sover aldrig...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag känner igen det där med att barnet inte "vill" ta flaskan. Vi hade förvisso inte något behov av det mer än att det kunde vara bra att det fungerar med flaskan så vi hade inte försökt "på allvar".
Men efter vi köpte nya nappar till flaskan som ska vara mer "di-vänliga" och påminna om bröstet osv. så fungerar det! Första gången vi provade med de nya napparna åt dottern 120 ml tillägg!
Så det kan, förutom attityden, kanske hjälpa om ni provar en annan typ av napp.
UlrikaM

Inlägg av UlrikaM »

Jo, dagarna funkar rätt OK nu även om det är himla svårt att hålla honom sovande. Jag sliter verkligen och är ute och drar vagnen 3 gånger varje dag i timtal. Dock brukar han vara nöjd med att bara vara i vagnen de stunder han inte sover. Har nu letat rätt på en gammal vagn som vi kommer att kunna ha på balkongen, så att jag slipper gå ut och promenera varje gång det är sovdags. Hoppas det funkar!

Nätterna är dock inte det minsta bättre - han förknippar nattsömnen med att snutta och jag tror att det är en "omprogrammering" som krävs. Tror dock att vi behöver samla oss lite inför den... Just nu är vi så trötta att vi inte riktigt orkar ta tag i någonting. Vi försökte vagna honom till sömns ett par kvällar och han skrek nonstop i 2 timmar för att sedan sova i 10 min och därpå börja om på nytt. Kanske har vi fel teknik, men jag har fått vagningen visad av min svägerska som använt tekniken på sina barn. Efter dessa kvällar blev han förkyld, nästan i protest kändes det som, och vi avbröt alltihop. Vi får ta nya tag när vi samlat lite kraft!

Ulrika
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Hej igen UlrikaM :!:

Bra att dagarna funkar någorlunda :D ! Hoppas att du snart får vagnen du ska ha på balkongen. Poängen är ju att lillen ska lära sig sova TROTS att vagnen står stilla.

Har du SHN-boken? Om inte, beställ den här på hemsidan. Kolla in DVD:n för att få rätt vagningsteknik. Boken är lättläst och funkar som en upplagssbok sen. Läs boken fram och tillbaka några gånger och ta ett djupt andetag och så kör ni igång med KUR med stora bokstäver!

Right here waiting for you... :D OM du har fler frågor...

Lycka till med batteriladdningen :wink: !
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"