Hej Therese,
Ursäkta jag säger, men har du läst SHN boken över huvud taget? För det du gör är inga av verktygen som verktygslådan tillhandahåller.....
Jag rekommenderar du läser boken Internationella SHN 5 ggr innan man kurar (om det nu är "Kurar" du anser dig göra?)
Min motfråga blir, hur tänkte du hon skulle somna och somna om själv med dessa verktyg? Dvs. Napp och handpåläggning vid varje uppvak? När grundtanken med SHN är att man somnar och somnar om själv "utan" assistans i slutändan.
Så därför frågar jag dig tillbaka, hur tänkte du tänka framåt? Tror du detta löser sig "av sig självt"? Känns detta förenligt med SHN boken?
Vad jag menar är, om du tycker detta passar dig och funkar för dig är det OK för mig och vill du kalla detta för att du lär ditt barn sova själv är det också ok för mig, många har klarar mera med mindre, bara "attityden av självklarhet" är där.
MEN, kalla detta för en "SHN kur" enl. Anna Wahlgren är inte att göra kuren i sig rättvisa om du är med?
Ps. vare sig vi kör Barnaboken med SM - Standardmodellen eller SHN - Internationella Sova Hela Natten - så har inga barn sina nappar kvar efter ca 4 mån ålder. Ds.