Anna, snygga armar fick jag, absolut! De är fortfarande rätt ok, måste jag säga...
Men nej, inga lätta vikter för mig. Jag har bara ett par 5 kiloshantlar, så de får duga till allt: axlar, bröstrygg, biceps... Armhävningar framåt och bakåt (triceps) brukar jag köra under mina promenader eller efter en löprunda.
Hemma kör jag värsta tidseffektiva upplägget under mina styrkekvartar: Utfall för benen och axellyft med hantlar samtidigt (kräver lite övning att få till kontrollerat) och benböj i kombination med bicepscurl. Då får man extra vikt för ben- och rumpövningarna också!!
Det är väldigt liten risk att man får FÖR stora muskler, om man inte tränar väldigt mycket, väldigt disciplinerat.
Jag har ju kört på rätt bra under sommaren och hösten - och dessutom druckit smoothies med vassleprotein minst en gång om dagen - men jag skulle gärna ha ännu mer deffade sillmjölkar jag... Tycker att det är skitsnyggt när man ser lite ränder på axlarna och en liten triceps kikar fram...

Dessutom är det användbart när ma sak lyfta barn och bära tunga matkassar!!
Tack ni andra för pepp, jag ska motionera. Men IDAG är det helt hopplös snömodd här i Stockholm. Kör en styrkekvart!