Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Grattis i efterskott till vår kära hövding duggan :D
:heart: Puss till Jannika och med hopp om återseende i andra trådar :D
:thumbsup: Snyggt jobbat Minimolntuss :D

Rapport från Nancy som inte begripit varför det känts så himskans trögt i veckan... Svaret kom igår kväll och det var en mycket lycklig kvinna som insåg att hennes kropp äntligen återhämtat sig efter förlossningen om ni förstår. Eftersom jag inte ammar har det tagit ganska lång tid tycker jag.

Vikten då... Jo:
Startvikt: 61,3 kg
Vikt förra veckan: 56,3 kg
Vikt denna vecka: 56,0 kg

Blygsamt men vad faen, det tar vi igen till nästa fredag :!: Mitt mål är att då väga 55,5 och officiellt gått ned varenda gram som Lussigraviditeten medförde :wink: 8) :lol:

Tänker på er andra och hoppas att det gått bra och att ni är smala som bara den där ni sitter framför era datorer :thumbsup:

:heart: Kram från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy skrev::Tänker på er andra och hoppas att det gått bra och att ni är smala som bara den där ni sitter framför era datorer :thumbsup:
:D :D :D
Tanken var verkligen vacker och god :wink: men det stämmer inte sådär jättebra, än så länge :lol: Bra jobbat, by the way :thumbsup:

Veckans rapport: -0,4!

Sägersom du, nancy, jag är nöjd med det! Speciellt som veckan innehållit både krogkväll (ladie´s night :!: ) flunsa och pepparkaksbak!

Säger också ett gratttis i efterskott till dig, duggan :heart:

Lycka till ni andra också!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:) Eftersom jag börjar bli trött på att rpportera +-0 - vågen står still och jag sköter mig - så går jag till måttbandet för lite tröst, och där händer det grejer minsann! :D

Midjemått: - 3,5 cm på 11 dagar, :D Stuss; (eller vad det heter, där man är bredast :roll: ) - 0,5.

Så i den fysiska riktiga verkligheten - den som gäller i kläder och och i spegeln - händer det grejer i alla fall.. :twisted:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan.

+0,8 kg denna vecka. Det känns som att hela viktminsknings grejjen står still...kan vara så att jag fallit mer och mer för fika bordet på jobbet, eller faktum är att jag har blivit bekväm med att få massa beröm utan att gå ner i vikt...Jag har slutat räkna points, syndar flera dagar i vecken, har verkligen tappat greppet känns det som, tiden för motion har minskat drastiskt ...Nu måste jag göra en kraftansträngning som heter duga, nu ska jag träna, och äta sunt! Nu börjar nya livet...JO det gör det!

Vad duktiga ni är alla!! :heart:

(Ps. Har fått mensen oxå så det är inte baaaara fett :wink: )

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej alla och grattis duggan i efterskott :D

Precis hemkommen från ljuvliga dagar i Paris med stortjejen. :D :heart: Bara vi två :heart:

Vägde mig dock i gryningen i torsdags innan vi åkte...-1.1 :D :shock: \:D/ Hade inte räknat med det med tanke på långhelgens festligheter. Efter denna långhelgens festligheter så lär dock det inte blir något -...

Gratinerad chévre till lunch idag...mm. :D

Lillamolntuss...hade ju varit bra med fett utanför points... 8) Har dock börjat äta lite naturella chshewnötter ibland - dock inom pointsen. :wink:

Nu ska jag sova... :sleep:

Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Hur känns det inför morgondagen :?: Vinden vänt duggan :?: Måttbandet lett mot dig Päivi :?: Pepparkakorna kvar i burken Mia :?: Fler Parisresor åt Susanne* (de verkar ju vara lyckosamma även ur viktsynpunkt) :?:

Tänkte dela med mig av min senaste idé. En utveckling av min jeansbantning :wink:

Har via Tradera köpt jeans i varje storlek ned till den storlek jag tror motsvarar ca 50 kg :roll: :wink: :lol:

Startade med ett par Levis som jag hade hemma. De var 30/32 och sen bytte jag till ett par Vila-jeans i 29/32 (lagom nu).

Har nu budat på jeans i 28/32 och ett par i 27/32. Struntar i 26/32 för det har jag hela garderoben full av... :roll: Vägde då ca 46 kg och det känns inte rimligt längre.

Lycka till inför imorgon alla :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

vilken BRA idé med jeansen! :D

Smygrapport: :-$

1 cm - vid midjan sen FÖRRA VECKAN... :o

0,5 cm - vid stuss sen FÖRRA VECKAN! :o

Nu borde väl vågen också vara samarbetsvillig imorgon bitti tycker jag! :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är alltså en cm MINUS och 0,5 cm MINUS om det är oklart. MINDRE. :twisted:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Vikten då... Jo:
Startvikt: 61,3 kg
Vikt förra veckan: 56,3 kg
Vikt denna vecka: 56,0 kg

Blygsamt men vad faen, det tar vi igen till nästa fredag :!: Mitt mål är att då väga 55,5 och officiellt gått ned varenda gram som Lussigraviditeten medförde :wink: 8) :lol:
\:D/ Vikt: 55,5 kg \:D/

Alla "Lussikilona" är nu officiellt borta och även om jag älskar dig enormt lilla gulletösen så behöver inte mamma ha kvar sina amningsreserver :wink: I synnerhet inte som du mest gillar risvälling :wink: :lol:

Åh vad glad jag känner mig och sådär ordentligt stolt över detta delmål. Nu lägger vi in en högre växel och sneglar mot lite äldre barn och vad deras tillblivelse ställde till med... :twisted: :wink: :heart:

Framöver är det alltså "Leiakilon" som skall bort :wink: :thumbsup:

:heart: Kram från tokmallig Nancy :-({|=

ps. Päivi. Nä vi fattade inte. Vi trodde att du var glatt förvånad över några centimeter extra... :wink: :heart: Hur har det gått med vågen då :?: *håller tummarna* ds.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Godmorgon :D
(Jag kan inte SOVA :shock: men lite mysigt är det att vara uppe ensam, också :wink: )

Superdupergrattis, Nancy, du har all anledning att vara mallig! Hur bra jobbat som helst =D>

Själv har jag +0,2 denna vecka, men det är helt okej... jag har varit sjuk, ätit slarv (ja, hmm, även pepparkakor :oops: :lol: ) och inte kunnat träna alls... men nu känner jag mig bättre, och tror jag ska orka gå en promenad idag! Så nästa vecka ska det vara BIG minus :thumbsup:

Kram på er!
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Som klister... :roll: de här sista kilona! :shock:

Här händer absolut inget om man ser till vågen. Så jag går till måttbandet igen, och DÄR är det strax mycket gladare! :D

Lyssna nu:

22/10 midjemått: 91,5 stuss 108,5 :?

idag, 9/11 midjemått: 86 stuss: 107 :D

Så vad faen händer det inget på vågen för? :shock:
Sussi

Inlägg av Sussi »

OK brudar, nu gör jag ett nytt försök! Skulle ju ha "gått i mål" på söndag, enligt min förra plan. Men nu blir det nytt delmålsdatum, ny delmålsvikt, nya (mindre överambitiösa) slutmål :D

Startvikt 66,6 kg (lyckades gå upp lite till under de här två månaderna... :roll:)
Delmålsdatum 13/12
Delmålsvikt 65 kg
Slutmålsdatum 1/2-08 (firar 25-årig bröllopsdag 5/2 och tänkte vara klar då :))
Slutmålsvikt 62 kg
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan allihopa!

Grattis Nancy, bra jobbat!

Miar70, nästa vecka! :wink:

Päivi: Skit i vågen, måttbandet säger ju sitt! :lol:

Sussi: You go girl!

Min vecko rapport +-0kg, nåja men jag säger som Mia, nästa vecka! :wink:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lua

Inlägg av Lua »

Hallå alla :!:

Jag har varit på en utflykt i "förnekelsens träsk". :shock: Där inbillar man sig att chokladbollar är 0 p om ingen ser, att en pizza efter babysimmet på söndagen är att jämställa med fullkornspasta, att ostkrokar och majskrokar är samma sak och att det man äter i bilen är att betrakta som försumbart.

:!: Utflykten är härmed officiellt slut. VE DEN SOM MESAR SIG :evil: :twisted: :!:

Igår var jag på Vv för första gången på länge och det var så inspirerande! Konsulenten är jättebra, glad och pigg och snygg och smal! Så vill jag se ut och känna mig. Hon gav oss också två utmaningar som jag härmed passar över till er:

1. Det är 6 veckor kvar till jul. De närmaste 3 veckorna är umaningen att etablera en ny god vana som ökar på ditt välbefinnande. Det kan ha med motion eller mat att göra men även annat (typ gå och lägga mig en halvtimme tidigare, ge mig tid att läsa en god bok en stund varje dag...) som ger något positivt.

2. De tre påföljande veckorna var utmaningen att äta powerstart igen: alltså 18 p per dag enligt powerstart 1-3! Många gjorde en häftig inandning och tyckte att det var tufft. Jag tyckte att det var skitsmart. Och de allra flesta verkade haka på. Då gör man ett ryck inför jul och nyår som ju verkligen är en utmaning ur viktminskningssynpunkt. FÖRHOPPNINGSVIS så kommer jag att gå på jämviktsprogram då men det kanke kan vara något för er andra?

:arrow: Nu har jag 2,7 kg kvar till mål! Detta ska avverkas på max 4 veckor. Jag har gjort ett diagram som jag kallat UPPLOPPET där jag ska föra in min viktminskning under 4 veckor. Målet är tydligt utmärkt med grönt :wink: Handlingsplanen är att skriva upp varenda point och motionera minst 30 minuter varje dag. När jag blir sugen på något onyttigt ska jag tänka på hur otroligt kort tillfredsställelsen är, typ 30 sekunder för en pepparkaka, jämfört med den låååånga tid jag ska bära på skiten... om ni förstår!

Detta blev en smärre novell. Hoppas att det kan vara till inspiration för någon!

Heja Sussi :heart: :D :!:

Heja alla andra snyggingar :heart: :D :!:

Kram från Lua. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D

TACK Lua! Du dyker upp i alla "mina" trådar och lyckas alltid skriva precis det jag behöver höra - ära och heder! 8)

GRATTIS ALLA SMÅ SMALA TJEJER! :D :D :D

NU SÅ, dagens fråga, som skall besvaras helst innan klockan 19.00 ikväll:

HUR klarar jag helgen i London på bästa sätt :?:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"