Vi har en fårskinnsfäll som vi har trätt ett örngott på längst upp, så det blir skönt att ligga på med magläge också. Fällen ligger ju kvar hur dom än bökar på. Ingen filt i övrigt, däremot ett skynke över sufletten så att det blir mörkt.
Jag lägger ned, hänger över skynket och ramsar som vanligt. Vid ev uppvak ramsar jag också. Det tog som sagt ett tag innan han verkligen accepterade att sova i vagn, men nu funkar det lika bra som sängen.
Första dagarna efter vi plockade bort selen fick jag nog putta ned (utan ett ord) 5-6 ggr innan han somnade. Sedan backade jag och lät honom hållas längre och längre. Ville INTE skapa underhållning kring läggningarna genom att mamma kommer och puttar ned varje gång jag sitter upp. Som längst tog det 45 min innan han somnade, men nu snurrar han runt några gånger, bökar lite och sover sedan på 5 minuter
Det går säkert att solfjädra, men det känns lite svårare att göra det i vagn. Jag hade nog gått en promenad med ganska mycket gung i om det verkligen hade krisat. Se bara till att det inte blir en vana så att du måste gå varje dag.
Ge henne förutsättningarna, ingrip bara om du bedömer fara (tex klättrar ur vagnen) eller ledsen bebis. Att sitta upp är ju ingen fara t ex.
Lycka till
Linda