Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Inlägg av Lovis »

:D Tack för alla löpartips! Jag väntar bara på ljuset eftersom mina benhinnor inte gillar asfalt och skogen är för mörk på kvällen. Gillar inte elljusspår..
Men jag har sprungit en del i mina dar och i källaren väntar mina Saucony :D . Fast dom har nog torkat ut nu :lol: :roll: ...får kanske se mig om efter nya..
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Lovis

Inlägg av Lovis »

:roll: Ööhh.....fast det är klart.....på helgen kan jag ju springa på dagtid...
Den gick inte...

Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

ÅNEJ. Förkylning. :(
Typiskt. TYPISKT.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anna skrev:
Tinis: :evil: Ska jag skälla på dig (som du ville), eller ge upp :?: :shock:
Åh, snälla rara anna skäll lite till på mig! Inte ge upp!!! Jag ska bara.... :oops: 8)
Lovis

Inlägg av Lovis »

:D Kom igen nu Tinis!! Sätt ribban lågt, jag startade upp med målet att röra på mig 2 ggr per vecka (vilken sorts träning som helst). Allt över det är en bonus. Nu har jag ju varit missnöjd med bara promenader men det beror på att jag sakta men säkert vill öka på. Men sätter man ribban lågt så blir det lite lättare tycker jag.
Denna tråden är dessutom kanon, nu är det Långfredag och jag har inte kommit iväg på någon träning denna vecka :shock: . Blir ju pinsamt att inte skriva något på söndag...så det får bli Pilatesträning inne. För ute är det snöstorm...
Krya på dig Nya mamman!

Tjohej!

LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jag vet att jag har frågat förut (och det står säkert både här och där i tråden :oops: ) men vad rek ni för träning hemma (dvd) Eftersom jag löptränar två ggr i veckan, kanske styrka är det som är mest intressant för mig.

Pilates hemma? Vad behöver man ( förutom pilatesboll....) Blir man stark av pilates?

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tinis: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Räcker det :?: :shock:

LindaVega Jag vet inget om ren Pilates. Själv har jag köpt (som jag nämt innan, men tråden har blivit lång...) en DVD med en träningsform som heter Aerolates. Köpte den från www.ginza.se inte dyr.
Det är en blandning av aerobics och pilates (utan boll), och jag tycker det kör igenom kroppen rejält. Koordination, smidighet, styrka, jobbigt, ja, en mix av det mesta.
Övrig hemma-träning blir i mitt fall motionscykel, eller hemmasnickrade aerobics, eller step-up-pass.
Utanför huset kör jag löpträning och step-up på lokal.
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Förkylningen kom visst av sig! Istället gjorde en krånglig rygg/nacke sig påmind, så den här veckan har bjudit på mindre styrka än önskat.

Har dock lyckats tillryggalägga entimmespromenader onsdag, fredag, lördag och söndag. I tirdags körde jag Fitmama, koditionsdelen 2 gånger (40 minuter), plus lite styrka.

Känner mig rät nöjd med det i påsk- och snuvtider!!

Hur har det gått för er andra?
Jag vill också gärna ha tips på tränings-DVD.
Anna, kan du inte beskriva Aerolates lite? Är den upplagd som ett aerobicspass med kondition och styrka? Hopp?

Kram!
Ulrika
Lovis

Inlägg av Lovis »

:| Magsjuka..
Så gick det när man skulle ta igen missad träning..

LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: aerolates låter perfekt i mina öron. Ska kolla på Ginza. Har insett att jag inte kommer iväg hemifrån på kvällen, förutom att springa då, när barnen sover. Kanske till hösten när jag ska gå ner i arbetstid igen (arbetar just nu heltid eftersom sambon är fl) Då skulle ett dvd-pass/v vara bra.

Lovis: bättre lycka kommande vecka. Hoppas du är frisk nu

Nya mamman: Shit vad duktig du är :thumbsup: Nyförlöst och allt :wink: Fast jag kommer ihåg att jag ville komma igång fort också.

Veckorapport

Tisdag: löpning
Torsdag: promenad med barnvagn t/r affären. Barnen skulle prompt gå själva TILL, så det var lugnt och skönt. På vägen hem (uppför hela tiden) fick jag däremot nästan springa hela tiden eftersom de frööös, var våta och gudvetallt. Det är rätt tungt med ett barn i vagn + en på ståbräda. Tar nog gott och väl 15 minuter, REN uppförsbacke....Väl hemma bytte jag om och gav mig ut på en löprunda. Var rätt mör på kvällen
Påskafton: Långpromenad med barn på pulka efter + stanna i backe och åka lite

Helt ok vecka

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ånej, Lovis, inte magsjuka... Det är sååå bedrövligt på alla sätt och vis. Hoppas att du repar dig snabbt och kommer igång. Vi jagar på här i tråden!!

LindaVega: Ja, man vill ju igång, samtidigt som man är lite vobblig i kroppen, lätt skadar sig och ska passa sig från att bränna fett när man ammar. Men jag blir så lycklig av dagsljus och den kick en frisk promenad ger. LÄNGTAR efter att kunna haka på dina löprundor Snaaart... Hur snart tyckte du att det kändes ok att springa efter förlossning? Själv känner jag mig helt ok, så när som lite krångel i ryggen, men jag inser ju förnuftigt att man ska få upp styrkan i bäckenbotten ordentligt och stabiliteten i rygg/mage.

En annan grej, ni träningsmammor. Delad magmuskel. Någon som provat på det? Hur får man ordning på en sån? Sit ups är inget bra då, va? Men hur ska man få upp styrkan i magen och korta av de låånga magmusklerna?? Ringde lite halvhjärtat till några sjukgymnaster efter förra graviditeten, men de hade inget konkret att komma med. "Gör sit ups", var det tips de kunde ge. Borde sökt vidare efter vettig människa, men det blev aldrig av.

Tipsa gärna, om det är någon som drabbats och fått bukt med det. :roll:

Kram
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:o :shock: \:D/
Rätt förvånad över mig själv, vet inte om jag kommer göra detta igen, men nu är det KRIG mot de där 3 kilona :twisted:

tis: motionscykel + muskelträning 1 tim
ons: aerobics/step hemma
fre: aerolates
lör: 1 tim stavgång i terräng
sön: motionscykel & muskler 1 tim

5 pass :!: :o :D :D :D

Nya mamman Jösses, vad du kör på :shock: :D :thumbsup:
Ja, jag vet inte om jag egentligen kan beskriva aerolates mer än jag gör nedan... :-k Inte mycket hopp. Inte heller så likt aerobics, mer än vissa delar av sidsteg och så, men man bryter av med att gå ner på marken och göra armhävningar, (från stående går man fram med händerna tills man ligger i armhävningsposition, gör en armhävning, går in med knäna, ut igen, en till o.s.v, till 8 per set), samt "plankan", samma där, mycket upp och ner hela tiden från stående ner till golvet. Pulsen är stadig, man är inte "totalt slut", men närapå :wink: Mycket kombinationer, och ledaren är makalöst :shock: snabb på att ta sig upp till stående från golvet hela tiden. Man lär sig snabbt rörelserna, och det är ett bra pass på en timme inkl. lite golvövningar i slutet med mage. Hela kroppen jobbas igenom med både styrka, kondition och balans.
Om det är någon som köper den, rapportera gärna vad ni tyckte! :D

Lovis :cry: trist :cry:

Tinis hooo-hooo, var är din rapport??? :roll:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Här kommer min :) Mår inte prima, så mycket blev det inte.

2 promenader, ca: 700m/gång. Men sol på näsan för både mig och bebis, och umgänge med stortjejjen min under promenaden är inte fy skam :heart:

/Fjällmor
Sussi

Inlägg av Sussi »

Veckans rapport:

Måndag: styrketräning hemma 30 min

Torsdag: 30 min body pump

Lördag: 60 min body pump på morgonen + 30 min rask promenad på kvällen

Hade önskat en långpromenad också, men det hanns inte med. Idag har vi varit på dagstur till Åland och ätit alldeles för mycket gott (ja, hela påskhelgen egentligen...) så det får bli hårdare tag i veckan.

anna jag har också en 3-4 kg som ska bort, men fy tusan vad svårt det är...

Bra jobbat, supergänget! Läser allt ni skriver men hinner inte skriva så mycket längre. Lovis hoppas ni är friska igen!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Idag kunde jag gå hela min 700m-runda i full vintermundering UTAN ATT STANNA!

:lol: :cry: \:D/

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"