2,5 år och ska börja dela rum med lillasyster

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Hanna1012

Re: 2,5 år och ska börja dela rum med lillasyster

Inlägg av Hanna1012 »

usch, ja du har ju rätt... det har inte alls blivit så mycket kur på emil som jag hade tänkt. jag har fullt i hela huvudet av lillasyster och eftersom maken nattar emil och det bara är jag som har läst så blir det liksom halvrätt, och jag har inte energi att vara dunderkonsekvent åt honom också när jag fokuserar på astrid och försöker hålla min egen magklump stången. jag gav honom lite bekräftelseramsa ikväll, men till slut fick han ändå ha dörren öppen mot att han skulle ligga kvar i sängen.

och på tidigare ämne - jodå, han kommer upp till dörren hur stängt och kolsvart det än må vara.

Han har nu fått ha väckarklockan inne hos sig, ytterligare en eftergift, och vi testar vattenflaska bredvid sängen. När han sov middag idag så kom han upp efter halva tiden ungefär och jag testade argumentet veckarklockan och ledde tillbaka osv men i slutänden var han ändå uppe.
Astrid 2012-10-01
Emil 2010-07-31

Misslyckad/avbruten kur av Emil dec 2011 (ungefär, tror jag), ny plan är följande:
Kurstart för båda barnen 14/2 i varsitt rum, i Emils fall punktinsatser och justeringar snarare än regelrätt kurning.
Hanna1012

fortsätter vakna för tidigt!

Inlägg av Hanna1012 »

jag tog ny sats med emil igår, kvällar och nätter går bättre nu faktiskt :)
men morgnarna! han tycker att väckarklockan är jätterolig, och är väldigt noga med att den ska vara med - men inte sjutton ligger han kvar i sängen på morgonen för det! då är det plötsligt som att han inte bryr sig längre. eller inte fattar, eller vad det nu är frågan om.

han har så länge nu sovit bra på morgnarna, men då har annat krånglat, så det här är ju mäkta irriterande. finns det några spontana tankar på hur vi går vidare med morgonstrulet?
Astrid 2012-10-01
Emil 2010-07-31

Misslyckad/avbruten kur av Emil dec 2011 (ungefär, tror jag), ny plan är följande:
Kurstart för båda barnen 14/2 i varsitt rum, i Emils fall punktinsatser och justeringar snarare än regelrätt kurning.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "