Pumpa ur lite själv en gång mitt på natten efter exempelvis att du redan varit och ramsat för sonen. Kom ihåg att inte pumpa dom tomma då du i sådant fall riskerar att öka på mjölkproduktionen.Aj, mina bröst.De är vana vid nattamning... Men inget sånt i natt ju!
Förstår att det är tungt men det är ofta många uppvak alldeles i början på kukren.Lyckades få honom att somna in på cirka 30 minuter. Han har hittills vaknat elva gånger.
Strålande arbete =D>Det som kändes positivt var att jag höll hans schema stenhårt idag, att jag lyckades få i honom mer mat än annars under dagen, att jag inte har tagit upp honom någon gång under natten, inte sagt någonting annat än ramsa, varit bestämd och målmedveten i mina handtag med honom (inget dutt och smek utan handfast och bestämt), att jag inte har ammat honom
Självinsikt kommer man långt på. Du fortsätter helt enkelt att läsa boken, ha den med dig vid frukosten och vid sängkanten och på bussenDet som inte kändes bra var min "oförmåga" att kunna gå ut emellanåt och lyssna på hans reaktion. Och att jag TROTS att jag lusläst boken och läst flera gånger... ÄNDÅ kände att det hade krävts ÄNNU mer läsning....
Safarin och Säkerheten
Inatt backar du med buffning och solfjädring och all trafik inne i barnets rum skall du vara otroligt försiktig med. Du stör när du är inne i hans rum och du lämnar då även din post som vakt av dörren så att inga vargar slinker in.. Stå på din post på utsidan av den stängda dörren och ramsa ramsa ramsa. Olika tonlägen, olika styrka och olika budskap med ramsan. Allt beroende på vilken typ av fråga din son ställer.
Kom ihåg att inte verktyga ett barn som är argt. Verktyga innebär att buffa, solfjädra, ramsa eller vagna.
Du skall definitivt inte ramsa om barnet är glatt och ligger och jollrar eller leker med snutten. Då ska du bara vara sååå tacksam att han sköter det hela själv
Lycka till nu med nattens arbete. Väntar ivrigt på morgondagens rapport!!!