En jättemegabajsblöja innan morgon!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Inget den här morgonen heller! :D Däremot en vanlig potta efter välling. 8) Ska nu fortsätta med att servera blåbärssoppa till mellanm¨ål och dricka till maten, men annars mat som vanligt. Det gäller att hitta balansen... jag vill att hans lilla mage ska vänja sig stegvis till vanlig mat - men o andra sidan vill jag inte att han härnäst får trög mage! :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Hallå - vad är detta !? Potta? Har du skrivit fel på åldern på vargungen :shock: ? :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ser man på - något som Mammut har missat... :P Gossen Billing har en Mycket Regelbunden Mage - dvs vi har vetat sedan har var ca fem månader gammal med några minuters marginal när det är dags. :shock: Så då köpte vi en potta till honom när han kunde sitta stadigt - vid jul. Den första januari var det premiär 8) och det fungerade jättefint från första gång! :D Varför ska han göra bajset i blöjan - resonerar jag - när han kan göra det i pottan? Det måste ju ändå vara bekvämare för honom? Så nu sitter han efter sömn och efter intagen måltid någon minut - och oftast produceras det också! Och du skulle se den glada minen och det breda leendet! :D :D :D
Helt kravlöst är detta - kommer det något så gör det det, och gör det inte så - nähe. Blöja har han på i vilket fall som.

Och det har inget alls med sömnforum att göra, så nu sätter jag själv punkt innan madame påpekar åt mig att jag är ute och svirar i fel forum med mina berättelser... :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Coolt! :D
Krümel
Inlägg: 620
Blev medlem: fre 10 dec 2004, 12:28
Ort: Borlänge

Inlägg av Krümel »

Jag fortsätter i fel forum :shock: :D Visst är det kul när de bajar på pottan! Det gjorde Lovisa länge också. Vi provade regelbundet efter sömn och när vi skulle byta. Helt kravlöst också såklart. Sen kom det andra tider... När hon började krypa blev det sakta men säkert helt ointressant att sitta still på pottan. Men det är såklart inget tvång. Var trevligt att slippa bajsblöjorna bara... Men en kompis son som är lika gammal har fortsatt sitta på toan. Han gillar det och gör så tydliga grymtningar när det är dags att det känns nästan elakt att ignorera!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "