Hallå alla
Jag har varit på en utflykt i "förnekelsens träsk".

Där inbillar man sig att chokladbollar är 0 p om ingen ser, att en pizza efter babysimmet på söndagen är att jämställa med fullkornspasta, att ostkrokar och majskrokar är samma sak och att det man äter i bilen är att betrakta som försumbart.
Utflykten är härmed officiellt slut. VE DEN SOM MESAR SIG
Igår var jag på Vv för första gången på länge och det var så inspirerande! Konsulenten är jättebra, glad och pigg och snygg och smal! Så vill jag se ut och känna mig. Hon gav oss också två utmaningar som jag härmed passar över till er:
1. Det är 6 veckor kvar till jul. De närmaste 3 veckorna är umaningen att etablera en ny god vana som ökar på ditt välbefinnande. Det kan ha med motion eller mat att göra men även annat (typ gå och lägga mig en halvtimme tidigare, ge mig tid att läsa en god bok en stund varje dag...) som ger något positivt.
2. De tre påföljande veckorna var utmaningen att äta powerstart igen: alltså 18 p per dag enligt powerstart 1-3! Många gjorde en häftig inandning och tyckte att det var tufft. Jag tyckte att det var skitsmart. Och de allra flesta verkade haka på. Då gör man ett ryck inför jul och nyår som ju verkligen är en utmaning ur viktminskningssynpunkt. FÖRHOPPNINGSVIS så kommer jag att gå på jämviktsprogram då men det kanke kan vara något för er andra?

Nu har jag 2,7 kg kvar till mål! Detta ska avverkas på max 4 veckor. Jag har gjort ett diagram som jag kallat UPPLOPPET där jag ska föra in min viktminskning under 4 veckor. Målet är tydligt utmärkt med grönt

Handlingsplanen är att skriva upp varenda point och motionera minst 30 minuter varje dag. När jag blir sugen på något onyttigt ska jag tänka på hur otroligt kort tillfredsställelsen är, typ 30 sekunder för en pepparkaka, jämfört med den låååånga tid jag ska bära på skiten... om ni förstår!
Detta blev en smärre novell. Hoppas att det kan vara till inspiration för någon!
Heja Sussi
Heja alla andra snyggingar
Kram från Lua.