Hur ska jag då gå tillväga med luren inne? Precis som till natten fast annan ramsa? (vanliga kläder osv)
Ja, tänk om AnnaW hade skrivit en bruksmanual som vi kunde följa till punkt och prickaInatt får han och syskonet sova nere och jag är peppad inför natten: detta nattkrångel skall snabbt tas ur lilleman! Men hur? Vad gör jag eg. för fel?![]()
När ska jag ramsa - inte ramsa? .
Inget spring, men inte pga gallskrik? Hur kan du se att han sitter och kramar sin nalle? Tänder du lampan eller har du såpass ledljus från dörren sedan när du öppnar att du ser?Jag måste nog erkänna att jag gått in när jag inte borde (dock inget "spring" men inte pga gallskrik) När jag går in så sitter han och kramar sin nalle
Nu behöver du inte bekräfta separat längre. Såg att ni pratat om detta tidigare i tråden. På morgonen vill vi minska verktygandet. Den där kniviga balansgången mellan "att på natten händer ingenting" och verktygande är svår. Han får protestera på din ramsa.(fast nu tror ju inte jag att de små juvelerna protesterar förståss). Han blev ju tyst! Han reagerade på ramsan- gnöl, lite sur kanske,- sedan tyst. Det är ju perfekt! Det behöver han ingen bekräftelse på. Men helt ok att ta upp 5 minuter före utsatt tid, medan han var nöjd och tyst. Då visade du verkligen att du håller vakten åt honom.I morse drog jag i vilket fall en hurtig ramsa ggr 4 när han vaknade = protester. Vid tystnad bekr ggr 2. Tog dock upp honom 5 min före utsatt tid för att "passa på" när han var tyst och nöjd. Fel gjort
Hoppa buffandet. Lägg ner lilleman med attityden av självklarhet-tillrättaläggande-ramsa-husljud.dinmorsa skrev:Ska jag buffa första gången inne vid dagslur eller bara köra tillrättaläggande och dagsramsa + husljud en masse?
Ni jobbar på fint här tycker jag. Helt ok att plocka upp inom marginalkvarten. Nästa gång kanske ni kan vänta ytterligare en minut eller två? Titta inte bakåt att ni tycker att morgnarna fungerat bättre. Vi blickar framåt och har fokus framåt. Tandlossning? Hur gammalt är barnet?dinmorsa skrev: Morgnarna krånglar fortfarande, vaknar allt som oftast en timme före utsatt tid (07) Jag kör en pangramsa max 2 tillfällen första halvtimmen (mellan 06-06.30)och låter honom hållas men passar oftast på att plocka upp inom marginalkvart vid tystnad. Tycker att det gick bättre förut och upplever inte att vi "glappar" med säkerheten. Kan tandlossning och "numera-börja-utforska-världen-på-två-ben" ha något med saken att göra?