hm.

Kul att det gick bra på kursen Tinis! Mer komplimanger åt folket! Men nåt som jag tycker är viktigt är att man ska kunna ta emot komplimanger också. Se det som en gåva och inte känna sig tvungen att säga nåt tillbaka. Om jag säger jag älskar dig till min, uppskattar jag om han ger mig en kram tillbaka eller säger tack, inte behöver han säga likadant till mig...

Ska man glo på tv kanske?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kom på att du frågade mig om semlor, Gottis. Jag brukar baka receptet i boken "7 sorters kakor". Har du den? Annars återkommer jag med recept.

Mums! Det måste jag förstås också göra. Baka semlor alltså.
Gotlandsmamma

Jo, den boken har jag. Ska testa nån dag. Igår bakade jag o grabbarna majsbröd och det var så gott. Sen gjorde vi egen musli och rostade i ugnen. Gått o blivit lite huslig(are) - inspirerad av matglada forumister! :wink: :!:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Varför inte glo på tv och sitta med datorn i knät samtidigt? :wink: :D Men jag har faktiskt jobbat i två timmar. Översätter en manual till tyska. Det är rätt jobbigt och mycket kvar, men jag kan koncentrera mig mycket bättre så här på kvällen än på jobbet på dagen. Åker lite senare till jobbet kanske.
Var dessutom hemma med Lovisa och Hannes idag. Det var så mysigt att få vara med dem, särskilt nu när de varit borta en hel vecka! Vi var ute rätt länge på eftermiddagen och det gick så bra med Hannes fastän det är mycket snö. Tyvärr känns våren långt borta. Hannes brukar iallafall tycka att det är bökigt med vantarna och svårt att gå i all snö. Men idag gick det riktigt bra. Han blir ju äldre! Ett och ett halvt år imorgon! Jag ska ta och skriva lite om allt han kan nu på bloggen tror jag.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"