Ja, det är verkligen humor på hög nivå med barn i huset!
Surkål och ödlor
När jag bodde i Paris hade jag en fransk pojkvän som tyckte att det bästa sättet att avsluta en date på var att åka (bil) ut i Bois de Boulogne och titta på fnasken. Helst ville han kolla på trans-fnaskenEbbab skrev:Paris....
I alla fall hamnade vi på picnic i Boulognern vilket låter lite tjusigare än vad det var...
Boulognern är stället där hororna och knarkarna samlas på kvällen, så det låg diverse snskiga saker i buskarna däromkring. Men picnicen var trevlig ändå!
![]()
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Tack Jenny.
Jag vill ju inte skrämma bort alla religiöst intresserade med mitt tjat om mina "roliga" ungar. Jag inser att jag är en smula partisk. Och eventuellt patetisk.
Man ska inte underskatta samtalen med sig själv, det blir så förståeligt och man får så bra svar på det viset.
Meeeeen Gablex!
Vilket alldeles horribelt sätt att förspela på. Vi är alla olika.
Så du menar att du verkligen skämdes där i baksätet? Eller försöker du bara kokettera?
Var är Päivi! AnnaO? K-ina? TorpSara? Ebbab? Har jag glömt nån? Jag looovar, [-o< inga fler nedslag i vardagen. O:)
Kram Jannika
Gulle-Anton!JennyH skrev:Det är iofs bra, för då hör man vad han gör även när han är utom synhåll.
Meeeeen Gablex!
Var är Päivi! AnnaO? K-ina? TorpSara? Ebbab? Har jag glömt nån? Jag looovar, [-o< inga fler nedslag i vardagen. O:)
Kram Jannika
-
Gäst
Här är jag!
Mina barn har världens bästa faster! Så är det bara!
Nu har vi varit och handlat och hämtat posten, och där mitt i bland bokrea-reklamen fanns ett paket till mina barn.
Fyller någon av dem år
Näpp.
Är det julafton
Näpp.
Det är en helt vanlig fredag och mina barn har fått världens vackraste kläder av sin faster bara för att.

Mina barn har världens bästa faster! Så är det bara!
Fyller någon av dem år
Näpp.
Är det julafton
Näpp.
Det är en helt vanlig fredag och mina barn har fått världens vackraste kläder av sin faster bara för att.
Min sambos mormor är drygt 80 år och vi brukar ge henne inramade foton på barnen. Hon har en hel vägg med barnbarn och barnbarnsbarn.Jannika skrev:Ja just! 2 mars firar vi min mormor som fyller 80 år. Någon som har ett lysande förslag på vad man kan ge en lite äldre kvinna i födelsedagspresent? Inte alltför dyrt.
Kram igen Jannika
Hur pigg är hon? Ett överrasknings-restaurangbesök?
Tack, tack för tips! Jag säger som Inger, på det här forumet kan man alltid få hjälp!
Nyss hemkommen från en bröllopsmässa här i stan. Har varit på en förut i Bromma. Jag får jämt ångest av den där sortens happenings! Vad ska jag dit och göra? Jösses.
Jag vet att jag inte vill ha limousine, hjälp att filma, asfula kort knäppta, sliskiga tårtor gjorda, fitnesstränare som får mig i form, hjälp med att torka min bukett, tramsiga inbjudningskort, svindyra och obekväma underkläder, tråkiga ringar, läskigt smink i grälla förpackningar eller ett hjärta i eldskrift ovanför honnörsbordet (som vi inte ska ha). Inser iaf att det inte kan vara så himla svårt att göra en brudbukett själv. Fast det hade jag kunnat lista ut utan att gå dit. Ja pust.
Milo var nöjd med att provsmaka allt som bjöds och kolla in dockskåpet som stod i entrén så lite valuta fick vi för entrépriset.
Kram Jannika
Nyss hemkommen från en bröllopsmässa här i stan. Har varit på en förut i Bromma. Jag får jämt ångest av den där sortens happenings! Vad ska jag dit och göra? Jösses.
Jag vet att jag inte vill ha limousine, hjälp att filma, asfula kort knäppta, sliskiga tårtor gjorda, fitnesstränare som får mig i form, hjälp med att torka min bukett, tramsiga inbjudningskort, svindyra och obekväma underkläder, tråkiga ringar, läskigt smink i grälla förpackningar eller ett hjärta i eldskrift ovanför honnörsbordet (som vi inte ska ha). Inser iaf att det inte kan vara så himla svårt att göra en brudbukett själv. Fast det hade jag kunnat lista ut utan att gå dit. Ja pust.
Milo var nöjd med att provsmaka allt som bjöds och kolla in dockskåpet som stod i entrén så lite valuta fick vi för entrépriset.
Kram Jannika
-
Fjällfolket
Nej HU!!!Jannika skrev: Nyss hemkommen från en bröllopsmässa här i stan. Har varit på en förut i Bromma. Jag får jämt ångest av den där sortens happenings! Vad ska jag dit och göra? Jösses.
Förresten, är du fortfarande ntresserad av maken min..?
Åh, jag blir allt lite avis. Minns hur exalterade vi var när vi planerade vårt "hemliga bus"...
Kram från snöstormen!
/Fjällmor
Förresten, är du fortfarande ntresserad av maken min..? Eller har du andra planer? Jag tror han har brandtjänst den helgen så hojta kvickt så han har chans att fixa byte
ja ni fattar, jag blir ju nyfiken, förvirrad, förvånad m.m.
Vad menar du fjällmor
kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
Här är jag i alla fall! Inte skrämmer du bort någon för att du byter ut djupa religiösa anlyser mot vardagsrealism!Jannika skrev:Var är Päivi! AnnaO? K-ina? TorpSara? Ebbab? Har jag glömt nån? Jag looovar, inga fler nedslag i vardagen.
Jag har helt enkelt haft min vardag fullt med en massa, så mina pass vid datorn har varit alldeles för korta för att göra teologiska inlägg.
Lite från senaste veckan:
Och så ett betydligt mindre trevligt inslag:
Tror vi.
Eller så var det ett kortvarigt besök av någon magbacill
Hoppas vi.
Så nu är det till att vänja sig vid lillemans nya utseende! Lillplutte...ser ut som värsta snusmumriken.
Till det här lyckades jag gå rätt in i en dörr på natten och har värsta, svullna ögonbrynet
Jag varnade maken för att han kan bli inplockad till förhör.
Jag menar - sonen tänderna inslagna, frugan blåtira, "jag gick in i en dörr".
Jo,jo, det vet man ju hur det brukar låta...
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731
-
TorpSara
Och här är jag! Gräsänka i dagarna 4, så då passar jag på att vara utåtriktad IRL...
Vad det händer massa hos er! Ebbab, vad sa tandläkaren då?
Jag har fortfarande daglursknas!
Skitungen skarvar på de mest underliga tider mer ofta än sällan och är så eländigt olycklig. Trött så ögonen går i kors, men totalt oförmögen att lägga sig ner och somna... Lyssnar till ramsan men kan inte somna om. Vi har inte aktivt sövt om honom, men nu undrar jag om det inte är det som krävs... EN timmes daglur räcker ju ingen vart.... ](*,)
Det låter som utgångspunkterna från när vi pratar om ett eventuellt kommande...Jannika skrev:Jag vet att jag inte vill ha limousine, hjälp att filma, asfula kort knäppta, sliskiga tårtor gjorda, fitnesstränare som får mig i form, hjälp med att torka min bukett, tramsiga inbjudningskort, svindyra och obekväma underkläder, tråkiga ringar, läskigt smink i grälla förpackningar eller ett hjärta i eldskrift ovanför honnörsbordet (som vi inte ska ha). Inser iaf att det inte kan vara så himla svårt att göra en brudbukett själv. Fast det hade jag kunnat lista ut utan att gå dit. Ja pust.
Vad det händer massa hos er! Ebbab, vad sa tandläkaren då?
Jag har fortfarande daglursknas!
Skitungen skarvar på de mest underliga tider mer ofta än sällan och är så eländigt olycklig. Trött så ögonen går i kors, men totalt oförmögen att lägga sig ner och somna... Lyssnar till ramsan men kan inte somna om. Vi har inte aktivt sövt om honom, men nu undrar jag om det inte är det som krävs... EN timmes daglur räcker ju ingen vart.... ](*,)
hm TorpSara, Mio och Regelbundne Edvard är ju nästan jämngamla. Vad har han för tider? Mio är ju minikurad den 6 januari av självaste AW och sen dess har hon somnat och sovit som en klocka 19-07 12-13.30.
kramar Kristina
kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet
Smyger in och förklarar för nyfiknakiki skrev:Förresten, är du fortfarande ntresserad av maken min..? Eller har du andra planer? Jag tror han har brandtjänst den helgen så hojta kvickt så han har chans att fixa byte![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ja ni fattar, jag blir ju nyfiken, förvirrad, förvånad m.m.
Vad menar du fjällmor![]()
kram Kristina