Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej alla :D

Hm...+0.4 :? Men efter en partylånghelg och sedan en Parisresa på det så får jag väl vara nöjd. Men dessutom så är det en viss tid i månaden och jag har denna vecka kommit igång igen att träna efter min penicillinkur. Så nästa vecka :D

Jag hänger på Lua - har runt 3 kg kvar och de ska definitivt bort de kommande 4 veckorna.

Välkommen tillbaka Sussi :D

Duktiga ni är alla =D>

Päivi - mitt tips: Beställ allt som du vill men ät upp hälften. Dock kan man dock dricka upp hela vinet... :wink: Småätande gåt dock helt bort så ta istället med frukt i väskan. Klarar jag Paris hyfsat så klarar du London. :D

Nu ska jag vara "duktig" i helgen men lite party blir det igen eftersom det är min tur att fylla år.

Kram alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi: Måttbandet ljuger aldrig (om man inte köpt ett elastiskt men det tror jag inte du gjort)

Mia: Bra jobbat :D Med dina fullt godtagbara ursäkter hade man lätt hamnat på +2,0 (minst) så enbart +0,2 är jättebra :D

duggan: Nolla är en nolla är en nolla och MYCKET bättre än ett plus :!: :D Om man inte vill bli gravid. Då är man i fel tråd.

Susanne*: Enbart + 0,4 vissa tider i månaden är en både blygsam, modest och högst tillfällig ökning. Den försvinner till nästa vecka. Så det så :thumbsup:

Lua: Tack för inspirerande inlägg :D Klart att du fixar dina sista kilon nu snart :thumbsup:

Sussi: Stort och varmt välkommen tillbaka :D :heart:

:heart: Tack alla för era glada tillrop då jag så malligt svassade in i fredags och glänste med mina tappade kilon :roll: :wink: :lol:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tack för era "välkommen tillbaka"! Vad duktiga ni har varit allihop, de här veckorna (eller blev det 2 månader kanske?) jag varit borta!

Lua vilken inspirerande text! De där sista fixar du :thumbsup:

Ha en jättebra helg nu! Här har det kommit massor av snö i natt. Hade tänkt mig en morgonpromenad, men det är "snorhalt" så jag vågar inte... Halkade omkull förra vintern och drogs med armbrott, gips och operation nästan ett halvår efteråt :( Så nu har jag blivit feg.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Vilken dag!

Frukosten började bra, men... sen då! Majonässås i drivor till lunchsalladen - och sen följde jag upp med chokladkaka, pizza och läsk.

Ska hasa mig i väg till VV. Måste vända trenden!

Typ 4 kg kvar till målvikt. Det är segt nu.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hoppas att du hittat inspirationen Lillamolntuss :D

Hör ni tjejer... nu är det hard core som gäller i min värld...

Alltså vet ni hur små Levis 501 i strl 28/32 är :?: :shock: Och jag som ledigt haft på mig 26/32 :roll: :!:

Efter att ha plöjt mig igenom 30/32 och nu senast 29/32 sitter jag här med ett par jeans där det är låååångt och mååååånga kilon tills jag ens får igen knapparna. Med våld.

Men skam den som ger sig och VE den som MESAR sig :twisted:

Jeansen sitter där de sitter och skall så göra om det så skall ta hela vägen fram till påska :!: :!: :!: Undrar hur många gummiband jag hinner slita ut på vägen...

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Alltså vet ni hur små Levis 501 i strl 28/32 är :?: :shock:
Enbart retorisk fråga och på intet vis antydan att alla ni andra skulle vara giganstiska kolosser och jag den enda som kommer ens i närheten av jeans i mindre storlekar. Fast det fattade ni. Men för säkerhets skull :wink:

:heart: Love,
Nancy
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan hoppsan.

Jag kommer att ta en liten pause från V.V, MEN kanske inte på det sätt ni meanr.

Jag kommer att fortsätta jobba mig ner i vikt, med med en annan metod!

Jag kommer att sträva efter en perfekt hälsa, med livet i balans. jag har hittat AyerVeda, och vet ni hur pappad jag är. Är nu inne på tredje dagen med denna nya kost och levnadsvanor. Ingen större skillnad än förutom att jag pinkar en hel massa, gissar att det är alla slaggprodukter som åker nu! :wink:

Googla och se om det är något intressant för er, jag är hel tänd och nu ska kilon tappas, MEN jag kommer inte att väga förän min tävling är slut till jul, (om jag kan hålla mig)

Jag är så motiverad, och känner att det ska bli så spännande.

Anna Skipper från du är vad du äter, kör ju till stor del enligt Ayerveda :wink:

Nåja jag kommer att fortsätta rapportera om du det går och hejja på er förstås!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

duggan: Nu får du allt ta och upptäcka ytterligare en ö för på LCHF-variant-ön finns tyvärr inte plats för Anna Skipper. Hon skulle bara skälla på oss hela dagarna... :wink:

Skämt åsido. Är jätteglad för att du hittat ett sätt som du känner dig inspirerad av :!: För åtminstone jag tycker inte det spelar någon roll vilken metod vi använder för att gå ned i vikt. ÄVEN om tråden skulle vara "ren" vv-tråd... Tycker det viktigaste är att peppa och tjoa (och ibland trösta) eftersom oavsett metod är det ett ganska hårt arbete att gå ned i vikt. Kräver sin kvinna vill jag säga.

Sussi: Känns allt bra :?:

Hur går det för er andra :?:

Kram från Nancy
(som hoppas att jeansen skall vara inte fullt så obekväma idag...men jag tänker inte ge mig, skall ha på dem VARJE dag tills de går att knäppa)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Godmorgon alla :heart:

Heja duggan, vad skönt att du hittat ett sätt du trivs med! Hoppas du håller kollen på oss och berättar hur det går för dig, även om du skippar vägningen!

Och Nancy - du är så underbart målinriktad, en STOR inspiration!!! Jag har hlet slutat räkna points, nu äter jag "normalt" och tränar mycket, och det verkar ju funka det med :wink: Ett par dar i veckan tänker jag att nu :evil: ska jag minsann ta och skriva points HELA dagen, men det blir aldrig så :roll: . Min inspriation är den killen som det stod om i tidningen för ett tag sen, han hade gått ner över HUNDRA kilo på lite mer än ett år, genom att äta "normalt" (dvs en prortion mat, inget godis osv och en ätardag) samt tränat varje dag - och det är så jag gör!
Åker in på gymet minst tre, oftast fyra, dagar i veckan, de andra går jag en timmes rask promenad. Nu har jag hållit på sä länge att det är som ett gift :wink: :lol:

Vi får se i morrn hur veckan har gått (jag är helt säker på att du Nancy är i mål fortare än du tror!)

Kram alla :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

miar70 skrev:Och Nancy - du är så underbart målinriktad, en STOR inspiration!!!
:heart: Åh vad glad jag blir Mia, roligt att du tycker så :D

Fast om vi nu skall snacka inspiration och målinriktad... är full av beundran över din energi till att träna som du gör, kanonbra :thumbsup: Där behöver jag verkligen lära mig. Fast ta små, små steg, har inte tränat på flera år...

Min Hard Core-strategi (med inslag av pyttesteg :wink: ) från och med måndag 19/11:
:arrow: Dricka en liter vatten/dag utöver annan vätska
:arrow: Träna Pilates 20 min minst 3 ggr/vecka
:arrow: Ha på mig 28/32-jeansen varje dag
:arrow: Skriva upp ALLT på Viktklubb och inte fuska där

Har tyvärr ingen bra känsla inför morgondagen men det tar jag igen nästa vecka. Så det så.

:heart: Kram från Nancy
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nancy skrev:Sussi: Känns allt bra :?:
Tackar som frågar! :) Det känns jättebra faktiskt! Räknar inte points, men tänker noga på vad jag äter. Har helt skippat fikabröd, godis, chips etc. Klarade helgen galant trots både barnkalas och släktkalas.

Hakar på dig med Hard Core-strategi för nästa vecka :)

:arrow: Dricka vatten! (är superdålig på det)
:arrow: Träna styrka 3 ggr/vecka (tränar hemma med hantlar)
:arrow: Tränings-DVD:n 2 ggr/vecka

duggan, vad bra att du hittat nåt som passar! Jag har en bok om Ayurveda. Ett intressant levnadssätt, och säkert hälsosamt!

Mia, vad jag imponeras av din träning! Bra jobbat!!

Vi hörs i morgon ;)
Nancy

Inlägg av Nancy »

*Nancy snurrar förvirrat in och mumlar om nån ny regel hon hittat på där man får en slags statyett att använda som "frikort" och därmed slippa avlägga rapport ifall det känns lite...tungt... nån vecka...*

Hoppas att alla ni andra har roligare rapporter. För egen del går det i cykler märker jag. Still ena veckan och sen ett skutt nedåt andra. Ingen som missade att det var stillestånd denna :?:

Hejar lite extra på Sussi, vår "nygamla" medlem :heart: :D Och Päivi med måttbandet såklart. Och Mia med all träning, och duggan med Anna Skipper, och Lua och Lillamolntuss med yttepytte kvar till mål, och Susanne* med vagabondbantning...Och skickar en extra kram till Gablex :heart:

Heja, heja, HEJA \:D/ :heart: :thumbsup:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan! :lol:

Jag kunde inte låta bli vågen iaf så jag rapporterar -0,7 kg denna vecka. Känns faktist super bra! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nancy min vän, livet är som en berg- och dalbana, så även viktnedgången ;) Nästa vecka kör vi Hard Core, och då :twisted: , ok?! :heart:

Min första vecka har gått strålande! Och det brukar ju den första vecka göra iom att det är mycket vätska som försvinner :) Men jag rapporterar in -1,3 kg :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Heja, heja!!!
duggan och Sussi - vilka resultat :D
Nancy - du är väl värd ett litet brejk! Snaaaart är du i måååål :D
Mia - ja, det var ju jag det :roll: hmpf :? +-0... jag fattar det faktiskt inte... men vågen ljuger väl inte?!?! Nåja, nya friska tag var det :wink:

Nu ska jag ner och bada barnen, vi hann inte det i går kväll :lol:

kram alla :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"