Igår kom maken på att sätta amningskudden bakom honom när han sitter på golvet. Det gör ju mig aningen friare
Den jag hade när Vera var liten kom jag ihåg att jag t.o.m knöt runt henne. SÅ att hon satt på govet med skydd runt om. Denna är lite mindre och IVar är betydligt större (vera började sitta när hon var fyra månader...).
Igår var vi på väg- och mät. 9,7 kg och 72,5 cm. Så det går ingen nöd på honom, trots magsjuka.
Däremot ville BVC-sköterskan att vi skulle kolla upp hur det är med tålighet för mjölk. Jag har ju märkt sedan han var en pyttis att han inte klarade mjölkpulver i ersättningen. Yoghurt och grädde har jag prövat lite grann också. Han kräks riktigt illa om han får det. Lite utslag i ansiktet också.
Så vi har fått en läkartid om två veckor.
Vet inte vad de gör för att kolla. VI får väl se.
Leverpastejmackor är det mest populära just nu - eller nej, det VI äter är det mest populära. Så kött och potatis går utmärkt.
Annars äter han hemgjord havregrynsgröt med smör och frukt. Hemlagad mat för det mesta en gång (ger jag burkmat får han utslag i ansiktet, så jag försöker att låta bli, eftersom jag inte är helt säker på vad det är han inte tål).
Jennymaria: Vi har samma problem när det gäller väcka syrran på natten. När han var sjuk sov han nog bättre än någonsin, men annars har han för sig att låta och göra sig hörd mitt i natten. Ibland flera gånger.
Jag vet inte riktigt hur vi ska hantera det. För jag vill helst inte störa honom, då han för det mesta kommer till ro av sig själv, men samtidigt vill jag inte att Vera ska vakna och ännu mindre ramsa. Det är VI som ska ha ansvar för att han sover, inte hon.
/LO