Å så finns jag ju för skräpen, förstås!
/Fjällmor
Låter betryggandeVi ska nog fixa lilla morgontrasslaren, ms Sophie Hon får ju ge sig för övermakten (=J och Å, m fl SS)
Till dess skulle du kunna pröva en vecka med att lägga henne en halvtimme tidigare. Det märer hon inte. Och korta ner middagsluren konsekvent till 1,5 tim
Dottern är med så ofta hon får. Sitter gärna med på bänken eller bara yr omkring på golvetBarnen blir också involverade i matlagen, lättast kanske att man är med när mamma/pappa lagar mat. Eller så ofta man vill, Emil kanske vill vara med varje dag?
Tycker det låter alldeles ypperligt. Lagom jämnt fördelat. Men påminn mig om när det är min tur... dåligt minne har jag gott omMed vår plan skulle vi behöva ett disklag efter frukosten, matlag o disklag till lunchen, samt matlag och disklag till middagen. Alla fem lag blir därför aktiverade en gång dagligen.
Dessutom blir det lite mellanmål på eftermiddagen, men där får vi väl hjälpas åt helt enkelt.
Verkar det bra?
Tintin är säkert med på både snöängelskurs som snögubbsbyggande! Blir intressant att se om det kan gå att få henne att få vantar på, kanske Emil kan hålla en kurs i sånt oxå?Emil påpekar dock att han vill vara en Lill-jävel och att det är han och ingen annan som håller i Snöängelkursen. Själv är jag bara assistent Han kan även ha en kortkurs i snögubbetillverkning om så önskas.
SusanD skrev: Jag önskar, önskar jättehårt att just jag skulle kunna få slippa matlagningen. Snääääääälla.
Är mycket bättre på att diska och bistår gärna som assistent när Emil ska vara med och laga mat.
Kram Susan