Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Jannika skrev:Heeeej blomman!

Vad nu? Nonschad? Har du? Om jag "missat" dig har det inte varit med flit och jag ber i så fall väldeliga om ursäkt. :( Vissa inlägg finns det saker som man responderar på och går igång på direkt och ibland "glömmer" man alla andra som också skrivit. Jag brukar försöka hålla koll bakåt men ibland när det är brådis så...

Jag läser bara i Tinis-tråden oregelbundet så jag har inte läst det du skrivit där. Kan du ta det här också?

Var ska du hän? Semester?

Kram Jannika
Äsch, jag vet att det inte är med mening, men man känner sig så obetydlig när det händer om och om igen..

Nu sticker vi!!
Vi ska till en öde ö och fiska i två veckor! Eller jag i tio dagar iaf, sen ska jag hem och jobba en sväng!
Trevlig sommar så länge!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Du ÄR iaf inte det minsta obetydlig om det är till nån tröst. :(

Ha det underbart! Ska du till den där öde ön "på riktigt"? :lol: Har du bakmaskinen med? :wink:

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

blomman, vilken härlig semester! Snacka om att koppla av. Hoppas att fiskelyckan är god :D Vi kommer sakna dig :heart: här på Forumet.

Grattis Nike!

Det låter som en underbar semester K-ina 8)

*frieda* och Nancy häng här mera [-o< :D

Fjällmor och miar70 ni är ju knasiga ni :lol:

Nu väntas en kopp java med mor min, mysigt. Ska väcka storjuvelen först, han sover som en gris :sleep: :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Näe, men NU såg jag K-inas inlägg! Schyst med kaptenen. En av fördelarna med att styra den båten kan jag tänka. :wink: :lol:

Till dig känner jag inte till alls, ska kolla upp. Grejen är ju den att man vill ha låtar som betyder nåt för oss två, inte bara en tagen ur luften för att den är fin om du förstår hur jag menar. Men man kan ju skaffa sig nya, vi gifter oss ju inte förrän om ett halvår. :D

Och Fredrik får vara side-kick när vi lånar honom och brukar bara köra och kompa sin fru när vi har familjebegivenheter, haha! Det är ju hon som "hör till familjen". :wink: Nu har jag iaf frågat och hon har tackat ja! Det gör tre och ett halvt säkra inslag på bröllopet. :lol:

Det är så roligt att alla blir glada och känner sig utvalda när man frågar om de vill vara med och bidra musikaliskt. Det värmer i hjärtat. Jag citerar Ernst: "Den bästa pensionsförsäkringen är att vårda sina vänskapsrelationer."

Jag tar en till som är bra: "Att gråta är som att duscha invärtes." Jag tycker han är fin allas vår Ernst. :heart:

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ernst... Jag bara älskar den galningen... Antar att det är antingen hat eller kärlek man känner! :lol: Han var prisutdelare i en tävling i Örebro en gång när Axel var i tvåårsåldern. (Axel hade två favoriter under många år och det var Ernst i sommartorpet och Lasse Berghagen på Skansen) När Axel fick se Ernst "live" så spärrade han upp ögonen och sa chockad:
- Hur kom han ut ur TV:n????

Sången jag menar heter Tillägnan. Det kom jag på när jag satt i bilen på ICA Maxi-parkeringen i åskregnet... Och ja! Den finns för här är en länk:
http://www.youtube.com/watch?v=J_R5VzUI0n4
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Axel tävlar med Jennys Anton i rolighetspris! :lol:
K-ina skrev:Sången jag menar heter Tillägnan. Det kom jag på när jag satt i bilen på ICA Maxi-parkeringen i åskregnet...
Sådär bara helt normalt. :wink: :lol: Tack!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

K-ina: Tvååringar är ju för roliga... :lol: Heja Axel fast han inte är 2 längre!

Idag har jag köpt en sak jag inte alls har råd med, med tanke på tvättmaskinen som ska köpas inom några dagar. En bärsele som man kan bära både storAnton och miniAbbe i. Fast inte samtidigt. Men ändå. Praktiskt va!? Som om Anton nånsin skulle acceptera att sitta fast på min rygg... :roll:

Vad har ni för tvättmaskiner? Vilka finesser vill ni/vill ni inte vara utan?? I need to know, när jag ska spräcka min tvättmaskinsoskuld! Den ska bo i köket, och inte vara kombinerad. Märke? Kvalitet?

Mina krav är:
Tyst!
Barnsäker (vill inte att bebbarna ska kunna sätta på den när inte jag vill, eller öppna luckan under färd!)
Så energisnål och vattensnål som går.

Ikväll är jag ensam, sambo är på kalas. Skönt och tråkigt. Och Abbe börjar på att bli en ny bebis med mjölkfri ersättning. Där fick jag för att jag var envis och tänkte att han bara var lite missnöjd och vägrade testa Nutramigen :roll: :oops:.

Kram på er mina vänner! :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jadu Jenny... Det där med att köpa saker som man inte har råd med vet jag ALLT om! Under en förmiddag lyckades La Familia shoppa loss på mer pengar än vad vi bränner på ett par månader... Först Fjällräven Outlet och sen... Håll i dig... Modo-shopen på Swedbankarena!!! :shock: Och det var JAG - som knappt fattar vad hockey är - som propsade på att Gustav skulle ha en träningsoverall i modofärger för nästan 500 kronor... :roll: Bara för att han sa:
- Den här passar mig utmärkt! :heart:

Tvättmaskin? Har den jag har och vet inte ens vilket märke det är... Men den går rätt tyst och jag behöver inga funktioner. Har kört min tvätt i 40, 60 eller 90 grader med eller utan förtvätt. Och det är allt...
Jag tror att jag skulle vara noggrannast med att se till att jag fick en bra garanti!
Lycka till!

Snart ska vi se film! Vi är kattvakter till grannen som har ett digert filmbibliotek. Kunde inte låta bli att norpa en film på sex timmar! En Western!!! :shock: När såg jag en sån sist? 25 år sedan kanske??? Men jag minns att jag älskade Kampen om Colorado och McCahan (så stavas det naturligtvis inte...) och detta verkade litet åt samma håll. Det blir tre kvällar på raken med hästar och pang-pang!!! :lol:
Mamma till två pojkar.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

inne på nåder och läser, måste skvallra kvällens garv:

Vi pratar olika preventivmedel jag och Fjällfar.
Min kropp är uppenbarligen inte så frisk och därför kanske inte så pigg på åverkan.. :roll:

- jaha...muttrar maken...så du menar att det är dags för barnmorskan att dra till fjälls med storsaxen?

:shock: :lol: :lol: :lol:

/Fjällmor (som springer ut å pussas :heart: lite till, blir gräsänka snart)

p.s 2åringar är ascoola

p.s igen, klinisk sköljning (tvättmaskinen) är oumbärligt för oss som har 2 eksembarn
kiki

Inlägg av kiki »

Tvättmaskiner :lol:

I lägenhet,,, hög centrifugering... minst 1600 helst 1800 varv/minut. Då torkar tvätten i ett nafs.

I köket,,, Lucka... så ser den ut som ett skåp eller diskmaskinen. Det är otroligt "fult" med det där runda hålet i köket.

Cylinda har bra sköljning oxå.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blomman skrev:Roligt med er som msn:ar varann i samma hus!! :lol: Ringer ni varann också istället för att prata direkt?? :wink:
:mrgreen:
Njae, men nästan :roll: Ibland är det lättare att säga det man vill i skrift, speciellt om man vill prata till punkt :wink: :!: Men oftast pratar vi öga mot öga, just nu sitter mannen ifråga och babblar här mittemot mig, så jag har fullt sjå att få till det här med tangenterna :lol: ...

Och fjällmor, vi har också pratat om "saxen" men jag tycker det är alldeles för drastiskt för min smak! Tänk om... Nej, vi fortsätter nog att räkna dagar och hmmm.... avbryta mitt i det roliga som vi gjort och OM det skulle visa sig att vi är urusla på matte (har bevisligen hänt en gång eftersom vi har en liten Frida :heart: ) eller OM man råkar... komma av sig... (eller i mig :oops: :lol: ) så får vi väl acceptera och välkomna!

Tvättmaskinsråd? Ja, vi har en billig bra, men den låter rätt mycket. En cylinda är det iallafall... Och används flitigt, kan jag lova! Men nästa blir en sjukilos, nu har vi en 5,5 och det är för litet.

Näää, nu måste jag nanna, tror jag, fast det är min tur att ha sovmorgon i morrn - åh, vad skönt! Gu, va ja ska snarka :sleep:

Puss på er :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Preventivmedel, ja... Inte direkt något jag tänker på nu, men inser att vi kommer att behöva göra. Det har vi inte gjort på åtta år...

Tips, vad ska man tänka på? P-piller kommer aldrig vara aktuellt...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag måste vara den enda snart fyrtioåriga kvinna i ett femtonårigt fast förhållande som fortfarande använder kondom och är nöjd! :shock: Och inte bara jag... Sambon tycker det är helt OK han också. Det har ALDRIG krånglat. Bara fördelar... Man använder den när man behöver den och inte var dag utifall att... Gillar inte tanken på hormoner alls. Och när man sen vill ha barn så är det jättelätt att sätta igång produktionen! 8)

Efter Gustav fick jag för mig att testa kopparspiral. Jag har aldrig varit mer ointresserad av sex! Antingen blödde jag i massor och länge eller så kände jag mig osäker på att det hela skulle fungera - och DET är avtändande! Dessutom stack sig sambon på koppartråden där inne i mig! :shock: :lol: :!: Usch, blä och fy!

Den dag vi verkligen känner oss tvärsäkra på att inga fler barn ska komma till oss har sambon sagt att han ska sterilisera sig. Jag vill inte det egentligen eftersom att han är en så underbar pappa och TÄNK om han vill ha fler barn med nån annan än mig???!!!! Jag menar inte att han ska lämna mig men om jag DÖÖÖÖÖR! :shock: :shock: :shock: Då kanske han skulle träffa en yngre kvinna och visst skulle jag unna mina killar att få fler syskon! Men... Det är ju hans kropp och han kommer kanske att göra det vare sig jag vill eller inte!

Ett annat effektivt preventivmedel är långa kvällar vid datorn och en sömnig gubbe! :lol:
Mamma till två pojkar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

K-ina: Vi verkar ha samma p-medelsstrategi! Kondom och datorkvällar och sömniga gubbar (och gummor...). Funkar fint här. :mrgreen:.

/LO: Päivi vet jag använder något som heter Persona. Lite krångligt tycker jag det verkar som, man kissar på en sticka varje morgon som en dator läser av och så säger den om det är säkert eller inte. På ett ungefär. Men det är utan hormoner iaf! Hur går det med Ivar :heart:?? :D Är du forfarande gråtig och svettig? Kramar till er allihopa, hur svettiga ni än är :wink:!

Tack alla för tvättmaskinsråd! Ska bli så roligt att kolla ut en! Och köket har blivit så fiiiiint, när sambon har flyttat på kylen (som nästan täckte fönstret så det blev mörkt :?) och pillat ner lite fult hudfärgat kakel. Köksrenovering som hittills inte kostat ett öre. Fast lite färg får vi nog investera i, och så småningom nya skåp och luckor. Lite i sänder, är strategin nu.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Preventivmedel - där är jag med dig, K-ina. Även om gynekologen tyckte det var en bra idé att ta fram storsaxen :shock: - själv var jag inte helt övertygad om detsamma :roll:

Tvättmaskiner, JennyH. Alla tycks rekommendera Cylinda. Samma här. Den vi har är extremt energi- och vattensnål, och med 5 sköljningar och superskölj som tillägg, vilket är väldigt bra även här, med två eksemraringar. Och precis som kiki skriver så blir tvätten nästan torr och torkar supersnabbt sedan.

Igår firades Barnens Kalas i Hembygdsparken i Ängelholm. Hur kul som helst, med clowner, sång, Pippi och annat roligt. Anton och Disa kärade ner sig i en väldigt rar flickclown, och gick hand i hand med henne genom halva parken, innan de kunde slita sig för att äta lite lunch. Efter en heldag där, så säckar stora älsklingen ihop och vill åka hem och bygga på sina pärlplattor som ska bli sjörövarflotta. Vi var väl själva lite trötta efter allt stohej och beger oss hemåt. Väl hemma börjar han bli lite hängig. Visar sig ha 39,9. Pang bom bara. Fortfarande superhet och vi varvar nu Ipren och Panodil. Inga andra symtom, och inte varit sjuk för övrigt. Och nu börjar jag oroa mig för att det ska vara urinvägarna/njurbäcken igen :cry: . Men han är inte lika stingslig som förra gången, och det är ju ett bra tecken.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"