standatdmodellen

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
ElinN

Inlägg av ElinN »

hej! :D

Ja det går fort! :shock:

Visst kan nattgråt hänga ihop med 8-9 månadersångesten. För oss funkade det bäst att under denna period direkt ge ett betryggande besked (ramsa) vid minsta pip.

:?: Vad är problemen med vagn/bil? Att va vaken/sova? :?: Min minsting skrek alltid förskräckligt i bilen :cry: men plötsligt en dag gick det över bara så där...

:santa: :heart:
Pricken745

Inlägg av Pricken745 »

Heeej igen,

Har ju missat att svara såg jag nu,......när jag loggade in för att fråga mera frågor :D

Vår lilla prinsessa gallskriker så fort hon behöver vara i vagn längre stunder än 15 minuter i vaket tillstånd. Hon sover aldrig mer än max 30-40 minuter i vagn.
Och vi har provat allt som går att prova:-)

Detta gör ju att jag blir lite låst och har svårt att ta mig till olika aktiviteter som kanske ligger en bit bort......men måste faktiskt säga att det har blivit lite bättre den senaste tiden så hoppas att det är på förbättringsvägen:-)

Nu till min fråga :lol:

Vår lilla har börjat strula så när hon ska sova vid 14.00.....hon verkar verkligen inte trött då.....och jag undrar nu om hon är för lite för att bara ha en lur per dag. Skulle då ta bort hennes lur mellan 10-10.30 och lägga henne lite tidigare vid 12.30 kanske???

Eller kan det vara något annat som helt plötsligt gör att hon inte somnar på dagsluren.....förrän efter protester och skrik....(ramsa gör att hon bara blir mer förbannad:-)

Kram
Pricken
Mamma till
:heart: prinsessa nr 1 Född 16/3-2009 (38+3) :heart:
:heart: prinsessa nr 2 Född 24/1-2011 (39+3) :heart:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hallå Pricken!

Hinner inte svara på mer än vagnfrågan.
Vi har aldrig använt vagnen för Smulan. Eller jo, nån snabb kvart-tjugo minuter eller så, typ en snabb promenad när hon var... liten.

Vi använder sele. Uteslutande och det funkar hur bra som helst.
Jag kan varmt rekommendera en "Piccolo". Ergonomisk och kan användas till att ha barnet framåtvänt i. Smulan väger nu 8.5kg och långa promenader går hur bra som helst, den avlastar ypperligt.

Var det ngt om att åka bil med?
Inte Smulans melodi heller (eller Klimps i den åldern). Vi åker när vi måste och då är det mycket mutor som gäller.
Klimp började godta både vagn och bil när han var över 1 år.

Ha det bäst bejb!
Kram!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"