När ska förmiddagsluren bort?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Och så har vi ju tillrättaläggandet. Det är ett enastående verktyg i sig. Läs på i Verktygslådan :idea:

Små älsklingar ska ha förutsättningarna att sova så gott, och det har man ju liksom inte om man sitter upp och pillar och klär av sig och babblar och håller i gång med allt möjligt :roll: :lol:

Så då kan man av och till behöva bli påmind om vad som gäller, nämligen att det är meningen att man ska ligga ner som folk :!:

Detta tillrättaläggande ska förstås göras liksom i förbigående, men distinkt, snabbt och ordlöst, och bara någon gång eller två, i Attityden av Självklarhet :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej Lovis, alfsmamma och ni andra!

Ursäkta att jag inte svarat, vill inte verka högfärdig men vi bor utepå sommarstugan och därför har jag inte tillgång till internet annat än undantagsvis. Blev så förvånad när jag såg att min gamla tråd var på tapeten igen :)

Lovis, Sagas schema ser ut så här:

7.00 Morgon med välling
11.00 Lunch
12.15-14.45 Sömn ute i vagnen
16.00 Middag
19.30 Välling
20.00 God natt

Det har funkat utmärkt från första dagen i princip, det vill säga de "långa" vakenpassen har aldrig ställt till problem. Det som var lite struligt i början var ju att jag lärde henne somna själv i vagnen dagtid, vilket tog sina modiga 4 dagar. Men femte dagen somnade hon snällt och har fortsatt med det. Kändes ju lite grymt att väcka henne efter 45 minuter och sedan ha henne uppe till klockan 20, men jag visste ju att det var enda sättet för henne att lära sig. Konsekvens, konsekvens och Attityd :!: :lol:

Det var någon som funderade över att man inte skulle kunna lägga älsklingen direkt efter maten. Det har jag aldrig upplevt. Tänk på standardmodellen, de ska vara proppmätta när de somnar! Och se på våra vänner djuren; efter ett riktigt skrovmål gäspar de stort och tar sig en lur. Så inte tror jag man behöver reservera tid för matsmältning. Ner i vagnen/sängen bara :!: :D

Nu måste jag sluta min mamma gnäller jag är nämligen uppkopplad via hennes telefon = dyrt, dyrt...

Kram, Linda
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Sagalinda skrev:Nu måste jag sluta min mamma gnäller jag är nämligen uppkopplad via hennes telefon = dyrt, dyrt...
:D Jo tack, det känner vi till :shock: Så jobbar jag hela tiden, i timmar varje dag :roll: :cry:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:D :D :D

Var kanske lite otydlig, uppkopplad via hennes MOBILtelefon skulle det vara... :D Ännu dyrare....

Kära söta Anna menar du att du inte har bredband eller ADSL eller vad nu den korrekta tekniska benämningen är :?: :shock: Du är verkligen beundransvärd som offrar så mycket tid o pengar på att hjälpa andra - borde ju finnas någon stor prisutdelning dit man kunde nominera dig... :P

Kram vi syns i övermorgon!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"