Tack för tipsen Sagalinda!
Huvudänden är redan höjd sedan förra förkylningen, kändes aldrig som någon idé att sänka.
Att amning hjälper har jag själv kommit på. Har gått från en amning per dygn till ca 4 nu. Tyvärr ligger ju en av dem ofta på natten...
Var köper man eterisk inhalationsolja? Finns det på apoteket eller måste man kolla hälsokostaffär?
Vet du namnet på någon c-vitamin i askorbatsyra? Sökte på Helhetshälsa men blev inte klokare av det. Hur ges detta till en bebis?
Är det jag eller lilltrollet som ska undvika komjölk och spannmål?
Även om jag fortfarande hoppas på att problematiken ska ge med sig så fort förkylningen släpper så känner jag att jag måste planera för en minikur så att jag är beredd i så fall.
Jag är helt med på att jag ska verktyga direkt vid första pip första natten. Vad jag däremot inte känner mig säker på är hur jag ska verktyga. Att buffa har ju inte fungerat så bra för oss på sistone, det känns som om trollet bara blir förbannad eller ännu mer förtvivlad. Men att gå direkt från att ta upp och amma vid panik till att ramsa och lägga tillrätta känns inte heller helt bra. Då kanske han känner sig övergiven?
Som det är nu så är det stor skillnad mellan uppvaken på natten och hur det kan vara på dagen. På dagen är det oftast ilska som ibland övergår i lite gråt. På natten är det däremot total förtvivlan. Som om han inte är rädd för vargen utan som om vargen redan står och biter honom i fötterna...
Jag förstår ju att det förmodligen blir ett par jobbiga nätter innan lugnet lägger sig och att det måste få vara så. Men eftersom vi aldrig haft det så här så är jag rädd att jag inte kommer att klara det. Kommer jag att klara stå emot när lilleman står i sängen helt förtvivlad och sträcker armarna mot mig och säger "mamamamamama"?