Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lite jag-mötte-Lassie....

I livebandet fanns vår Jocke, Milos gudfar. (Det var han som körde gitarrsolo på stor-Robins låt och high-five:ade på slutet.)

I publiken satt Johan, Jajas gudfar och Alice sångcoach till vardags istället för att vara med oss på värdshuset och proväta efterrätt, haha! (Ganska lätt val gissar jag...)

De två känner varandra väl och har spelat ihop i otaliga konstellationer men ordnade plats i studion igår på helt olika vägar. Lite kul, tycker jag.

Jag håller med dig Ulrika, källkritiskt eller inte. :wink: 8)

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

ulrikaj skrev:
TorpSara skrev:Nu ska vi vara lite källkritiska ulrikaj. :D Aftonbladet är inte sena att både ljuga och göra hönor av fjädrar, som bekant.
:) Jag vet TorpSara,men jag tänder till när det blir skriverier likt denna :oops:
Antingen gillar eller oxå gillar man inte alls Lars.Det jag tycker är så bra med honom är just att han orkar och vill stå emot alla måsten sosm Idol ändå är att man ska vara,se ut(som killen som skulle banta tex),röra sig mm.
Tycker det var så skönt när han helt enkelt bara "sket" i allt det.Och sedan får så mycket kritik för det.
Men precis som du skriver,vi vet ju inte vad som är sant.
Men tex det här med att han låtsades prata i telefon med Kurt och att han vände sig i graven visades ju i sändningen så det är ju sant iallafall.

Nu har jag en favvo kvar och det är Kevin.
LouLou och Lars borta.

Kram
Jo, jag håller med om det. Även om jag tycker att det är ett dåligt forum för hans talang så tycker jag också att det är värt respekt att han står emot.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Kollar ni på soultemat :D :?:

Min lilla extraplutt Johan var väl inte direkt soulkungen, va 8) :?: Men jag gillar honom ändå så de så :!:

Svårt tema...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

miar70 skrev:Kollar ni på soultemat :D :?:

Min lilla extraplutt Johan var väl inte direkt soulkungen, va 8) :?: Men jag gillar honom ändå så de så :!:

Svårt tema...
Jag MED! :D :heart:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Japp, jag sitter oxå bänkad! (och har förbjuden-fredags-frossa :oops:)

Tycker inte det är så bra över huvudtaget, gillar inte soul så... Du vet ju vad jag tycker om "din" Johan :lol: Skulle gissa att han hänger löst ikväll men jag tror INTE att han åker (tyvärr...)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åh, men nu dör jag lite. Vilka sötnosar! Och Johan är som Edvards storkusin fast några år äldre... :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Min rapport! :D

Kevin - Levererar som vanligt! Men idag var det som en låt vilken som helst mitt i en konsert. Inte topprestation, men bra!

Robin E - klart över förväntan i genren. Jag tyckte han var bra!

Robin B - Ja, ok då. Bra röst idag. Men SÅÅ bra som juryn påstår kan jag ju inte höra...

Johan - Nja soul. Men jag tyckte han gjorde det bästa av situationen och gjorde sin grej av låten. Det var lit tamt i början, men han tog sig.

Alice - bäst ikväll! Jag tyckte hon var jättebra. Bra röst, säkert framträdande och snygg!

Anna - också bra. SOm någon i juryn sa, det är tjejernas kväll!

Alice och Robin B - ja det var väl bra. Tur för Robin att de filmade Alice när hon sjöng... Att han göra en dansfilmslåt - hade han otur när han tänkte :roll:

Johan och Robin E - roligt! :lol: De hade kul tillsammans och det passade ju inte minst Johan bättre.

Anna och Kevin - nu har de inte sjungit än, men jag har hört att de har bytt stämma. Jag tror Anna gör introt till låten jättebra! :thumbsup: Vi får se. 8)

/LO
Hm, vem åker idag då? Robinarna ligger pyrt till. Och frågan är om Johan klarar sig på gamla meriter.
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Ja...det blir nog i a f Johan och Anna som hänger löst. Jag FÖRSÖKTE verkligen se det ni ser i Johan - men det går inte! Jag tycker att han "pratsjunger" och så huxflux så raspar det nåt hemskt i rösten och det passar inte alls till den där sockersöta flickpojken (pojkflicka brukar man ju säga, då måste det ju funka med flickpojke oxå ??!!)

Tyckte annars duetterna var jättebra och kul!
Gäst

Inlägg av Gäst »

jaaahapp... :) Soul! 8)

Det jag kommer ihåg av solulåtarna är väl Joan - för att det var (ursäkta om sanningen gör ont - hukar mig) katastrofalt - det här gossebarnet skall ICKE sjunga (helst alls - ursäkta igen) soul. Han vet inte vad det är, och han har inte "åldern inne." :)

Kevin har åldern inne men vet inte hur man tonar ner. :lol: jag förstår honom. Är man ett fyrverkeripjäs så är man. Svårt att tona ner till tomteblåss, då... :P

Robin A och B var lite småtråkiga så där som de brukar. :roll:

ALICE är stjärnan i den här föreställningen - för min del får hon gärna vinna hela klabbet! :D

Anna - jadå. Jamän. Hennes grej från början till slut.

Duos: joh. Jag väntade på kattduetten jag, men den kom ju aldrig... "mIIIiiau.." skulle passat SÅ bra till.. öh... eller inte. :roll:

Såg ni förresten att lilla Alices "heavnes on fire" hamnade på KISS - hemsidan :?:

Skönt att få säga

VAD VAR DET JAG SADE

om förra veckan... :P
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag håller med LO förutom att jag gillar Robin B mer än henne. :wink: Alice bäst ikväll och ROLIGT med duetter. Jag tyckte alla duetterna var bra. Sluta hacka på Robin B, det blir inte bättre om man fokuserar på det som inte funkar! Skärpning juryn. Annars SOUL = :thumbsup:

Kram Jannika

ps Även idag är båda våra gudfäder med. Men med soultema blir gitarren mindre framträdande och kameragliden färre förstås. ds
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Håller med om att Alice var klart bäst i kväll. Näst duetten med Anna och Kevin. Och bäst underhållning i DEN var faktiskt Laila. Inget snack om vilken generation hon tillhör om man säger så. :lol:

Lingontuva, titta på Noice på Youtube så kanske du förstår, i varje fall nostalgin... :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad kul att gudfäderna spelar med Basse, Jannika! Värsta lilla världen! Kan måhända att din darling också gjort det?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

[-X Nähää, Johan åker inte ut :D :!:

Det blir mes-Robin (ursäkta "mes" men jag tycker faktiskt det och med guldfiskminne minns jag inte efternamnet :oops: :lol: )

Alice går från klarhet till klarhet, Anna var bra ikväll.
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Inte min darling, och inte Alices Johan men Milos Jocke däremot. All the time om man betänker att man nästan inte finns när man inte är i TV... :roll:

Du fick rätt Mia men inte var det rättvist. Johan var sämst ikväll. :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ja, det var ju synd att det var fel Robin som åkte!
Men Johan är ju kvar!
Jippie säger jag och hela landets trettonåriga tjejhop :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"