Dags att kura nummer två!!!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Olava

Inlägg av Olava »

Och om Ensamleken står det oxå om i BB förstår jag...? För det är inget jag direkt använder mig av... även om jag ser till att han får vara för sig själv.
Usch, jag känner mig så efter i det här med barnen... jag blir stressad av att inte läst som jagborde. har inte ens kommit iväg till bokaffären i staden jag bor i för att inhandla Barnaboken...

Är det för sent för mina barn att bli Barnaboksbarn???

kram/Olava
Storebror (050812) som sovit gott de flesta nätter sedan SHNkur oktober 06, Lillebror (080102), spm numer oftast sover som en stock.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Olava skrev:...tack för snabbt svar...

en fråga till TorsMamma: sov Tor 1,15 på förmiddagen???
/kram
Hej, Jag är jätteledsen, han sov så klart till 10.00, han sov 45 min. Tack för dina vakna ögon!
Är det för sent för mina barn att bli Barnaboksbarn???
Det är ALDRIG för sent. :D

Tyvärr så finns inte BB i bokbutikerna längre, de är slut på förlaget. Du får helt enkelt vänta på den NYA Fina utgåvan som skall komma inom kort (några månader). Men undertiden kanske du kan hitta en på biblioteket att låna?
Då vill du läsa om ensamleken under sista delen i boken, den delen som heter Bekymmer? Sysselsättning. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Olava

Inlägg av Olava »

Hallå där!

Vill bara tala om att båda mina barn sover som stockar på nätterna. Härligt, härligt.
Ibland kan det hända att strulnätter är framme, och då går vi nästan sönder, och vet inte hur vi ska göra. För vi är så ovana med just sådana nätter. Det är nästan så att ramsan inte tar på nätterna, då den så sällan behöver användas då.
De fungerar bra som "lugnande medel" då Lillebror varit krånglig på kvällen. Även Storebror slänger iväg en ramsa ibland...och det fungerar.

Det var bara det jag ville.
Lillebror är lite väl mammig tycker jag...och har nån nåt förslag på vad jag ska tänka på? Han vill bara vara hos mig, blir ledsen när jag lämnar över honom till pappan t ex. Blir ofta ledsen så fort jag sätter ner honom. Jaja...

Vi hörs!!!
kraam//Olava
Storebror (050812) som sovit gott de flesta nätter sedan SHNkur oktober 06, Lillebror (080102), spm numer oftast sover som en stock.
Elle

Inlägg av Elle »

Vad härligt att det går så bra för er :D

Här är en tråd om just "mammighet" från diskussionforum:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=17738

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"