Ja, ibland är det bra att inte få svar direkt och lita på sin magkänsla istället! 8) Vilken härlig natt ni fick, fint jobbat!! =D> Fastnar man inte i detaljerna utan ser till helheten istället blir man själv lugn som en filbunke och får en nöjd och glad bebis som vet att mamma har koll. Någonstans där träder den fantastiska NJUTNINGEN in....
1. Mjölkproduktionen ska ju i teorin ställa in sig så att det finns mjölk när bebisen efterfrågar det. Men jag helammade inte, så hur det fungerar i praktiken vet jag inte. Så om du borde mjölka ur eller inte nu när det är dags för ökningsperiod vet jag inte. Någon annan kanske vet? Pump är i alla fall rätt trevligt att ha, handmjölkning är rätt jobbigt och kladdigt tycker jag.
2. Jag har också funderat över det där, men vår lilla har inte haft mössa på sig inne mer än första dagarna på BB. Jag brukar tänka hur jag själv skulle vilja ha det och jag skulle definitivt inte vilja ha mössa inne så då sätter jag inte på det på dottern heller.
3. När du buffar kan du ha ena handen spridd över nacken så att några fingrar ligger över huvudet. Men när nacken börjar bli så stark att man skulle vara tvungen att ta i för att lägga huvudet på plats har jag låtit huvudet vara och haft handen över skulderbladen istället. När jag vagnade så tog jag det lite försiktigare tills liten la ner huvudet själv, för att undvika knycken i nacken. Buffningen upplever inte jag som lika "knyckig", så där tror jag det spelar mindre roll.
4. Tryckpressen är som du skriver ett sätt att hjälpa barnet att lägga ner huvudet, men jag tycker precis som du att det är rätt jobbigt, främst för ryggen. Vagna utan tryckpress du om det fungerar lika bra!
5. Någon barnaboksmammagrupp tror jag inte det finns, men om någon startar en i närheten av mig är jag på direkt!
Ja, visst är forumet fantastiskt!!