Hej igen!
I helgen var vi tvugna att åka till akuten igen. Lillan hade så himla hög feber, igen

. Den här gången fick vi pencillin och vips så var hon sig själv igen på bara några timmar, ja fast i en extremt trotsig version

. Herre gud säger jag bara

. Men vi satte igång ett åtgärdsprogram igår och det funkar ju klockrent

.
- Jag vet ju inte vart tallrikarna ska stå! Oj oj oj! Hjälp mamma, jag vet inte hur man gör, snyft snyft

.
Lillan kollar på mig som om jag misst förståndet helt men inser efter några minuter att mamma nog faktiskt inte vet vart dom ska stå, så det är väl bäst att Lillan själv fixar det här helt enkelt.
-Vad gör man med dom gamla blöjorna? Jag har en påsen men oj vad ska jag göra nu? Snyft snyft

, kan du hjälpa mig Lillan?
Och Lillan hjälper så gärna till och när man ändå är igång så kan man väl lika gärna kasta ut påsen med blöjor också tycker hon.
Vi ska gå ut och på en gång lägger hon sig på golvet och trotsar.
-Hmmm. Här är tröjan och då..hm (tänker tänker) jo, den ska sitta på armen, men hur då? Vart är armen? Nä, jag kan nog inte....
Lillan sträcker fram armarna och sen flyter det mesta på, men lite "konstiga" frågor från mig om vart saker ska stitta på kroppen och hur man gör, så vips så har hon kläderna på sig
Och när vi ska lägga henne för kvällen...(ska väl berätta att vi två kvällar i rad hade värsta utbrotten vid läggning, fy skjutton vad förbannd hon var för nu vet hon ju vad vi gör när hon går och lägger sig #-o , sitter och myser i soffan utan henne!!!)...men med samma rutiner som alltid, massa skratt och gos och pussar så funkar läggningen och vilan
Med massa av sånt här och social delaktighet så funkar det igen bara på två dagar

Fast det krävs en massa tankeverksamhet från mig och tålamod. Jag får kvickt planera ut hur jag ska hantera en situation som uppkommer för att få den åt rätt håll. Det märks att hon känner att vi har en balans igen och att jag styr båten och vet vart den ska (och det är ju lite konstigt egentligen med tanke att jag inte ens vet vart man ska ställa tallrikarna när vi ska äta

).
Ja, det var en lite uppdatering bara
/Bellan