Radioinhopp

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Alma

Re: Radioinhopp

Inlägg av Alma »

\:D/ Tack Luvisen, det gäller att ropa hej i förtid... Sedan kan det vara för sent :lol: !

Hittills har det gått över förväntan. Det som från båda femåringarna först var ett unisont NEJ har nu blivit spännande. Sonen har behållit några NEJ till vad han inte vill vara med om, men brutit dem lika snabbt och velat äta lunch där, godkänt vilan och fnissat med de andra stora barnen osv.

En sådan skillnad det är att se barnen komma i storgrupper när de har behov av det och vill komma över problemen med det - mot tidigare när vi ägnade kraft åt att peppa och övertala och försöka...

Kanske är våra barn lite senare i utvecklingen än andra bara... De flesta fyraåringar stolpar säkert in på dagis med glädje. Våra är fem och nu har de kommit dit.

Men än så länge är någon av oss andra med. Vi får se när barnen vill att vi ska försvinna.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej, äntligen fick jag tid att lyssna.
Härligt SusanD =D> =D> =D>

Du skriver väl nästa gång du är med så vi får lyssna???

Alma-
Kanske är våra barn lite senare i utvecklingen än andra bara...
det tror jag inte, snarare är det tvärtom :heart:

Kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack Krisse :)

Självklart hojtar jag nästa gång jag gör ett radioinhopp. Det blir ganska bra respons på programmen jag är med i och det gillar jag.

I torsdags var Emil, vår äldsta son, med i radion. Programmet heter uppspelt och sändes i Radio Kristianstad mellan 12-13. Han hade skrivit ett brev till Helen där han bjöd in henne till skolan och hon kom.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
helamig

Inlägg av helamig »

Hej!! :D

Kul att fler ville skriva om dagisstart. Vi gjorde ett försök här nu i två veckor innan vi åkte till Gotland i två veckor. Första dagarna tyckte hon det var roligt men när hon förstod att hon skulle vara själv så blev det stora protester. Det verkar inte som hon alls tyckte det var någon bra idé. Så nu skippar vi det ett halvår-år till.

Det var för hennes skull vi testade, att hon skulle tycka det var roligt. + att förra vintern var så himla tråkig (tyckte jag) Kallt och barnen ville inte vara ute. Mkt tv inne blev det. Men denna vinter är en vän till mig mammaledig så vi får väl försöka roa oss.

kram på er :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Alma

Inlägg av Alma »

Hej helamig!
Vi gjorde likadant - ett test för ett par år sedan. Ogillades när det blev tydligt att det var ett ställe utan föräldrar. Vi hoppade av.

Och gör ett nytt försök nu. Får se vart det leder och om behovet av skolförberedelse (som vi ser det) är moget, eller om vi ska göra på annat sätt.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"