Hej!
TorsMamma: Bra att du jobbar på med både träning och annat! Lägga sten i carport borde väl vara lite träning det med?
Men det var ju ett elände med tummarna!!

Inte bra att vara för snäll

Men jag vet - man vill väl och kan inte riktigt säga nej...
Alltså - den där gastric bypass opererade kompisen som äter massa kakor och bakelser!!

Den sortens operationer bekostas ju av våra skattepengar och det är verkligen att missbruka den nya chans i livet man får!

Men veganska kan ju kakor vara...
Det där har Clara spårat upp också... Att det mesta av lösgodis är veganskt!
Tanken är att hon vill bli vegetarian - helst vegan så fort hon bara "får" för oss. Vegan kommer jag i vilket fall inte tillåta innan hon är 18 år.
Det är HELT moraliska aspekter från hennes sida. Det är synd om djuren. Att jag köper t.ex ekologisk mjölk får henne inte att vilja dricka det. Även om kalvarna får gå hos sina mammor i det fallet är det grymt tycker hon. Även fast jag köper ägg från utegående fria höns räcker det inte för henne. Du har ju helt rätt i att man bör försöka förstå. Jag ska fråga mer, inte bara ifrågasätta och sträva emot som jag mest gör nu...
Men man blir orolig när man ser den där Freelee, finns på Youtube, t.ex den här:
https://www.youtube.com/watch?v=ZRuytGHlpNc
Tror inte hon kommer gå in för rawfood. Freelee rekommenderar att man ska äta 1 varmt mål/dag...
I vilket fall. Hon är rätt svår att tas med generellt och har mycket utbrott och ilska i sig

. Så för att gå henne lite till mötes lät vi henne äta vegetariskt under vår Cypernvecka. Så slapp man DET kriget i alla fall! Det fanns mycket vegetariskt och vettigt att välja mellan på buffén!
Lgh 140, vad bra att du kan träna lite i alla fall trots sammandragningar! Och toppen med trx-banden! Det gäller att hitta det som funkar!
Ja, det är banne mig inte lätt att vara tonårsförälder! Fick en stört-rakt resonemang från 13-åringen på resan!
Jag tränade ju på de flesta morgnarna. Och åt rätt lite frukost, frukt, lite juice och lite äggröra. För att på den tiden på dagen var jag inte hungrig. Då kom det :"
Mamma, jag tror inte du är nöjd med din kropp, jag tror du vill gå ner i vikt!"
"Varför tror du det??" "
Du tränar ju så mycket! Och äter jättelite frukost! Och så säger du till OSS hela tiden om hur nöjda vi ska vara, så är du inte det själv!"
Så återigen drog jag resonemanget om att jag blir PIGG av att träna, att jag vill behålla det jag har nu, att träning är bra, och att jag faktiskt utomlands i värmen inte HAR en så stor aptit på morgonen. De övriga måltiderna åt jag ju mycket! Det såg hon väl? Att jag visst är nöjd med min kropp! Puh... Jag ska fortsätta hålla fast vid att INTE gnälla över något på min kropp inför barnen. Och fortsätta stå på mig om att det är bra att träna!!
Lgh140, bra jobbat!
Cypernveckan då ja.
Det var
fruktansvärt varmt! Mellan 35-39 grader. För varmt för att jag ska tycka om det om jag ska vara ärlig...
Men de hade morgonpass 8.30, och vid den tiden kunde man stå ut.
Mån: Bodybalande 55 min (yoga/pilates inspirerat)
Tis: Bodybalance 35 min + senare på dagen vattengympa 45 min (ihop med döttrarna) I vattnet stod man ut med värmen.
Tors: Bodybalance 35 min
Fre: Bodybalance 35 min
Sön: då var det cirkelträning i hettan 40 min! Tufft!
Så jag är nöjd med träningen!

Rätt nöjd med kosthållningen också. Åt dessert på kvällen, men inte mer än så.
Fast det blev många goda drinkar förstås...
Men hjälp vad jag har svettats!

Och mitt i denna värme gräsliga klimakterievallningar som bara kommer som vågor, värre än någonsin!
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.