Vardag med Ivar

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Grattis Ivar på dopdagen! :heart:

/Heeela familjen Fjällfolk!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack alla! :D

Torpsara (och Frieda) - vad bra :thumbsup:

Miar70 Han heter Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter. Och ja, det är härlig musik. För utan musiken hade det ju inte varit någon film. Och som maken sa. Ett par öl och en sing-a-long-föreställning, så hade det varit ännu roligare :lol: Jag hade lätt klarat mig utan öl ;)

Fjällisarna Krama alla och hälsa tillbaka

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter
Jag kanske är traditionell...?
Stilla

Inlägg av Stilla »

/LO skrev: Han heter Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter.
:D Hej jag brukar ju inte skriva på det här forumet, men tycker det är så kul att läsa om era bebisar... :D Och nu kunde jag inte låta bli den här felskrivningen (?) (eller det ovanliga namnet på en kvinna (?)... )
sorry... :oops: :wink:
:heart: Stilla
PS Lyckönskningar på dopdagen förresten! Vilken fin dag!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

TorpSara skrev:
Olof, vilket min pappa, min farfar och min svärmor heter
Jag kanske är traditionell...?

:lol: :lol: :lol: :lol: :oops: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dagens asgarv. Jag är trött, jag borde ha gått och lagt mig för länge sedan.

svärfar, såklart 8)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Tack TorpSara :D Jag kände på mig att jag hade rätt här. Satt med BVC-sköterskorna och andra föräldrar i ring på öppna förskolan och lyssnade på info som bland annat behandlade smakisar, vet med bestämdhet att man talade om en åldersgräns från fyra månader.
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Grattis i efterskott till dopet :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Grattis Ivar till dopet :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu har han blivit stor, min lille pluttbebis. Ja, eller stor har han ju varit hela tiden, men idag har han fått sin första smakis.
Eller det var inte sant det heller :roll: Han har fått lite äpple, päron och banan, några små fjuttskedar sedan en vecka tillbaka ungefär.
Men från i förrgår går det inte längre att ha honom vid matbordet, när vi andra äter. Han blir skitsur och grejsar med tungan och smackar med munnen. Han vill också äta :!:
Så idag har jag kokat morötter, blandat ut med lite ersättning och olivolja. WOW vad det var smaskigt :P
Det var ju fortfarande inte så mycket, men några skedar fick han i sig och han såg helt lycklig ut :lol:

Nu kommer Vera och maken hem. De har varit i badhuset, men det är en annan historia :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Elle

Inlägg av Elle »

Spännande! Mat är ju mums =P~ :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag måste bara berätta om min sovkille :D I fredags var vi på Barnens hus i Tidaholm. Där fanns tre våningar och ingen hiss och rätt ont om stora golvytor, så vagn var inte att tänka på. Så vi hade bärsele.
Där sov han ju inga tvåtimmarspass direkt. Snarare 20 eller 45 minuter i stöten i några omgångar.
När vi kom till farfar så var han rätt trött (Ivar alltså :wink: ). Så 16.30 la vi honom i spjälisen i källaren (i tvättstugan :lol: ). Den tiden brukar han få en 20- eller 45-minutare normalt sett när han sovit två långa pass på dagen, men vi tänkte att nu fick han sova.
Kl 19.30 la vi Vera och då vände jag Ivar i sängen för att byta blöja, tog upp honom och matade en flaska ersättning, la ner honom igen och han gjorde nog inte ens ett grymtande på hela tiden och sov bara gott vidare. :sleep:
Vaknade, precis som han brukar, kl 3.30 för en liten nattslurk. Sedan vaknade han till en extra gång och fick en extraslurk (som han borde fått efter amningen kl 3.30, men ibland är man efterklok). Så vaknade han igen på morgonen kl 7. Tillbaka på banan igen och fick sova gott i vagnen utomhus i den kalla klara uteluften. 8)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Goa Ivar, så klart man klarar av avsteg i vardagen när man har en mamma som du! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack Torsmamma :heart:

Igår blev Ivar 4 månader. Han älskar att vara på golvet på mage. Det har tagit sin lilla tid, för det har INTE varit poppis innan. Men nu är det favvoplatsen. Där kan han ligga och greja med lite saker och sina händer. Det är lite jobbigt för honom bara för han kräks och dreglar så mycket så att det bli halt efter ett tag ;) :lol:

Igår var vi på BVC för mätning och vägning. 7,8 kg och 65,5 cm. Så han följer sin kurva numera min lille korv :D

Vi har också i princip spikat schema (som vi följer någorlunda, men inte till 100% ).
Morgon kl 7.Sova 45 minuter 9-10
Sova 12-13.30 (helgen ofta 12-14, men vi hämtar Vera 14, så jag väcker 13.30 på vardagar)
Sova 2 timmar efter uppvaknande. Alltså antingen 15.30-17 eller 16-16.45.
Sova natt senast 19. Ofta 18.45, då är man så trött så trött.
Nattslurk kl 4. Den har vi för avsikt att ta itu med nästa helg. Får se om jag är tillräckligt motiverad bara :oops: och tror att min stackare klarar sig ;) Jag har i alla fall lovat mig själv att inte ge mig på det för tidigt. FÖr han är envis. Och jag tänker ju inte ge mig när jag väl börjat. 8)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Härligt att läsa om Ivars favvoplats golvet :thumbsup: Där ligger vi i lä vill jag lova :oops:

Angående nattmålet tycker jag du resonerar så klokt. Att inte ge sig på det innan man känner i maggropen att det går vägen :wink:

:heart: Kram från Nancy
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nancy skrev::D Härligt att läsa om Ivars favvoplats golvet :thumbsup: Där ligger vi i lä vill jag lova :oops:
Men han knäckte det för en vecka sen ungefär. innan har det "inte gått". Han har en färgglad prasslig tygsak framför sig.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"