Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vilka kloka tankar från Susanne* :heart:

Gablex, tycker att du skall byta ut kortet BUMS :!: Ta ett annat istället (för om jag tolkade dig rätt så är du inte nöjd med dig själv på nuvarande foto...) Men måste du verkligen vistas i utkanten... hoppas att du vill hänga här även om du har litet break.

Annars har jag inte kommit på några mer tips... jo har du mätt dig förresten :?:

Själv mätte jag midja, stuss och lår då jag började för 6 veckor sedan och tänkte mäta imorgon igen. Spännande :D

Mer om mig, mig, MIG... Har bytt jeans nu till ett par i mindre storlek. Kan inte dra upp dragkedjan och än mindre knäppa dem. Gummiband alltså och så får det bli tills de går på ordentligt :P

Att jag pratar så om detta nu igen är för att jag tycker att det hjälper mig mycket med motivationen och jag vill dela med mig såklart.

Jannika: Grattis till viktminskning även om jag hoppas att "körigt" inte innebär tråkigheter :?: Hur går det med införskaffandet av våg... :?:

Hur känns det annars inför imorgon :?:
Nancy

Inlägg av Nancy »

ps. nån som vet nåt mer om det där med vikten av att dricka vatten :?: ds.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Nancy skrev:ps. nån som vet nåt mer om det där med vikten av att dricka vatten :?: ds.
Vad jag "lärt mig" ang vattendrickande och viktminskning, är att man rensar ut slaggprodukter ur kroppen med vattnets hjälp, och att man får en viss mättnadskänsla. Kan inte komma på fler anledningar... Jo, att dricka om man är törstig, förstås ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Godmorgon :D
Lua skrev:Lugn, kära Mia! Nästa vecka blir det RAS på vågen.
Jag är SÅ glad att du hade rätt, Lua :!:

-1,4 kilo \:D/

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

ARG!

+0,2 kg igen! Jag är faktiskt inte värd detta!!! Är jätteduktig!!!
För tre veckor sedan vägde jag 0,2kg MINDRE än nu...

Historik
V01: -2,2
V02: -0,8
V03: -0,8
V04: +0,4
V05: -1,8
V06: -0,0
V07: -0,6
V08: -0,8
V09: -0,6
V10: -0,0
V11: -1,4
V12: +1,8
V13: -1,8
V14: +0,2

Total viktnedgång -8,4 kg och 6,6kg kvar. Är klar lagom tills jag går i pension om jag håller den här takten... :twisted:

Och jag har ingen orealistisk målvikt. BMI på 21 är väl inget konstigt???
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

-1.3 :D \:D/

Äntligen händer det något :!:

Mia - lysande :D

Lillamolntuss - är det inte så att man kommer till olika platåer :?: Ser ju ändå ut som du stadigt gått ner, förutom då senaste veckorna. Kan inte svara på om 21 är orealistiskt och det beror säkert på en massa faktorern. Har du vägt det tidigare :?:

Kram alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:oops: + 0,5 ... :oops:

:-$ Skall genast skärpa mig. :-$

Jag hittar inte det där med varmt vatten fast jag har boken framför mig och bläddrar och bläddrar. :? Om jag kommer ihåg tanken rätt var det i alla fall att man skulle dricka varmt vatten en gång/timme och det är inte någon stor mängd, bara en munfull eller så.

Det skulle få igång förbränningen vill jag minnas. :idea:

Heja, heja alla, detta klarar vi! :D Jag med! :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Tack Sussi :heart:

Mia: Underbart, snyggt, tjusigt :D \:D/ :thumbsup:

Lillamolntuss: Instämmer (som vanligt märker jag :wink: ) med kloka Susanne*. Stor kram till dig, det går säkert bättre nästa vecka :!:

Susanne: Elegant jobbat :D :-({|= :thumbsup:

Päivi: SKÄMS på sig. Äh, skojar bara såklart :heart: Du har ju sannerligen varit hur duktig som helst med att ta tag i dina gravidkilon, både denna gång och efter att du fått Hugo. Vet att du kommer igen nästa vecka :thumbsup:

Rapport från Nancy:
startvikt: 61,3 kg
förra veckan: 57,9 kg
idag: 57,3 kg = minus 0,6
totalt: minus 4 kg på sex veckor :D

:idea: Jag tog fram måttbandet också :!:

23/8:
midja: 77 cm
stuss: 100,5 cm
lår: 59 cm

5/10:
midja: 70 cm
stuss: 96 cm
lår: 56,5 cm

:shock: :D :shock: :D :shock: Vadå stolt :?: :roll: :wink: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D =D> =D> =D>

you go girl... :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

WOW, Nancy, minus sju centimeter i midjan :shock: :!:

Förstår att du köper nya jeans :D

härligt jobbat :thumbsup:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

Hej Hopp vänner, nya tag denna vecka och vågen visade -0,7 kg denna vecka..även om jag hade hoppats på typ 5kg.. :wink: Men så har jag fått mensen och därmed även frossat i oblogatioriska 200g choklad...Mumms, men det var det värt, då vart jag normal igen, men jag räknar med större ras till nästa fredag, I fix!!!

Då vill jag bara att Lua ska rapportera så ska ni få eran snygga lista!! :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lua

Inlägg av Lua »

Alva har fyllt år så frestelserna har varit många.... vilket visade sig i + 0,2 kg. Det är överkomligt, ju! Nya tag!

Kram Lua. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi: 8) :heart: Tack :D
miar70 skrev:WOW, Nancy, minus sju centimeter i midjan :shock: :!:

Förstår att du köper nya jeans :D
Mia, behöver inte ens köpa nya för jag jobbar mig nedåt och återanvänder gamla favvisar :roll: :wink: :lol: Tack för uppmuntran :heart:

duggan: Nu kanske jag irrar här men är inte 0,7 ganska rejält strålande om det finns chokladorgier inräknat :shock: :wink: :heart: :?:

Lua: 0,2 är försumbart så vi kan väl nästan säga att du bara stod still denna vecka :wink: Heja Lua :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev:Jag vill också påminna dig om din AC med en tendens att ibland sätta mål och visioner väldigt högt alternativt långt bort. Det KAN ju vara så även denna gång.
Gulle dig, vilken bra förklaring! Och ja, så brukar det kanske vara, men nej, den här gången SKA det gå!!

Helgen tillbringades delvis på toaletten med huvudet i toastolen och HALLELUJAH vilken platt mage man får av maginfluensa! :wink: Jag passade såklart på att väga mig mellan kräkorgierna och HALLELUJAH igen, jag hade gått ner! Jag rapporterar helt fräckt den vikten (viktminskning sedan tidigare rapport har jag ingen aning om) och säger att jag nu har 7,9 kg kvar att gå ner. För nu är jag PÅ igen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gablex skrev:Jag rapporterar helt fräckt den vikten (viktminskning sedan tidigare rapport har jag ingen aning om) och säger att jag nu har 7,9 kg kvar att gå ner. För nu är jag PÅ igen!
:roll: Vadå "fräckt" :?: I krig, kärlek och viktminskning är väl alla medel tillåtna :wink: 8) :lol: :?:

Heja Gablex :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"