Nancy utan nätet ber om hjälp!

Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det innebär vad du vill att det ska innebära. Om man lägger 19 eller 18.30 spelar inte så stor roll för en Säker Sovare. Och man behöver inte vara så himla petig med minutrar hit och minutrar dit heller! Alltså, en halvtimma + eller - är inget jag ens noterar :shock: 8) :lol: !
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hhmm... fast Hugo tycks ju notera den halvtimman, eller? :-k Annars kan jag inte förstå att det var sådan skillnad igårnatt mot tidigare nätter? Funderar också på det sammanlagda antalet timmar som han sover/dygn. Nu blir det ju 30 minuter mer.

Men annars förstår jag vad du menar :D :roll: ; så på minuten lika är ju inte Hugos läggningar någon kväll att man kan säga att han läggs alltid prick klockan 19.00. Det är 18.45, 18.50, 18.55, 19.10, osv. osv.
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Gör det du tror på - det är hemligheten med all barnavård :wink: :lol: ! Attityden du vet - den gör underverk!
A lie
Inlägg: 201
Blev medlem: sön 01 jan 2006, 19:08
Ort: Stora Mel?sa, ?rebro
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Hört något mer hur det går för Nancy med Leia-bus? Pratar du med henne så hälsa från mig och att "pinglorna" saknar henne och hoppas hon snart har nätet igång!/ A lie

PS Håller tummarna för att det bara är magsjukan som ställer till sömnkrånglet... Kan ju annars vara dags för en dagslur? Som jag skrev i en annan tråd:
tror att olika barn är mogna för endast en dagslur olika fort. Vissa kanske redan vid 10 mån andra först vid 18 mån, men att de flesta blir det ngn gång mellan 12-15 mån. Därav som Anna och MM har lite olika bud. Widar höll på att strula med mornarna jättelänge och sedan blev det även kvällarna. Då vi tog tag i saken och ändrade sovningen från 10.30-12 samt 15.15.45 till 13-15 så har det hela gensast fungerat klockrent. Så lyssna efter och kän ditt barn, är det moget för en lur eller bör ni fortsätta jobba med två?
, lite extra svårt med Leia bara att hon är svår att placera åldermässigt, så där får nog Nancy+ make känna efter extra mycket och lita på sin intuition... ;-)
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Nancy tror sig få nätet tillbaka idag. Vi håller tummarna! :wink:
A lie
Inlägg: 201
Blev medlem: sön 01 jan 2006, 19:08
Ort: Stora Mel?sa, ?rebro
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Jag med - saknar henne ju!!! :wink: :heart:
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vill skicka ett stort TACK till Päivi för hennes insats som spökskrivare i denna tråd :!: :D

Kan även berätta att vi den senaste veckan
a) väckt Leia kl 07.00 eller
b) tagit upp henne då hon vaknat på eget bevåg inom marginalkvart

Var laddad till tänderna efter det Mammut Maria skrev (och Päivi återberättade) och var beredd på att vänta till 11.00 (minst) på ett omsomnande.

Det tog 20 minuter... :wink:

Ingen musik, bara EN pangramsa vid ev uppvak runt kl 06.00.

Fortfarande piper hon till vissa dagar just vid 06 men nu somnar hon om efteråt och sover 20 eller 45 min.

Tänkte på en sak AW skrev: (ungefärligt citat) "har faktiskt aldrig haft några problem med tidiga morgnar". Nu gissar jag att Annas barn är av kött och blod de med så vari ligger då skillnaden :?:

:idea: Jo, gissar att fru Wahlgren har en attityd av Guds nåde och det är DÄR hemligheten står att finna :wink: :lol:

Angående musik och andra "ritualer": kan det vara så att vi måste passa oss för att hamna i ett evigt mönster av ritualer, fixande och trixande som ju strider mot vår vardag :?:

Ok, ramsa och godnattskratt i all ära men det är ju bara medel för att hjälpa lilla barnet in i bra rutiner och inte särskilt betungande för några inblandade parter. Däremot att stiga upp varje morgon och sätta på musik kanske inte hör till det vi önskar oss alla dagar...

Nu känner jag att jag har redskapen och tankemönstret för denna vända och tackar varmt för stöd och hjälp :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"