HJÄLP...utifall

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej igen,

ville bara berätta att junior sov bra under sin långlur 11.30-14. Trodde inte det eftersom han åt så "lite" kl 10.

Nu har han precis ätit igen och jag fick bara i honom ca 200. Skall detta mål ge honom smakportion också.

Jag skall försöka att inte hetsa upp mig över detta. Verkar han må bra på dagen och sover på natten så är det väl som det ska (och går upp i vikt förstås...).

Självklart måste de väl ändra sig. De växer ju hela tiden och utvecklas.

Får se om jag skall ändra på matschemat.....

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej gott folk. Rapport om min jämnårige prins lille E som alltid strulat med maten och jag kan säga att det går INTE bättre nu. Hattar hit och dit med hvudet vid både bröstet och flaskan och skriker och bråkar av och till. Det intressanta är att lille E som LADRIG kräkts i sitt liv nu under förkylningen minsann gjort det vid flera tillfällen och DÅ går det minsann att få i honom ganska bra med ersättning efteråt. (Tar aldrig emot några storståtliga mängder men 165 ml baby-plus kan gå ner efter en rejäl uppkastning.) Jag har tolkat det som att han faktiskt äter tills han är mätt i vanliga fall och protesterar när jag övertrugar. När han spytt är han uppenbarligen INTE mätt och äter därefter.
Vi kan nog samtliga tagga ner lite.
Och jag rekommenderar STARKT till er lyckliga ostar med överflödande bröst att ÄNDÅ ge baby plus som nattslurk, då behöver ni inte fundera så mycket om de är hungriga på natten.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"