God morgon!
Länge sen nu men allt har flutit på så fint att jag inte ens behövt logga in här
Lillgris är nu 19 månader gammal och en mycket kavat och bestämd liten fröken. Hon är snabb, glad, bestämd och väldigt aktiv, allt ska gå fort annars blir hon direkt uttråkad. Böcker kastas åt fanders om vi läst dem fler än 3 gånger och pussel måste bytas ut redan efter en vecka

Väldigt snabb helt enkel. Allt har gått så bra på alla sätt TILLS att jag började jobba för 6 veckor sedan. Lilla fröken tycker INTE om detta och har protesterat i högan sky. Pappan står som fallen från skyarna och vet inte vad han ska göra då storebröderna inte alls protesterade på detta sätt när han gick på föräldraledighet.
Nu till problemet, hon vaknar varje natt och ropar och ropar på mig, hon är arg och ledsen fram och tillbaka och vill att jag ska krama och pussa på henne och lugna henne. Detta har hon gjort nu i över 6 veckor. Det är rätt tydligt att hon saknar mig och vår närhet på dagarna.. men vad ska jag göra? jag behöver jobba nu och pappan behöver få vara hemma med barnen.
Hon sover
19-07
12-13:30
äter rätt ok men inte allt vilket hon såklart heller inte behöver göra
frukost oftast yougurt och smörgås
lunch helt vanlig mat
mellis vid 14.30 som oftast är frukt nötter och smörgås
middag helt vanlig mat
kvällsmål lite varm mjölk och en banan
Hon delar rum med mellanbror som som tur är sover igenom hennes nattliga protester..
Mörkt svalt rum, inga konstigheter, spjälsäng med en liten snutte, ingen napp, torr blöja vid läggning efter ett långt och skönt bad
vi busar och gosar på kvällen med böcker och närhet och pussar och en massa bus
JAG FÖRSTÅR INTE PROBLEMET.....?!?!?
hoppas ni hittar nåt, är lite desperat på sömn nu, är på nytt jobb och är svintrött helt enkelt med svarta ringar under ögonen, kan ju inte vara uppe hela nätterna, hon är ju inget spädbarn längre
kram på er