Försvunnen Engla!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:cry: :heart: så fin....

Kram :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, vad vackert. Tårar och rysningar...

Lilla barn :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej igen!

Har några saker till som jag vill skriva om...

Alla dessa medium! Var får de sin drivkraft ifrån? Inte en enda av alla dessa miljarders så kallade medium har haft något matnyttigt att bidra med. Tvärtom har de dränerat de närmaste på energi och förtagit deras fokus. Människor har på fullaste allvar ringt och sagt: Jag har Engla framför mig nu... HUR kan man bete sig så hjärtlöst? Även om det nu var så, varför inte ta en bil och ge sig ut och leta där man tror sig veta att hon finns istället för att ge familjen falskt hopp och otaliga besvikelser? Och tror ni att de har slutat nu? Skulle inte tro det. Jag har Engla dansande framför mig i en rosa prinsessklänning... Något den kära damen i fråga skulle vägrat sätta på sig, hon gillade döskallar. Hur kan man vara i så stort behov av uppmärksamhet att man inte ser den smärta man tillfogar andra? Obegripligt.

Startande av egna Englainsamlingar. Tidningar och privatpersoner som på eget bevåg och utan att fråga Englas familj samlar in pengar i Englas namn. Otroligt respektlöst bakom en fasad av välvilja. Det kan ju inte vara svårt att ringa familjen och höra FÖRST om det är något som uppskattas och godkänns? Eller? En tidning startade en Englainsamling där 15 kr gick till Telia(!) och resten till BRIS. Carina har själv jobbat på BRIS och är inte alltför imponerad av deras arbete utan har andra organisationer som hon och familjen vill stödja. Ska man använda Englas namn får man visa mer respekt än så anser jag.

En tidning som beskrev Anders Eklund som Engla-mannen. Ni kan ju bara gissa familjens reaktion på DET. :roll: Just nu är det jobbigt för de närmaste att det är ett sånt fokus på den här mannen och alla hemskheter. I spåren av det ville Carina att Englas sång skulle få komma fler till del för att uppväga allt det mörka och hatiska. Lisa och Fredrik skrev Englas sång till minnesstunden i kyrkan i tisdags och den var inte tänkt för något annat än det. Nu bloggar människor om att de skulle bry sig mer om familjen och mindre om att synas i tidningen. Suck. Familjen Swahn är också en familj i sorg. De är sköra och klarar just nu inte av insinuationer och elakheter. Vad är det med folk?

För resten av Sverige kommer de olika sorgfaserna att gå mycket fortare än för människorna i Stjärnsund. Där är de är fortfarande i chockfasen och bör behandlas varsamt och med respekt.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1 ... a-10-aring :evil: Knäppisarna har fått vatten på sina kvarnar. Håll koll på era barn :!:
blomman

Inlägg av blomman »

Tidningar och deras behov av nya löpsedlar och att öka sin försäljning.. :evil:
Och folk som inte tänker efter, inte lever sig in i familjens situation.. :evil:

Hoppas de har goda människor runt sig som kan fånga upp omvärldens obetänksamhet åt dem så de kan sörja ifred..
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

blomman skrev:Tidningar och deras behov av nya löpsedlar och att öka sin försäljning.. :evil:
Och folk som inte tänker efter, inte lever sig in i familjens situation.. :evil:

Hoppas de har goda människor runt sig som kan fånga upp omvärldens obetänksamhet åt dem så de kan sörja ifred..
Kan inte annat än instämma i dessa ord..

:heart:

/Fjällmor
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja,vissa drar sig inte för någonting... :x
Så fort det är pengar eller publicitet inblandat så glömmer folk bort att det är riktiga människor av kött och blod bakom som är inblandade.
Skamlöst!!!! :x :x

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Som sagt ja, Päivi, nu är knäppgökarna igång. Minst tre månader efter är det läge att hålla extra koll enligt polisens knäpp-experter. Alltså minst till början av augusti.

Tack alla för ert med-engagemang, det värmer. :heart:

Kram Jannika
inger
Kontakt:

Det finns väl en insamling

Inlägg av inger »

Det finns väl en insamling som Englas familj står bakom och som är en insamling i Englas namn på riktigt.
Är det någon som har kontot dit.
För det är ju dit och ingen annanstans som man vill sätta in pengar.

På tal om medium så är jag väldigt väldigt besviken på det medium AnnaLena som jag rekommenderade.
Om man inte kan se då ska man säga det. Och kan man inte se skillnad på om en människa gått över eller inte då ska man nog inte arbeta som medium.
Jag tycker att det verkar som om även hon gav ett felaktigt hopp.

Men jag trodde verkligen att hon var bra och det var därför jag rekommenderade henne.
Med facit i hand skulle jag aldrig gjort det.

Man önska att hon och andra medium kunde ge en förklaring och en ursäkt.

Jag kände inte Engla.
Men jag kommer ändå aldrig att glömma henne och det som hände.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Inger!

Jag tycker inte att du behöver ångra dig, du har väl fått hjälp av A-L och var nöjd med det? Dessutom fick jag information om henne nästan samtidigt som Lisa undrade om jag kände till nåt medium som kunde vara till hjälp.

Men med facit i hand så har det varit mer energitjuvande än praktisk hjälp. A-L sa att hon såg en bil som kom bakifrån och att Engla först inte hade varit rädd men sen förstått att nåt var fel. Att det var flera personer i bilen, att hon inte svävade i direkt livsfara (när Lisa tog kontakt var hon redan mördad), att hennes mobil låg i närheten av cykeln (där har de letat som galna men inte hittat nåt) och att det hela skulle klaras upp inom en vecka. Jag undrar om det inte var hon som också påstod att hon fanns i ett vitt hus med en liten bäck utanför? Det har varit så många turer att jag kanske blandar ihop.

Så bil bakifrån och uppklarandet hade hon ju rätt i men sen vet jag inte... Huvudpoängen är i alla fall att hon inte bidrog med något som gjorde det lättare eller skyndade på förloppet. Och inget annat medium heller.

Och A-Ls utsaga hade några korn av sanning i sig men sen har vi alla varianter från det till rena påhitt. Måååånga har känt sig kallade och gör det fortfarande tydligen.

Kontonumret till det konto som Fredrik hjälpte Englas familj att starta finns på både Aftonbladets och Expressens hemsida.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Aftonbladet skrev:Stöd fonden Englas mamma startat
Sätt in pengar på bankgirot 277-3257
inger
Kontakt:

Ja jag känner till henne

Inlägg av inger »

och har fått hjälp en gång men i en mer betydelselös sak.

Jag tror visst att hon kan se men att hon inte var stark nog för den här uppgiften, därav hennes ganska flummiga svar.

Ett medium bör nog ha stark självkännedom och stor inre styrka och förmåga att säga nej till uppgifter. Kanske är det för tufft att leta efter ett försvunnet barn när man precis blivit mamma själv. Jag vet inte.
Uppenbarligen lyckades hon inte se.

Det minsta man kan begära av dessa medium nu är väl att de ber om ursäkt, sen samlar ihop sig och försöker klara ut inför sig själva åtminstone vad de sysslar med och sen kanske byter bransch helt och hållet.

Tack för upplysning om kontonummer. Orkar inte läsa kvällspress just nu.
Två underbara tonåringar

Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, kanske en liiiiten ursäkt/förklaring kan vara på sin plats för vissa somliga. Kan man tycka. :roll:

De har det tufft nu i Stjärnsund. Nu börjar vardagen rulla in och de har tid att känna efter. Stackrarna. :( Hur gör man? Hur går man vidare? Jag fattar inte.

Kram Jannika
inger
Kontakt:

Ja precis

Inlägg av inger »

Nu börjar det svåraste.
Att livet ändå går vidare. Det är det som är så konstigt när man sörjer, hur allting ändå bara kan fortsätta.
Kram
Två underbara tonåringar

*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev:Men med facit i hand så har det varit mer energitjuvande än praktisk hjälp. A-L sa att hon såg en bil som kom bakifrån och att Engla först inte hade varit rädd men sen förstått att nåt var fel. Att det var flera personer i bilen, att hon inte svävade i direkt livsfara (när Lisa tog kontakt var hon redan mördad), att hennes mobil låg i närheten av cykeln (där har de letat som galna men inte hittat nåt) och att det hela skulle klaras upp inom en vecka. Jag undrar om det inte var hon som också påstod att hon fanns i ett vitt hus med en liten bäck utanför? Det har varit så många turer att jag kanske blandar ihop.
Ursäkta att jag låter krass nu och ursäkta om jag trampar på några ömma tår. Men jag tror inte på medium :roll: Jag är i allra högsta grad troende, d.v.s. jag tror på det yttersta varat, på Gud, och jag är ganska fascinerad av astrologi, men medium tror jag inte på. Och jag blir väldigt :evil: när jag läser om hur fel det kan bli när man tillkallar hjälp av medium vid fall som detta :!:

Jag har s.k mediala i min direkta närhet. Jag är övertygad om att de tror på det de "ser" och "känner" men min erfarenhet är att mediala spådomar slår fel med ca 50 % av alla gånger. Det är lite väl mycket för att jag ska kunna tycka att ett medium är en tillförlitligt :wink: Sannorlikheten att spådomen stämmer ligger alltså inte särskilt långt ifrån en ren gissning.

En annan bidragande faktor till jag inte tror på medium är att jag själv har en väl utvecklad intuition kombinerat med ett väl utvecklat minne för detaljer. Jag är ett slags naturbegåvning vad anbelangar att förstå mig på folk och jag är mycket duktig på att hitta saker, bara genom att använda mitt eget goda minne i kombination med en stor portion logiskt tänkande. Vart lägger folk sina nycklar :?: Sin plånbok :?: Alternativen är inte så många. Folk lägger sällan av sig saker på ostrategiska platser om de inte tappar dem. Oftast lägger man dock bort saker. Har de tappat dem så är det bara att leta på de platser man befunnit sig på :wink:

Därför tycker jag att det är oerhört lågt :evil: av s.k medium att överhuvudtaget lägga sig i ett försvinnande/mordutredning på det sätt som nämnts ovan. :^o

:idea: Ut och leta med sig då, om man nu har en idé om vad stackarn kan befinna sig. :cry: O:)

Tack för ordet :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"