Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gud vilket snyggt sätt att lite klädsamt säga FÖRLÅT utan att skriva det med ord. :lol: :lol: :lol: :wink:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ffffffförlåt :oops: 8) :oops: 8) :oops: 8-[ :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Bästa Anna, du är naturligtvis förlåten i stor stil, nenas problemas.
:heart:

Nu är vi uppe hos farmor i huvudstaden, pappan jobbar och jag och grabbarna bara roar oss hela dagarna. Sigge mår prima, han äter som en häst och verkar trivas bra med livet. Igår var vi inne på ett stort sjukhus och hälsade på gammelmorfar som är 90 år, pigg som en mört men med en elak infektion i rygg och ben. Han blev så saligt lycklig över att få träffa Sigge så han grät glädjetårar. Sigge låg hos gammelmorfar och så öppnar han ögonen och ser rakt in i hjärtat på den gamle mannen som nästintill tappar andan. Våra pojkar har någon slags direktkontakt med gammelmorfar, några ord behövs inte, kommunikationen är glasklar ändå och det är så vackert, så vackert.

I morgon far vi hem igen och försöker anpassa oss till vardagen med två små söner. Sigge är ju bara dryga två veckor gammal så än har vi inte riktigt kommit i fas hela familjen.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart, underbart :-({|=

Du bekräftar vad jag haft lyckan att se så många gånger och försöker beskriva i Barnaboken (2004, sid 355):

:arrow: "Den mycket gamla människan och det mycket lilla barnet har någonting gemensamt som inte låter sig etableras mellan barn och föräldrar eller andra vuxna av föräldrarnas generation. Det är en samstämmighet bortom orden, en förståelse bortom frågorna och svaren, en delad ro, en specifik delaktighet i något.

Jag kan inte beskriva det bättre, och jag vet inte vad det är, men tillsammans med den mycket gamla människan stillnar det mycket lilla barnet i ett slags ren, självklar, förtrogen, öppen närhet. Det är märkligt och fascinerande att se."

Tack för din ädla förlåtelse :oops: :roll: :lol:

Så ljuvligt att han mår så kanon, lille Sigge :heart: Puss på lilla näsan på honom, och på storebror, och kram kram på hans synnerligen ömma föräldrar :heart: :heart: :heart: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"