Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4630
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Nya mamman:
Jag kan verkligen förstå hur du resonerar nu... :? Så iställer för att skälla/gnälla på dig (ta du ett snack med dig själv istället) så kör jag lite omvänt snack med dig :wink:

I förra årets träningstråd berättade du att du hade fått snygga armar :D
Hur gjorde du då? Hur tränade du? Hantlar? lätta och många övningar? Få och tunga?
Se där, du inspirerar mig! Jag vill också ha snygga armar!
(genom att fråga kanske jag dessutom puttar på lite för att du ska vilja behålla åtminstone dina snygga armar!! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Nya Mamman: Ha en målbild som ligger några månader efter förlossningen. Nybliven trebarnsmamma, pigg, fräsch och vältränad. 8) :lol: allt du tränar NU får du tillbaka sen. Jag lovar. :!:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Anna, snygga armar fick jag, absolut! De är fortfarande rätt ok, måste jag säga... :wink: :wink:
Men nej, inga lätta vikter för mig. Jag har bara ett par 5 kiloshantlar, så de får duga till allt: axlar, bröstrygg, biceps... Armhävningar framåt och bakåt (triceps) brukar jag köra under mina promenader eller efter en löprunda.
Hemma kör jag värsta tidseffektiva upplägget under mina styrkekvartar: Utfall för benen och axellyft med hantlar samtidigt (kräver lite övning att få till kontrollerat) och benböj i kombination med bicepscurl. Då får man extra vikt för ben- och rumpövningarna också!!
Det är väldigt liten risk att man får FÖR stora muskler, om man inte tränar väldigt mycket, väldigt disciplinerat.
Jag har ju kört på rätt bra under sommaren och hösten - och dessutom druckit smoothies med vassleprotein minst en gång om dagen - men jag skulle gärna ha ännu mer deffade sillmjölkar jag... Tycker att det är skitsnyggt när man ser lite ränder på axlarna och en liten triceps kikar fram... :lol: Dessutom är det användbart när ma sak lyfta barn och bära tunga matkassar!!
Tack ni andra för pepp, jag ska motionera. Men IDAG är det helt hopplös snömodd här i Stockholm. Kör en styrkekvart!
anna
Inlägg: 4630
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Ja, visst är det snyggt med lite konturer! :D
Körde du så många du orkade, eller efter ett visst schema?

Mina armar är ganska smala, men också ganska "lösa" :?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Så många jag orkade, PLUS tre, fyra, fem till. Det är de där man inte orkar som gör susen! När man bara vill spy. Man måste ta i mer än man orkar (för man orkar mycket mer än man tror)!!

KRAM
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Jag har också femkiloshantlar hemma. Kanske är det bara att köra lite övningar med dem då? :shock: (biceps, triceps, axlar) + lite utfall och armhävningar? Ibland har jag en förmåga att göra saker lite större än vad de är... :oops: :lol:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Linda, svårare än så är det inte! :lol:
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

blomman skrev:Jag har tyvärr början till en hallux valgus på vänster fot. Igår efter den oväntat långa promenaden gjorde den skitont, minst sagt!
Nån som vet hur det funkar att börja springa med en sån åkomma?
Ingen som vet?
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Blomman, ingen aning. Kolla med en ortoped eller gå till Löplabbet (eller liknande) och konsultera, är mitt heta tips.
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Jag har varit på löplabbet och köpt skor som gör att jag har mindre ont, men fortfarande ont.. :evil:
Tänkte om nån hade erfarenhet, det är ju en ganska vanlig åkomma.

Åh, jag vill också ha tillbaka min snygga djurskötar-armar! Får ligga i lite med hantlarna.

Att man ska få för stora muskler, är ju precis som du skrev väldigt svårt. Jag fick extremt stora muskler när jag jobbade i svinstall och mer eller mindre sprang runt hela tiden, 8 timmar om dagen och dessutom rullade 300 kilos balar med halm, själv. Plus hade tre hästar hemma som skulle mockas till och ridas.
Men, inte ens då såg jag ut som nån body-builder!
Father A
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 21 jul 2006, 09:59
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Nu har det gått en vecka till!

Började veckan med ett spinningpass i måndags. Ett intensivpass, som satt bra. Ska försöka med det passet i morgon igen. Löpningen kom i gång igen nu i slutet av veckan då vädret var riktigt vårlikt.

Fredag löpning 8 km
Lördag löpning 11 km

Nu ska vi till badhuset så Emil får plaska lite :)

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Veckans skörd: Vasaloppet. Från soffan. :oops:
Kändes i alla fall väldigt sportigt...
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Två löppass, en promenad i RASK takt på isen med STRÅLANDE sol + ett styrkepass med mina hantlar. Känner mig nöjd.

Imorgon ska jag få en personlig tränare på jobbet. Ja det är sant. Vi har en stor motionslokal med massor av maskiner/redskap i källaren på jobbet, och har hyrt in en instruktör från ett gym. Alla som vill får nyttja henne en halvtimme för att få tips på upplägg för sin egen träning. NU ska jag klämma in minst en timmes styrketräning/vecka. Vi har friskvårdstimme, så det är t om ok att göra på arbetstid. Varje fredag har jag bestämt mig för att träna där, sedan blir det hantlar efter löppassen.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Här kommer en rapport från fjällen:

Veckan har ägnats åt pulsande upp och ner i pulkabacken en stund varje dag, skottning av terass och framsida 3 ggr, 1 promenad/dag runt området med båda barnen på bobben.

Vi NJUTER här i fjällen 8)
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Här i Karlstad 8) har det varit lite löpträning under veckan!

På torsdagen sprang jag ca 7 km, lite mag-övningar sen hemma.
Idag söndag sprang jag samma runda på 7 km.

I övrigt har det varit promenader, pulkaåkande i fysisk bemärkelse.

Det ska bli skönt att komma hem o vara tillbaka i vanlig ordning med sin ord träning!

Det låter ju kalas LindaVega med personlig tränare, perfekt!

Ha en bra vecka alla hurtisar!

Linda :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"