Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nä,nä, jag rapporterar inte än, det är söndagar som är rapport-dagen :wink:

O.k, jag kan ta det som varit hittills då: 1 pass cykel + muskler tisdag.
Torsdag: vet inte om det räknas, men jag tycker faktiskt det :!:
2 timmars lastande av 2 fulla pallar spackel/fog säckar á 20-25 kg, följt av omplacering av 1 pall trägolvspaket á c:a 15 kg. (ändrade lite i butiken på jobbet), men inga kunder var just då, så jag jobbade faktiskt med detta i 2 timmar i sträck. Visst kan det räknas som träningspass :?: Eller :?: :?: :?:
Nåväl, ska träna imorgon och söndag, så det blir 3 pass (eller 4 beroende på hur man räknar med "tyngdlyftarpasset" i butiken :wink:)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Jag passar på att rapportera också då för denna veckan:
tisdag: 1 timmes mesgympa på Friskis
lördag: slalom en dag!! :D \:D/ (minus den tiden som jag får ha Anton och dom andra åka, men vi kan nog jobba oss svettiga, jag och Anton!)

anna: klart bärandet räknas - ren och skär styrketräning :!: Var rädd om ryggen bara.

Och, snart blir det nog box på riktigt. Min nygravida, tokigt illamående kompis var sugen på att hänga på :shock: :roll: . Jaja, vi får väl se, men det vore verkligen kul att gå med någon man känner.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Samma här :arrow: söndagar rapportdagar :!:

:wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ska på NIA-kurs i helgen. Både träning och teknik-teori.
Rapproterar hur tufft det blev i verkligheten rapporterar jag om på söndag.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
Nu har jag fått upp ögeonen rejält....
min man gav mig en sådan där fashionabel våg igår som även väger vatten% och fett% i kroppen.

Själv består jag av 52% vatten 29,9% fett och resten är muskler och skelett, inte konstigt att man känner sig tjock om rumpan ;)

Så nu sitter jag med en bok från bibblan om styrketräning för kvinnor, så nu ska här tränas alla dagar, åtminstone lite är meningen,

men hur tränar man för slankare ben, allt jag gör verkar ju bara ge kraftigare ben..... vill ha smalare lår, hur sjutton tränar man det??
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Rapport för veckan

Promenad 45 min med barnvagn- alla dagar utom torsdag
Lördag- åka spark med Vega på i ca en halvtimme ( hmm kanske inte träning men det är superjobbigt i uppförsbackarna)
Senare idag ska jag gå promenad med barnvagn igen

Ska få tummen ur och beställa yoga DVD också. Fjällmor- du har säkert skrivit det ngnstans men hur ofta kör du yoga- varje dag :?:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:thumbsup: toppen, vad duktig du är!!

All sorts rörelse för kroppen är viktig och flåsar man så ska man ta det som träning även om man bara åker spark ;)

Yoga, beroende på hur avancerad du gör kan du träna i stort sett varje dag du tränar ju smidigheten i kroppen, och det kan jämföras med stretching det mår kroppen bra av alla dagar, men du måste hela tiden lyssna på din kropp och inte göra mer än vad du känner att kroppen mäktar med.

Min träningsvecka har sett ut så här: 1 pass bodycombat, därefter streptokocker och antibiotikakur, så nästa vecka kommer jag igång med träningen igen. Istället har jag använt tiden till att utvärdera min kropp och min kondition, känner jag att jag håller på att göra den här tråden och min träning till mitt nya liv och nya hobby :) :oops:

Idag har jag suttit med en styrketräningsbok och lite fitnesstidningar och gjort ett träningschema för 12 veckor för en platt mage, får se till sommaren om det blivit som jag tänkt.
Nu ska jag bara sätta mig och göra ett för armar och bröst muskler också och för mina rejäla flohästlår :)

Tänkte att jag sedan kunde tejpa upp mitt träningsschema på garderobsdörren i sovrummet, och pina mig till att träna mage rumpa lår och armar/bröstkorg tre gånger i veckan, förutom mina två träningspass på gym varje vecka,

Märks det att jag inte gillade vad min nya badrumsvåg visade :lol: :lol: bara 14 kg muskler och skelett :shock: :shock: av totalt 69 kg Katarina, 20kg var fett och resten vatten
Dags att ändra balansen på fettet och musklerna, det borde ju vara tvärt om mer muskler mindre fett, så nu J-lar :twisted: ska det brännas fett under våren

/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tänker nog bara säga WOW!
I två dagar (lördag-söndag 9.30-17) har jag varit på NIA-kurs. Den har fördjupat förståelsen för NIA och varför man gör det.

Känner inte att jag orkar redogöra för så mycket - gör det säkert i morgon eller så, men det har varit otroligt mycket intryck.

Det har i alla fall varit mycket givande, fysiskt och psykiskt krävande och mycket trivsamt.

Så JA, jag har TRÄNAT i helgen :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

=D> =D> =D> =D> =D> =D>
Bra jobbat!
Ser fram emot att få höra mer

kattklo

Inlägg av kattklo »

Veckans rapport:
Blev två pass ist för tre.
Skyller på dödsfall i familjen. Vilket egentligen inte gills. När jag mår dåligt eller grubblar har jag ÄNNU större anledning att träna.

Ett av dessa två pass var ett "To the core", nån som prövat det??
Grymt jobbigt. Jag har noll styrka i korsrygg och mage. NOLL. JAg som glömmer bort att jag ens varit grvaid.
Well, på det passet förstog jag det igen! :wink:
Jag har aldrig varit så svag i bålen.

Så mer to the core för mig.
Och så har jag bokat en instruktör på gymmet på lördag.
Hihi.Nervöst.
Jag har inga snygga kläääääder! :lol:

Jag har gymmat förut, men tröttnade. PÅ maskinerna. det är dom man tröttnar på. take it from me.
Så nu bad jag uttryckligen om nya övningar med FRIA vikter.
Så det blir jag å anabolasnubbarna.

HA det gött alla så länge!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

...och jag har hållit mig till promenader och barnabus precis som utlovat.. Men hu så många vändor upp och ner för backen det blivit i vårvintersolen :!:

8)

Linda :!:
När lillprins Lo var liten yogade jag 1ggr/v. med barn
Sen utökade jag till den fasta tiden + en "spontan"/v. båda med barn
och vid behov ett pass solo..

:wink:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Ja, eftersom jag fick räkna styrketräningspasset i butiken (tack jennyH :wink: :lol: ) så blev det 4 pass. :D :thumbsup:
Förutom de redan nämda två, ett ytterligare pass cykel/styrka lör, och idag step-up.
Jag är jättenöjd! :D

Och så vill jag applådera oss alla här, som kämpar på! :D =D> =D> =D>

kram anna
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Ingentin alls! :cry: Hostar, svettas och snorar och har fått jätteont i rygg och axlar över att jag inte har tränat! :cry:
Vanliga promenaderna bara med barnvagn och hund men de har jag liksom jämt och de hjälper nte ryggen mycket.

Hoppas på att bli bättre snart!
En goding till son född 0603 :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Usch, då. :cry: Vila dig, och kom igen när du kvicknat till :!:
Är det av tapetseringen du fått ont i ryggen kanske? :wink:

Jag har vågat mig på att beställa träningskulor, de kom idag...postförskott, så jag fick lösa ut dem på macken :shock: Ingen avsändare på avin, men däremot stod det avs. Lustgården på paketet... :oops: :twisted:
Så nu blir det träning av andra muskler med :wink:

kram anna
jennie27

Inlägg av jennie27 »

:D ha ha, nej du Anna, tapetseringen har jag inte ont av. Och nu är sovrummet KLART också! :D Tjoho! Vardagsrummet är nästa projekt, maken målar takat och sliter ner blålilaflammig vinyltapet (ser ut som killarnas skjortor gjorde runt 1988-89 :shock: ) för fullt.

Ryggen är en gammal bekantskap som blev otroligt mycket sämre efter graviditet och framförallt kejsarsnittet. :cry: Jag jobbar på för att den ska hålla en graviditet till, fler barn vill jag ju ha! :wink:
En goding till son född 0603 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"