Hej Lovis, alfsmamma och ni andra!
Ursäkta att jag inte svarat, vill inte verka högfärdig men vi bor utepå sommarstugan och därför har jag inte tillgång till internet annat än undantagsvis. Blev så förvånad när jag såg att min gamla tråd var på tapeten igen
Lovis, Sagas schema ser ut så här:
7.00 Morgon med välling
11.00 Lunch
12.15-14.45 Sömn ute i vagnen
16.00 Middag
19.30 Välling
20.00 God natt
Det har funkat utmärkt från första dagen i princip, det vill säga de "långa" vakenpassen har aldrig ställt till problem. Det som var lite struligt i början var ju att jag lärde henne somna själv i vagnen dagtid, vilket tog sina modiga 4 dagar. Men femte dagen somnade hon snällt och har fortsatt med det. Kändes ju lite grymt att väcka henne efter 45 minuter och sedan ha henne uppe till klockan 20, men jag visste ju att det var enda sättet för henne att lära sig. Konsekvens, konsekvens och Attityd
Det var någon som funderade över att man inte skulle kunna lägga älsklingen direkt efter maten. Det har jag aldrig upplevt. Tänk på standardmodellen, de ska vara proppmätta när de somnar! Och se på våra vänner djuren; efter ett riktigt skrovmål gäspar de stort och tar sig en lur. Så inte tror jag man behöver reservera tid för matsmältning. Ner i vagnen/sängen bara
Nu måste jag sluta min mamma gnäller jag är nämligen uppkopplad via hennes telefon = dyrt, dyrt...
Kram, Linda