OK Fjällmor - då får du ett eget kylskåp på De Nios Det blir Saras rum, för det har två fönster och ligger dessutom närmast ytterdörren, ifall inte den rumsliga kylan räcker till
Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hur många är med och kurar? Som blivande diplomater alltså?
Jag är ju gärna med, om jag får plats. Har ju faktiskt aldrig kurat, IRL. Stöd till en och annan via forum och mail, men maken "fixade" ju Vera...
Jag har lite kontakt med sandrasundell och kan försöka jaga ifatt henne.
Vet inte om hon bokat biljett, annars kanske kattklos biljett kan vara något för henne?!
Har du blivit av med den än kattklo?
Förrestn... himla trist att du inte kunde följa med.
Anna, jag är redo att vara en av de som håller i utbildningen för blivande diplomater. Hur lägger vi upp det hela? Planerings- och kontrollmänniska som man är
Angående sovplatser så har jag inga krav. Känner ju Diplomaterna sedan tidigare så en av er sover jag gärna med. Mia och jag har ju kampera ihop förut.
Vad synd kattklo att du inte kan komma Jag lovar att berätta allt om Campen sedan när vi kommit hem och har Stockholmsträff
Kram Elle
Storebror född -05 kurad feb-06 Lillasyster född -07 SM från start
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Elle - jag har skrivit litegrann här i tråden om hur jag tänkte mig det hela men jag är inte färdigplanerad än, om man säger. Tar mer än gärna emot din hjälp i ärendet
En Diplomat tar alltså ledningen varje natt med respektive villiga kurare, som då lärs upp, i gäng om hur många det nu blir, 4 st per natt skulle jag tippa. Utvärdering görs på morgonkulan. Övningar görs under dagen: vagning, buffning, ramsa. Överinseende Rektorska blir SusanD, enligt ansvarsfullt erbjudande Och jag, får man väl säga.
Så är det tänkt - tillsvidare
Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jag tar med glädje första natten, är laddad till tänderna
Ok, då blir inte upplägget riktigt som senast? Hur många kurbebisar kommer vi ha? Har ev en som är sugen, lillskrutten är nu 5 månader. Ska kurarna ta hand om alla barnen "sin natt" eller gör vi som senast att en hand(grupp) tar ett barn var per natt?
Vill du ha hjälp med något mer under kursens gång? Har du tänkt hålla föreläsningar som senast?
Susan, du blir eminent som ledare för alla praktiska övningar
Kram Elle
Storebror född -05 kurad feb-06 Lillasyster född -07 SM från start
Ja speciellt buffning på soffan, det är nämligen en av mina specialiteter .
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!