/Heeela familjen Fjällfolk!
Vardag med Ivar
Tack alla! 
Torpsara (och Frieda) - vad bra
Miar70 Han heter Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter. Och ja, det är härlig musik. För utan musiken hade det ju inte varit någon film. Och som maken sa. Ett par öl och en sing-a-long-föreställning, så hade det varit ännu roligare
Jag hade lätt klarat mig utan öl 
Fjällisarna Krama alla och hälsa tillbaka
/LO
Torpsara (och Frieda) - vad bra
Miar70 Han heter Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter. Och ja, det är härlig musik. För utan musiken hade det ju inte varit någon film. Och som maken sa. Ett par öl och en sing-a-long-föreställning, så hade det varit ännu roligare
Fjällisarna Krama alla och hälsa tillbaka
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
TorpSara
/LO skrev: Han heter Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter.
sorry...
PS Lyckönskningar på dopdagen förresten! Vilken fin dag!
TorpSara skrev:Jag kanske är traditionell...?Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter
Dagens asgarv. Jag är trött, jag borde ha gått och lagt mig för länge sedan.
svärfar, såklart 8)
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
*frieda*
Nu har han blivit stor, min lille pluttbebis. Ja, eller stor har han ju varit hela tiden, men idag har han fått sin första smakis.
Eller det var inte sant det heller
Han har fått lite äpple, päron och banan, några små fjuttskedar sedan en vecka tillbaka ungefär.
Men från i förrgår går det inte längre att ha honom vid matbordet, när vi andra äter. Han blir skitsur och grejsar med tungan och smackar med munnen. Han vill också äta
Så idag har jag kokat morötter, blandat ut med lite ersättning och olivolja. WOW vad det var smaskigt
Det var ju fortfarande inte så mycket, men några skedar fick han i sig och han såg helt lycklig ut
Nu kommer Vera och maken hem. De har varit i badhuset, men det är en annan historia
/LO
Eller det var inte sant det heller
Men från i förrgår går det inte längre att ha honom vid matbordet, när vi andra äter. Han blir skitsur och grejsar med tungan och smackar med munnen. Han vill också äta
Så idag har jag kokat morötter, blandat ut med lite ersättning och olivolja. WOW vad det var smaskigt
Det var ju fortfarande inte så mycket, men några skedar fick han i sig och han såg helt lycklig ut
Nu kommer Vera och maken hem. De har varit i badhuset, men det är en annan historia
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jag måste bara berätta om min sovkille
I fredags var vi på Barnens hus i Tidaholm. Där fanns tre våningar och ingen hiss och rätt ont om stora golvytor, så vagn var inte att tänka på. Så vi hade bärsele.
Där sov han ju inga tvåtimmarspass direkt. Snarare 20 eller 45 minuter i stöten i några omgångar.
När vi kom till farfar så var han rätt trött (Ivar alltså
). Så 16.30 la vi honom i spjälisen i källaren (i tvättstugan
). Den tiden brukar han få en 20- eller 45-minutare normalt sett när han sovit två långa pass på dagen, men vi tänkte att nu fick han sova.
Kl 19.30 la vi Vera och då vände jag Ivar i sängen för att byta blöja, tog upp honom och matade en flaska ersättning, la ner honom igen och han gjorde nog inte ens ett grymtande på hela tiden och sov bara gott vidare.
Vaknade, precis som han brukar, kl 3.30 för en liten nattslurk. Sedan vaknade han till en extra gång och fick en extraslurk (som han borde fått efter amningen kl 3.30, men ibland är man efterklok). Så vaknade han igen på morgonen kl 7. Tillbaka på banan igen och fick sova gott i vagnen utomhus i den kalla klara uteluften. 8)
/LO
Där sov han ju inga tvåtimmarspass direkt. Snarare 20 eller 45 minuter i stöten i några omgångar.
När vi kom till farfar så var han rätt trött (Ivar alltså
Kl 19.30 la vi Vera och då vände jag Ivar i sängen för att byta blöja, tog upp honom och matade en flaska ersättning, la ner honom igen och han gjorde nog inte ens ett grymtande på hela tiden och sov bara gott vidare.
Vaknade, precis som han brukar, kl 3.30 för en liten nattslurk. Sedan vaknade han till en extra gång och fick en extraslurk (som han borde fått efter amningen kl 3.30, men ibland är man efterklok). Så vaknade han igen på morgonen kl 7. Tillbaka på banan igen och fick sova gott i vagnen utomhus i den kalla klara uteluften. 8)
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Tack Torsmamma 
Igår blev Ivar 4 månader. Han älskar att vara på golvet på mage. Det har tagit sin lilla tid, för det har INTE varit poppis innan. Men nu är det favvoplatsen. Där kan han ligga och greja med lite saker och sina händer. Det är lite jobbigt för honom bara för han kräks och dreglar så mycket så att det bli halt efter ett tag

Igår var vi på BVC för mätning och vägning. 7,8 kg och 65,5 cm. Så han följer sin kurva numera min lille korv
Vi har också i princip spikat schema (som vi följer någorlunda, men inte till 100% ).
Morgon kl 7.Sova 45 minuter 9-10
Sova 12-13.30 (helgen ofta 12-14, men vi hämtar Vera 14, så jag väcker 13.30 på vardagar)
Sova 2 timmar efter uppvaknande. Alltså antingen 15.30-17 eller 16-16.45.
Sova natt senast 19. Ofta 18.45, då är man så trött så trött.
Nattslurk kl 4. Den har vi för avsikt att ta itu med nästa helg. Får se om jag är tillräckligt motiverad bara
och tror att min stackare klarar sig
Jag har i alla fall lovat mig själv att inte ge mig på det för tidigt. FÖr han är envis. Och jag tänker ju inte ge mig när jag väl börjat. 8)
/LO
Igår blev Ivar 4 månader. Han älskar att vara på golvet på mage. Det har tagit sin lilla tid, för det har INTE varit poppis innan. Men nu är det favvoplatsen. Där kan han ligga och greja med lite saker och sina händer. Det är lite jobbigt för honom bara för han kräks och dreglar så mycket så att det bli halt efter ett tag
Igår var vi på BVC för mätning och vägning. 7,8 kg och 65,5 cm. Så han följer sin kurva numera min lille korv
Vi har också i princip spikat schema (som vi följer någorlunda, men inte till 100% ).
Morgon kl 7.Sova 45 minuter 9-10
Sova 12-13.30 (helgen ofta 12-14, men vi hämtar Vera 14, så jag väcker 13.30 på vardagar)
Sova 2 timmar efter uppvaknande. Alltså antingen 15.30-17 eller 16-16.45.
Sova natt senast 19. Ofta 18.45, då är man så trött så trött.
Nattslurk kl 4. Den har vi för avsikt att ta itu med nästa helg. Får se om jag är tillräckligt motiverad bara
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Nancy
Men han knäckte det för en vecka sen ungefär. innan har det "inte gått". Han har en färgglad prasslig tygsak framför sig.Nancy skrev:Härligt att läsa om Ivars favvoplats golvet :thumbsup: Där ligger vi i lä vill jag lova
![]()
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum