Hej ni kloka!
Här återkommer jag med några funderingar jag har om min lilla tös. Hon är nu lite på 7 månader, men två månader för tidigt född så vi säger väl 5 då

Hon har som sagt följt standardmodellen från början och fått vara med om SHN kuren i januari. Så sömnen fungerar fint. Mina tankar gäller hennes schema och separationsgråt.
Vi har haft detta schema sedan januari och då verkade hon orka fint - nu har hon den senaste månaden varit supertrött och gnällig och jag vet inte hur jag skall tänka här..
Schemat ser nu ut såhär:
07 godmorgon gröt och ersättning
08:45 sova 45 min.
10:30 lunch köttpure och ersättning
11:15 sova två timmar
13:30 mellanmål fruktpure och ersättning
15:30 sova 45 min
16:30 middag pure och ersättning
17:30 bad
18:30 välling
19:00 godnatt.
Det känns galet att hon är vaken så kort tid på förmiddagen innan långluren, men hon är sååå trött även det passet. Sedan blir det ju lunchdags ganska snart, och vill gärna ha långluren nära på lunchen så att hon sover gott. Kan alltså inte senarelägga lunchen för hon är vrålhungrig, och vill inte lägga henne senare..
Jag tycker schemat ser lite knasigt ut - hon är vaken en så lång tid på eftermiddagen. Och ett längre pass till kvällen. På kvällarna har jag i regel nattat en kvart innan så att hon somnar kring 19 ändå, men hon brukar gnugga sig i ögonen redan före 18..
Vad sjutton ska jag tänka nu? Varför är hon så trött?
På nätter na sover hon bra - brukar vakna vid 5-tiden och böka omkring en stund men somnar om inom 10 minuter...
En annan fråga gäller mammighet. Hon har börjat bli otroligt ledsen om hon ser att jag går bort, och i synnerhet om jag sätter på mig kappan och går ut. Då lär hon ska gråta hjärtskärande ledset. Jag vet att det hör till, men är lite förvånad över att det kommer nu redan.. Tankar? Tips? Något jag ska tänka på?
För övrigt är hon en nyfiken en som lärt sig åla smått, och hänger med mig i hemmet med olika sysslor, varvat med ensamma stunder med sina leksaker.